53. Deze werkzaamheden liggen stil, wegens ontwikkelingen. Ergens jammer, want ik was net op het punt beland (na veel missers) dat ik twee mogelijke manieren had om de cilinders mooi te maken: andere manier van afdraaien (niet van rechts naar links, maar naar achteren 'afstekend' verspanen), c.q. cirkels papier snijden met cirkelsnijder die vandaag binnen kwam (weken op gewacht wegens verzending uit China).
Korte recap: ik had eerder geschreven dat ik de door Taurus Models geproduceerde Oberursel motor niet mooi genoeg vond qua aantal koelribben op de cilinders. Andere onderdelen van de Taurus motor zou ik wel graag willen gebruiken. Ik ben dus op zoek gegaan, maar nergens meer te krijgen (ja Australië maar dan betaal ik me een ongeluk).
Vervolgens verder gekeken op de website van Taurus, fora en Facebook en het blijkt dat ook Lukasz van Taurus Models niet 100% tevreden was over de Oberursel, om precies dezelfde reden die ik al aangaf. Hij is dus bezig met een new tool. Vandaar dat de oude versie niet meer te krijgen is ook.
De Oberursel O.0 is een in licentie gebouwde versie van de Gnome Lambda. De new tool daarvan is eind vorig jaar gereed gekomen en simpelweg kan ik daar niet tegenop scratchbouwen. Het is zo een perfect gebouwd model... gekkenwerk om te proberen dat na te bootsen, zonder litteratuur of goede afmetingen, als ik simpelweg het ding kan kopen. Zojuist kreeg ik van Lukasz te horen dat hij me wat conversiespulletjes zou toesturen (als extraatje, service van de zaak) om van de Lambda een Oberursel te maken. Dus ik heb twee van die Lambda's gekocht en twee Clerget 9B's, te vinden in de Sopwith Camel. Een Lambda is voor de Sopwith Pup. Daarnaast nog wat onderdelen voor watergekoelde lijnmotoren.
Hier de motoren waarvan ik elk twee exemplaren heb besteld. Let wel, ze lijken haast schaal 1:1, maar zijn echt 1:32; wondertjes van modelbouwverworvenheid en te beschouwen als zelfstandige modellen.
Lambda (Fokker E.1):
Clerget (Sopwith Camel):
Bestede tijd: 15:00u.
Korte recap: ik had eerder geschreven dat ik de door Taurus Models geproduceerde Oberursel motor niet mooi genoeg vond qua aantal koelribben op de cilinders. Andere onderdelen van de Taurus motor zou ik wel graag willen gebruiken. Ik ben dus op zoek gegaan, maar nergens meer te krijgen (ja Australië maar dan betaal ik me een ongeluk).
Vervolgens verder gekeken op de website van Taurus, fora en Facebook en het blijkt dat ook Lukasz van Taurus Models niet 100% tevreden was over de Oberursel, om precies dezelfde reden die ik al aangaf. Hij is dus bezig met een new tool. Vandaar dat de oude versie niet meer te krijgen is ook.
De Oberursel O.0 is een in licentie gebouwde versie van de Gnome Lambda. De new tool daarvan is eind vorig jaar gereed gekomen en simpelweg kan ik daar niet tegenop scratchbouwen. Het is zo een perfect gebouwd model... gekkenwerk om te proberen dat na te bootsen, zonder litteratuur of goede afmetingen, als ik simpelweg het ding kan kopen. Zojuist kreeg ik van Lukasz te horen dat hij me wat conversiespulletjes zou toesturen (als extraatje, service van de zaak) om van de Lambda een Oberursel te maken. Dus ik heb twee van die Lambda's gekocht en twee Clerget 9B's, te vinden in de Sopwith Camel. Een Lambda is voor de Sopwith Pup. Daarnaast nog wat onderdelen voor watergekoelde lijnmotoren.
Hier de motoren waarvan ik elk twee exemplaren heb besteld. Let wel, ze lijken haast schaal 1:1, maar zijn echt 1:32; wondertjes van modelbouwverworvenheid en te beschouwen als zelfstandige modellen.
Lambda (Fokker E.1):
Clerget (Sopwith Camel):
Bestede tijd: 15:00u.