Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb nu de lijn op de romp gezet waar het koper eindigd, heb het wel proffisoris op gezet met een houder waar klemmetjes op zaten, maar wel gelukt met geduld.
volgens mijn ogen moet de lijn recht zijn dacht ik, veel gezocht op internet maar bij sommige is het recht en bij andere in een bocht de lijn.
Eye balling heet dit in vaktermen. Hiermee werk je volledig op zicht dus met je ogen. Dit geeft vrijwel altijd bij de eerste blik de juiste informatie. Gewoon even staren naar de lijn meer niet. Of werken met een laser pas. Dus de romp waterpas zetten en dan langs de romp met de laser schijnen. Maar naar mijn idee zit de lijn prima zo in de foto.
ziet er goed uit bart . gewoon zien dat je geschutspoorten even hoog van het tafelblad staan zo weet je dat het schip mooi horizontaal op de steunder staat.
Bart proficiat met uw examen , ik denk dat het tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk is om te slagen he , maar goed gedaan
Verder van boten ken ik nu spijtig genoeg niks van alleen kan ik wel genieten hoe dat jullie zoiets voor mekaar krijgen
Mooi werk Bart ik zal zeker volgen met kijken
Marc
bedankt Marc, het was niet makkelijk de theorie, heb nu dikkere latoenkoper besteld, het ander was te dun, ga onder tussen een dek beplanken met fineer.
Bart....ik heb het al eens ergens anders vermeld........maar hier ook prachtig man en je gaat een heel huzarenwerkje te gemoet
Sukses mateke.....
groetjes
Swa
de koperen plaatjes zijn geknipt, ik moet er alleen nog bewerken, had al advies gehad met een rateerwieltje maar dat lukt niet en er was voorgesteld een malletje te maken, ik wil de plaatjes tegen aan lijmen en naderhand kleine spijkertjes in doen, eerst het stukje zwart schilderen boven het koper.
vraagje; ik kan op 2 manieren het koper tegen aan maken, ik zie veel dat ze vanaf de kiel gaan beginnen maar twijfel en wil eigenlijk vanaf de lijn na onder werken en van het midden beginnen is dat stom of heeft iemand anders een beter idee?
Ik ben geen scheepsbouwer maar denk niet dat ze aan de bovenzijde afsloten met gedeeltelijke platen; denk eerder dat ze van boven naar onderen werkten zoals je voorstelt op je eerste foto. Anderzijds kan ik mij niet voorstellen dat ze vanaf het midden begonnen maar eerder van achter naar voor om reden dat ze daar een "vlakke" achtersteven hadden om van te starten.
Maar ik herhaal: ik ben geen scheepsbouwer, is maar mijn visie.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.