Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
we blijven volgen, heeft Maersk al een bod gedaan ? :-)

Maersk heeft mij geschreven dat een uitnodiging na voltooing van dit project in de " lucht " zit.Wat er verder achter zou kunnen zitten weet ik niet.Maar alleen dat al vat ik als een compliment op.Het is per slot van rekening niet de kleinste rederij.

Ron.

Tja misschien mag je de rest van hun vloot op dezelfde schaal maken, zon order geeft je werk voor tiental jaren :-)

In ieder geval zal jij een van de knapste schaalmodellen gemaakt hebben

Inmiddels alweer tijd voor een update van de afgelopen dagen.

De verlichting voor de loopgangen zijn aangebracht middels leds.
Ik heb mij hierbij een beetje los gelaten en had er veel plezier in om deze fase te doen.Dit is trouwens de voorlaatste soldeerklus geweest in dit project.De laaste soldeerklus wordt nog het voordek.Hier komen uiteraard ook loopgangen met verlichting erin.

In totaal 16 ledjes heb ik aangebracht.Bij het origineel ligt het anders maar soms gaat het niet op schaal precies.Dit moet genoeg zijn.

attachment.jpg

De losse aanvoerdraden welke eerder uit het dek naar boven kwamen heb ik verwijderd en voorzien van een stop uit krimpkous.Zo kunnen ze later niet in kontakt komen met elkaar.Daarvoor in plaatst heb ik mijn oude manier van een draadrail toegepast omdat dat veel gemakkelijker werkt.
Duidelijk zijn ook de weerstanden te zien..

attachment.jpg

Ook zijn de zwarte krimpkousjes te zien op de min draden.Gewoon om te voorkomen dat ze later of ooit eens in kontakt kunnen komen met de plus draden.

attachment.jpg

Adapter in het stopkontakt en het werkt allemaal gelukkig.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de achtergrond is het groene positielicht tegen de muur als schijnsel zichtbaar.

attachment.jpg

Nu moet ik nog de ledjes aan de binnenzijde zwart verven om eventueel lek licht te camoufleren en dan ga ik eens kijken of ik de ledjes op de bolle kant iets met een wattenstaafje zwart kan aantippen om zo een ringlicht te simuleren.

En daarna begin ik aan de dwars stellingen.

Ron.

Hoi Ron,

Prachtig met heel die lichtjes, ik kijk zo stil mee.

Maersk heeft mij geschreven dat een uitnodiging na voltooing van dit project in de " lucht " zit

Dat noem ik een hel grote compliment, dat verdien je ook.

Ron, ik word er stil van die fotos, zo sfeervol, net echt!

Laat ons weten wat Maersk hun reactie is als ze af is als je wil natuurlijk :-)

Dag Ron, Om je zijlicht (lek licht) weg te werken kan je ook gebruik maken van led houders je moet maar eens kijken op google.
Ik zal je ook nog een tip geven bij het solderen want ik zie dat je nogal veel soldeersel gebruikt. je moet beide delen eerst gewoon vertinnen en dan samen smelten, en mss nog een klein beetje soldeersel bijvoegen.
groetjes Rik

Je hebt gelijk Rik. Ik weet het.Maar ja nu schilder ik ze aan de binnenkant zwart en dat geeft hetzelfde resultaat.
Ik vertin ze aan beide zijden..ben wat royaal ermee:$

Ron.

Ron het is een tijd geleden dat ik es keek bij je.wat een update zeg,kijk ik echt van op.Ik zei het eerder al he deze word een schitterende dame.

Ron, laat ons op tijd weten wanneer we kunnen aanmonsteren voor de Maidentrip, en wanneer de doop is. De miniatuur kapitein van deze schoonheid zal meer dan trots zijn op zijn schip en kersverse bemanning. ;-)
Je bent je titel "Meester Bouwer" zeker dubbel en dik waard!!!

eventjes weg geweest en zie hier terug schitterend zakens, en voor jou "zeker", Ron

groetjes
ward

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan