Hoofdsponsor

1/35 Hetzer Mid Prod. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug knap gedaan G. je weet echt goed te doseren volgens mij.
Ik heb dikwijls het probleem dat ik teveel of te weinig weg haal of verf.

Dat is weer een schitterende W/W die ge hebt aangebracht hé G.
Jongens, ben ik benieuwd hoe die body er gaat uitzien...
Laat maar komen hoor, ik ben er klaar voor.

Mark

Dank jullie hartelijk jongens, dit alles is steeds goed voor het alom afwezige zelfvertrouwen ! Soit, ik heb hier voor jullie,

Update 8 :

Om rustig te kunnen werken heb ik de Hetzer opgedeeld in vlakken om hem te whitewashen middels de haarlaktechniek.

De voorzijde werd van een eerder stevige witte laag voorzien omdat ik hierop doeltreffender kan werken met allerlei washes. Dit vind ik zelf het 'gezicht' van een tank.

De vooronderzijde heb ik voorzien van meer doorgedreven slijtage door ruw terrein.

Wat je op de foto ziet is de situatie vlak na het lokaal blootleggen van de onderliggende laag, dus zonder washes.

Nu zijn de flanken aan de beurt, en later de boven- en als laatste de achterzijde.

11-21_zpsbd4fdd8d.jpg

Ik ben content dat ik de stap naar een W/W versie heb gemaakt omdat er op die manier gelijk veel meer tekening in het model ontstaat.

Vriendelijke groeten en tot later met meer. G.

Laatst bewerkt:
Ja G. Daar zit weer een verschrikkelijk mooie kit aan te komen.
Ik zit altijd vol bewondering naar je verweringstechnieken te kijken.
De technische uitleg die je telkens bij je werken geeft is van onschatbare waarde voor ons.
Ik kijk al uit naar het vervolg.

Mark

toont wel treffend het verschil, maar... wel een prachtig resultaat. is dit ook weer met verschillende laagjes boven elkaar?

Hey,

Guy jongen, da's indd een schoontje, die haarlaktechniek gaat toch echt goed he, ik gebruik hem zelf op de kleine schaal en moet toegeven, het gaat goed en je kunt er zeer mooie resultaten mee krijgen.
Allez, Guy, laat je gaan.

Wauw ,Guy prachtige weergave van de white-wash vooraan!
Ronduit schitterend werk ,reuze-benieuwd naar het vervolg natuurlijk.
De Schürzen werden ook realistisch voorzien van hun white-wash,daar die het hard te verduren kregen,op en top!

Weeral een hoop toffe comments die ik hier mocht ontvangen jongens, en dat komt goed uit want ik kan er een fotootje tegenaan gooien.

Update 8 :

Dit hieronder is het resultaat wat ik zocht met de W/W methode.

De ambush camo moest eerder zichtbaar blijven.

De volgende stap is om met Humbrol wit enamel her en der wash-achtige laagjes te leggen om de al te harde contrasten wat terug te schroeven.

Ook zal ik rond scharnieren en bouten nog gevrijwaarde witte camoverf aanbrengen omdat die daar doorgaans minder snel verdwijnt...

Daarna komt er dan een dun laagje Clear vernis over om alles te beschermen voor de volgende stappen, waarvan een Raw umber olieverfwash de eerste is.

12-16_zps1bf5b507.jpg

Vriendelijke groet van Guy.

WOW, schitterend resultaat weeral G. Naar die werkjes van jou zit ik altijd met open mond te kijken.
Ben benieuwd hoe die techniek met de enamel verf gaat uitpakken.

Mark

Bedankt e G. mijn kin zat juist terug op haar plaats en nu ligt ze er terug. :) :)
Prachtig man.

Ik ben al een beetje geleerd hierin, ik zorg er voor dat ik een band rond mijn kin heb hangen, zo blijf ik tenminste gevrijwaard van pijnlijke kin en kapot klavier....

Prachtwerk trouwens GUnit, zeer geslaagd.

Ik ben al een beetje geleerd hierin, ik zorg er voor dat ik een band rond mijn kin heb hangen, zo blijf ik tenminste gevrijwaard van pijnlijke kin en kapot klavier....

Prachtwerk trouwens GUnit, zeer geslaagd.

Bedankt voor de tip maat. Zal het nog kunnen gebruiken als G. ons zo blijft verrassen.

Prachtige WW Guy. Maar vind je niet dat de bovenzijde wat magertjes is ? Ik bedoel dat ik er iets meer wit zou opzetten, het is tenslotte toch een zone die minder onderhevig is aan sleet ? Uitgezonderd van de passage van de bemanningsleden, wat toch ook weer niet zo heftig is.

Het blijft niettemin jouw model, dus je zal wel je reden hebben om het zo uit te voeren ? Toch een zeer geslaagde uitvoering.

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan