Hoofdsponsor

1/78 HMS.Victory scratshen ( debart ) [wip]

Hoi Ann, Dirk en Evel,

Bedankt voor de leuke reacties.

Katjes bedoel ik mee, de zwarte latjes waar de steekkannonnen in komen straks, al die niet goed zitten heb ik een probleem met de kannonnen straks, zie foto's;

attachment.jpg

attachment.jpg

Knap werk, daar moet je inderdaad 3 X voor meten en 1 X frezen , en dat langs een vorm die alle kanten op buigt , petje af Applaus

hoi rene,

bedankt voor de grote compliment, het motiveert en heb je veel meer zin om te bouwen.

geschutspoorten aan 1 kant zijn uit gefreest.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ga nu met de ander kant verder en ga ook met de smit rotterdam een beetje verder, een beetje afwisseling.

Prachtig werk Bart....maar wat kan jij zagen man :laugh::laugh::laugh:
Nee, nee serieus Bart, mooie vorderingen en prachtig zaag en freeswerk wat je hier doet. :wow:

Ik had niet gemerkt dat je al helemaal klaar was aan 1 zijde. Prachtig werk in ieder geval.
op naar de andere kant.
vgr Marc

Bart,
ik sta al zo'n een beetje te bibberen bij het werk van al die geschutspoorten.
Dat is pure "zen"-werk, maar een staaltje van geduld en doorzetting.
Veel doorzetting en plezier voor het verdere afwerken.

groetjes
Ward

Hoi,

Ben weer begonnen met de victory, vanwege leren van de theorie van het vrachtwagenrijbewijs dat ik nu gehaald heb heeft het modelbouw wat stil gelegen, vanavond heb ik aan de andere kant geschutspoorten er in gefreesd.

attachment.jpg

proficiat alvast Bart en nog succes met het nog komende praktijk examen, of hoeft dat bij jullie niet ?
Je nieuwe start ziet er alvast veel belovend uit, ik volg terug met volle aandacht.
vgr Marc

De geschutspoorten zitten er nu ook in, nu de bovenkant afwerken en de romp goed schuren en dan het koper onder.

attachment.jpg

met latoenkoper ga ik reepjes maken. 6mmx12mm

attachment.jpg

hallo bart ik zal duimen voor je als je de proef afleg .deze heb ik al 36 jaar op zak maar er is al zo veel veranderd in die tijd .
gr dirk d

Een vraagje over het koper beslag.

Welke lijm moet ik halen om het koper aan het hout te lijmen?

Tot hoever komt het koper onder, heeft iemand een voorbeeld?

b.v.d.
bart

Terug
Bovenaan