Dank je Luc
113. Ik kan pagina's volkalken met wat er allemaal mislukt is bij het maken van de binnenspanners. Talloze mislukte pogingen. Maar ik zal laten zien wat er wél lukte.
0,4mm. buitendiameter Albion buis (0,3mm. heeft een te dunne binnendiameter).. knippen / snijden / slijpen / zagen lukt niet als je 0,7mm. lengte wilt hebben, enige mogelijkheid die restte was afdraaien. En dat lukte, tot mijn grote opluchting, met een 0,1mm. microbeiteltje.
114. Uren ben ik bezig geweest met deze enkele spandraad, maar als de methode gevonden is gaat het redelijk snel zoals altijd. Hier dan 4 stukjes messing buis.
115. 0,095mm. draad van Infini door de buis, door de turnbuckle... en dan het moeilijke... terug door de buis! Optivisor in de hoogste stand en twee pincetten (of één pincet en een mesje) zijn hier nodig.
116. ... en zo ontstaat het beeld waar ik naar op zoek was, na drie en een half uur pielen. Maar vanaf nu gaat het natuurlijk sneller.
117. In bed gepiekerd hoe de montage- en schildervolgorde gaat zijn. Het plan: eerst het buizenframe schilderen. Daarna de spandraden spannen, nog niets verlijmen (één druppeltje secondenlijm erop en alles zit binnen de seconde muurvast), in deze opzet waarbij de draadjes op de aangeduide plekken aan elkaar worden getaped:
Daarna, de buisjes in de juiste positie schuiven en vastlijmen. Immers pas wanneer het geheel op spanning staat, kan de juiste positie van de buisjes worden vastgesteld.
Vervolgens, alles afplakken behalve de spandraad plus toebehoren. Ten slotte, draad en toebehoren primen en spuiten in de juiste kleur.
Bestede tijd: 23:30u. + motor 12u.