Hoofdsponsor

1/35 Flakdiorama [DONE]

Het groen komt mooi tot zijn recht en verouderd het geheel weer een beetje, zoals velen al hebben gezegd het is steeds weer aangenaam verschieten met u update’s. ...

Dank je, Danny. Daarnet heeft mijn broer een slechte verbinding opnieuw gesoldeerd, zodat er nu 1,3 volt door de uitgang komt. Toen ik het klokje hoordectikken, sprong ik bijna een gat in de lucht. Nu kan het dio dicht en al de rest gemonteerd worden. Ik zou ook eens moeten gaan denken over een naamplaatje.

Even een testje doen.

attachment.jpg

De Flak is gedryfit op een aluminium buisje dat op de minutenwijzeras gekleefd is. Een potje met een metalen wijzer is op de rechteronderloop gericht. Mijn horloge geeft de tijd aan. De Flak is nog niet bemand.

attachment.jpg

attachment.jpg

Die doet het alvast! Maar lukt het ook met een mannetje op de schuttersstoel en de gun shields als contragewicht gemonteerd? Dit is een stukje zwaarder.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ja, het is blijkbaar een succes geworden. Ondertussen is de achterzijde van het dio dichtgeplamuurd. Dat kan morgen in de verf en dan kan alles in positie gekleefd gaan worden.

Prachtige vorderingen weer Steven.
Knap gedaan, die bewegende FLAK.

Mark

Bedankt. Het dio is nu bijna helemaal geschilderd. Ik heb de raad van de andere huisbewoners gevraagd en men zag liever lichte primer dan zwarte, dus is de grijze Vallejo-primer gebruikt voor de zij' en achterwand.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit waren de eerste twee lagen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En dit is de voorlaatste. Als dit gebeurd is, kunnen de stukjes op hun plaats komen...

Ziet er zeer geslaagd uit Steven. De samenhang komt er aan...

Mark

Dit is een prachtig diorama in wording.
heb je geen schrik dat het wit snel gaat vervuilen als je ermee naar beurzen (wedstrijden) gaat gaan.

Grtn.

Bedankt. Ik had al bedacht of ik aan de zijden twee metalen handgrepen zou hangen, zodat je niet met je handen aan de basis moet komen.

Hoi Steven, heb vandage dit topic vanaf bladzijde 1 doorgelezen.....:O
Man wat een geweldig werkstuk is dit. En zo'n vaart erin ook nog.
En supervet wat je aan electro toevoegt bravo3_zpse820462f.gif

Petje af hoor, fijn bouwverslag ook, inspirerend...:8

Vraagje : aan het begin ergens liet je een setje zien om kasteien of steenmotief
in schuim of klei te drukken.
Iemand vroeg al naar merk en vindplaats, maar jouw antwoord heb ik gemist,
of jij hebt de vraag gemist ? Vind dat wel een tof setje, (al kan zelf maken ook wel denk ik).

Zit al wat te spinzen op een titel, heb je een taal voorkeur ?
Niet dat ik hier zo goed in ben... vind meefantaseren gewoon leuk.
ik gooi maar wat woordjes over de dam... volgen er misschien wel meer ?

"Heute bitte kein verdammte Bomber.."
"Damn' Important Protection"
"Dam Guardians"
"Dambuster's Nightmare.."

Weider machen so Jung ^^

ingedamd groetje ;)
Peter

Peter, bedankt voor het meedenken en de complimentjes. Dat setje werd door iemand anders getoond, zelf heb ik mijn spullen gescratcht uit sprue en "zelfbouw PE". De volgende paar updates kunnen ook nog ideeën opleveren, nu de attributen een voor een op de dam vastgemaakt worden.

Laatst bewerkt:
Dat setje werd door iemand anders getoond, zelf heb ik mijn spullen gescratcht uit sprue en "zelfbouw PE".
Ach so jah, misschien zelf eens proberen met FIMO zoiets te fabrieken...

De volgende paar updates kunnen ook nog ideeën opleveren, nu de attributen een voor een op de dam vastgemaakt worden.
Bring it on... zit er al klaar voor popcorn_zps835dd46b.gif

Sorry voor dit OFF TOPIC gaan

@Peter,
Ik heb dit setje gekocht enkel jaren terug op de laatste beurs die SMAZ uit zelzate georganiseerd heeft kan mij de naam van de fabrikant
neer herinneren.

Grtn

Dikkie dik

Er is weer een aankoopje bijgekomen voor het diorama.

Ik had iets nodig dat mijn dragers naar het Flakplatform konden slepen. Eerst had ik een poging gedaan om ze de hijsinstallatie te laten dragen, aangezien die anders weggelaten zou moeten worden wegens hinderlijk voor de enscenering op het platform.

attachment.jpg

Er kwamen op Modelbrouwers meerdere bezwaren tegen deze opstelling, wegens het overgewicht van deze last, de instabiliteit om het op die manier te dragen en de aanwezigheid van een kraan om het ding met minder moeite neer te kunnen laten. Daarom heb ik dus deze zandzakjes gekocht.

attachment.jpg

Deze zandzakjes zien er echter wat saai uit, er zouden er een paar moeten zijn die wat doorhangen. Ook zouden de exemplaren die mijn dragers de trap op hijsen, uitgerokken moeten worden. Dus wordt de kaarsvlam er onder gezet.

attachment.jpg

Als het begint te smelten, wordt de hoek uitgerokken.

attachment.jpg

Dan werd de holte opgevuld met Milliput.

attachment.jpg

Met wat overbleef, kon ik nog een lege zak maken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu maar wachten tot het hard is...

Prachtig gevonden om die zandzakjes een andere vorm te geven, en die lege zak is een mooi supplement.

Terug
Bovenaan