109. Zoals jullie al wel hadden gemerkt, wil ik deze bouw serieus aanpakken, met oog voor detail. Het is een buitengewoon simpel vliegtuigje, maar er valt veel van te maken. Zo bijvoorbeeld de spankabels die te zien zijn in het interieur.
Foto's bijeen gesprokkeld en het is me gebleken, dat de spanners soms wel, soms niet zijn ingekapseld met tape:
Ik wil de blote versie weergeven, om aan te duiden dat de tape heeft losgelaten en is weggesleten. Het toestel dat ik wil bouwen heeft immers veel vluchten achter de rug. Reden twee is, dat het er realistischer uitziet. Dat is soms zo, zelfs al is het minder realistisch.
110. Ik heb de dikte van de draad fotogrammetrisch nagemeten. Op schaal zou die ongeveer 0,14mm. moeten zijn. Wingnut Wings zegt 0,15mm. Dat zit dus goed. Lengte van de spanschroef is ongeveer 5,5mm. En kijk nu eens waar Gaspatch in voorziet...! Nagenoeg perfect aan de maat.. wel schaal 1/48.
111. Proberen 0,02mm. draad te wikkelen om een 0,2mm. draad. Dat is niet makkelijk, kost veel moeite en ik vraag me af of het nodig is, want je ziet het resultaat bijna niet.
112. Proefinstallatie, zónder de draad van #111. Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar het begint ergens op te lijken.
P.s. messing plaatje is bijgevijld, om de vleugels perfect horizontaal te krijgen.
Bestede tijd: 20:00u. + motor 12u.