Zou het niet een gewone radar kunnen zijn? De radar op de mast van de brug kan nooit alles op het scherm krijgen wegens teveel opstakels die de radar versperren, daarom staat er ook 1 op de voormast om zo een nauwkeuriger en betrouwbaarder beeld te kunnen geven van wat er vooraan en zijlings is op korte afstand, daarom hebben ze die ook op het achterschip om zo ook te zien wat zich net achter het schip bevindt. Want elk opstakel die de radar versperd geeft een dode hoek op het radarscherm wat heel onbetrouwbaar is en wordt getest op de radar met een speciale functie, die dan de versperring aangeeft als een soort pluimvorm op het scherm, er is niets om meer bang van te zijn dan een sector niet op radar te hebben en geen goed overzicht rondom de brug te hebben, want dan vaar je blind. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is dit de reden van die radar. Windrichting en windsnelheid worden toch gemeten met windvaan en windmeter, regen is detecteerbaar op radar, maar wind is volgens mij iets dat ik nie ken via radar. In elk geval jou Emma zal geen of weinig last hebben van de natuurelementen, het is een mooi detail, waar het dan ook moge voor dienen.
Ron je brengt de modelbouwers kunde tot een der meest professionele vormen en een prachtige kunst waar velen jaloers op kunnen zijn.
Je levert topkwaliteit!!!
Grts. Lassie.
Ron je brengt de modelbouwers kunde tot een der meest professionele vormen en een prachtige kunst waar velen jaloers op kunnen zijn.
Je levert topkwaliteit!!!
Grts. Lassie.
Laatst bewerkt: