update 28-01-2012 detail looptentakel.
Allo allo
klein updeetje...
Ben nu bezig de looptentakels te bekleden met CREALL om ze te voorzien van oppervlakte-detail.
Leuk om te doen maar staat een beetje tegen, omdat ik 6 tentakels moet doen.
Eén tentakel ben ik zo'n 4 uur mee bezig.
Bijkomend voordeel is wel dat ik de CREALL-klei aardig leer kennen.
Hier plaatjes van de eerste tentakel.
Even een wash met oostindische inkt gedaan om detail goed zichtbaar te maken.
Nog even dit : na het bakken van de voeten (zodat de pashuls vastzit) de huls zélf ingepakt
met klei en gebakken.
Intussen zijn er nog 2 tentakels te gaan...
Opmerkingen :
-Inpakken van een metalen deel in klei kan scheuren veroorzaken tijdens bakken, omdat metaal uitzet.
-Bij één huls op een voet was dat het geval. Gewoon bijgewerkt met een beetje klei.
-Elke tentakel wordt na detaillering afgebakken vóór de volgende gedaan kan worden.
-Fijne details beter aanbrengen nadat alle tentakels zijn gebakken, want tijdens detailleren komen je vingers
-onvermijdelijk op plekken die daar niet tegen kunnen (o.a. de "slangetjes" onderaan [laatste foto] zijn allen gebroken).
-Het is wellicht beter om die kleine details te doen met 2k putty.
-Putty en klei vertonen geen schade na herhaaldelijk bakken.
Hoe dan ook, hij gaat lekker zo, en dus kan ik u met een gerust hart mededelen :
tot de volgende keer
Peter
Allo allo
klein updeetje...
Ben nu bezig de looptentakels te bekleden met CREALL om ze te voorzien van oppervlakte-detail.
Leuk om te doen maar staat een beetje tegen, omdat ik 6 tentakels moet doen.
Eén tentakel ben ik zo'n 4 uur mee bezig.
Bijkomend voordeel is wel dat ik de CREALL-klei aardig leer kennen.
Hier plaatjes van de eerste tentakel.
Even een wash met oostindische inkt gedaan om detail goed zichtbaar te maken.
Nog even dit : na het bakken van de voeten (zodat de pashuls vastzit) de huls zélf ingepakt
met klei en gebakken.
Intussen zijn er nog 2 tentakels te gaan...
Opmerkingen :
-Inpakken van een metalen deel in klei kan scheuren veroorzaken tijdens bakken, omdat metaal uitzet.
-Bij één huls op een voet was dat het geval. Gewoon bijgewerkt met een beetje klei.
-Elke tentakel wordt na detaillering afgebakken vóór de volgende gedaan kan worden.
-Fijne details beter aanbrengen nadat alle tentakels zijn gebakken, want tijdens detailleren komen je vingers
-onvermijdelijk op plekken die daar niet tegen kunnen (o.a. de "slangetjes" onderaan [laatste foto] zijn allen gebroken).
-Het is wellicht beter om die kleine details te doen met 2k putty.
-Putty en klei vertonen geen schade na herhaaldelijk bakken.
Hoe dan ook, hij gaat lekker zo, en dus kan ik u met een gerust hart mededelen :
tot de volgende keer
Peter
Laatst bewerkt: