Hoofdsponsor

1/78 HMS.Victory scratshen ( debart ) [wip]

Hoi Rene, bedankt voor de grote compliment, ben er blij mee.

aan het schuren van de romp, is nog niet klaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

Bedankt voor de compliment Evel.

Mal gemaakt om de geschutspoorten af te tekenen op de romp.

attachment.jpg

attachment.jpg

als ik het goed voor heb zitten er langs elke kant 2 poorten in het midden van een spant bart , maar het is al ff geleden.
mooie mal anders dan ben je zeker dat het langs 2 kanten het zelvde is 8)

geschutspoorten aan 1 kant op de romp getekend, als ik het volgens de tekening de mal had neer gelegd op de romp zat ik met veel gaten op de spanten dus heb ik de mal na gekeken en die was goed volgens de maten van de tekening, heb de mal een beetje geschoven na 1 kant zodat de geschutspoort bij de achterstven tegen de spant zit en heb de rest van de gaten ook na gekeken en zit het goed.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hoi Danny, bedankt voor de grote compliment.

mal voor geschutspoorten gemaakt, 12mmx14mm

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat zijn handige mallen Bart. je schiet lekker op en minder problemen dan met je vorige model.

Hoi Jan, het gaat goed, van de santa ana heb ik toch veel geleerd, bedankt voor de reactie.

frezen van de geschutspoorten en een fout opgelost. bovenste huidsplanken heb ik vernieuwd omdat het stuk te kort was en de bovenste kannonsgaten zaten voor het dek dus ook de kannonsgaten opnieuw afgetekend.Eerste met de dremel kleine gaatjes geboort en met de mal het gat beter afgetekend.Past precies de mal.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

gedeelte geschutspoorten uit gefreest, de katjes zitten mooi achter het gat, was ik een beetje huiverig voor,blij dat de kannonsgaten op de goede plaats zitten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

yep, alles zit netjes op zijn plaats zo te zien op de foto's. Was ook te verwachten met jou voorbereiding.
Al blijft het inderdaad een spannend moment.
Ik blijf volgen, vgr Marc

Hoi marc, bedankt voor de compliment, klopt dat het een spannend moment is ik denk dat het nu wel goed zal gaan anders had ik de latten wel schuin weg zien lopen en dat is niet het geval, maar eigenlijk had ik beter denk ik het bovenste stuk moeten beplanken tot en met de geschutspoorten onder, dan had ik het beter kunnen zien achteraf maar het gaat goed.

delicaat werkje... als ik zie hoe weinig ruimte je hebt bij de bovenste geschutspoorten... dat van die katjes zal ik even moeten opzoeken. Doe zo voort!

Terug
Bovenaan