Inmiddels alweer tijd voor een update van de afgelopen dagen.
De verlichting voor de loopgangen zijn aangebracht middels leds.
Ik heb mij hierbij een beetje los gelaten en had er veel plezier in om deze fase te doen.Dit is trouwens de voorlaatste soldeerklus geweest in dit project.De laaste soldeerklus wordt nog het voordek.Hier komen uiteraard ook loopgangen met verlichting erin.
In totaal 16 ledjes heb ik aangebracht.Bij het origineel ligt het anders maar soms gaat het niet op schaal precies.Dit moet genoeg zijn.
De losse aanvoerdraden welke eerder uit het dek naar boven kwamen heb ik verwijderd en voorzien van een stop uit krimpkous.Zo kunnen ze later niet in kontakt komen met elkaar.Daarvoor in plaatst heb ik mijn oude manier van een draadrail toegepast omdat dat veel gemakkelijker werkt.
Duidelijk zijn ook de weerstanden te zien..
Ook zijn de zwarte krimpkousjes te zien op de min draden.Gewoon om te voorkomen dat ze later of ooit eens in kontakt kunnen komen met de plus draden.
Adapter in het stopkontakt en het werkt allemaal gelukkig.
Op de achtergrond is het groene positielicht tegen de muur als schijnsel zichtbaar.
Nu moet ik nog de ledjes aan de binnenzijde zwart verven om eventueel lek licht te camoufleren en dan ga ik eens kijken of ik de ledjes op de bolle kant iets met een wattenstaafje zwart kan aantippen om zo een ringlicht te simuleren.
En daarna begin ik aan de dwars stellingen.
Ron.