Wiel ophanging, bladveren
De motor is voor zover klaar voor spuitwerk en assemblage, nu is de wielophanging aan de beurt.
Begonnen ben ik met het knippen van 1 mm staalplaat in strips van 9 mm breed. Daarna op lengtes gemaakt, hoekje onder 45 graden geknipt, stapeltjes maken en het boutgat geboord.
De montage aan de achteras had ik nog niet gedaan omdat ik eerst de veer pakketten klaar wilde hebben.
In de achteras moest nog een busje van rond 3 mm met een draadgat M2. Dus die eerst gedraaid en draad getapt en vervolgens met een frees de sparing in de as geboord en de busjes erin gesoldeerd.
Dat was nog wel even een dingetje aangezien de plek van solderen vlak naast de andere reeds gesoldeerde verbindingen zat maar met gedegen voorbereiding en hitte beleid ging het goed.
Vervolgens de assemblage op de auto om de stand te bekijken, daar moet nog wel wat 'kromming' in aangebracht worden voordat er met de verdere afwerking begonnen kan worden maar het begin is er.
https://flic.kr/p/DQvr5e]P1142287.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
https://flic.kr/p/DQvrEx]P1142288.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
Even een witte achtergrond erachter gezet voor een rustiger beeld.
https://flic.kr/p/DQvsSx]P1142290.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
https://flic.kr/p/22pK4n9]P1142293.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
Salut!
De motor is voor zover klaar voor spuitwerk en assemblage, nu is de wielophanging aan de beurt.
Begonnen ben ik met het knippen van 1 mm staalplaat in strips van 9 mm breed. Daarna op lengtes gemaakt, hoekje onder 45 graden geknipt, stapeltjes maken en het boutgat geboord.
De montage aan de achteras had ik nog niet gedaan omdat ik eerst de veer pakketten klaar wilde hebben.
In de achteras moest nog een busje van rond 3 mm met een draadgat M2. Dus die eerst gedraaid en draad getapt en vervolgens met een frees de sparing in de as geboord en de busjes erin gesoldeerd.
Dat was nog wel even een dingetje aangezien de plek van solderen vlak naast de andere reeds gesoldeerde verbindingen zat maar met gedegen voorbereiding en hitte beleid ging het goed.
Vervolgens de assemblage op de auto om de stand te bekijken, daar moet nog wel wat 'kromming' in aangebracht worden voordat er met de verdere afwerking begonnen kan worden maar het begin is er.
https://flic.kr/p/DQvr5e]P1142287.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
https://flic.kr/p/DQvrEx]P1142288.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
Even een witte achtergrond erachter gezet voor een rustiger beeld.
https://flic.kr/p/DQvsSx]P1142290.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
https://flic.kr/p/22pK4n9]P1142293.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
Salut!