Heb NOG maar eens een onderdeel van de vering opnieuw gemaakt (zal intussen versie 5 of 6 zijn).
Bij de vorige versies had ik oogschroeven aangepast. Dit keer heb ik met de draaibank kleine ringetjes afgesneden (2,5 mm diameter, 0,9 mm dikte)
Op deze ringetjes heb ik een stukje messing buis gesoldeerd. Dat stukje buis komt in een stukje koperen buis te zittten.
Dat stukje koperen buis zit dan weer in het conische stuk van de vering.
Op de foto is beneden de oogschroef, bovenaan de nieuwe versie te zien :
Het ringetje is een stuk dunner dan de oogschroef, de opening in de ring is groter :
Verder heb ik uit een plastic brienaald het ronde vat gedraaid dat op deze foto in het midden is te zien :
(for reference only)
Op de bovenkant komt een ringetje dat ik uit alu staaf heb gedraaid, hierin komt een kleine (M1) zeskant bout.
Beide zitten nog los op het plastic vat, is een dryfit voor de foto's :
Heb wat zitten priegelen op een paar millimeter.
Deze koppelingen zijn met de draaibank gedraaid uit een 6-kant messing staaf, diameter 2mm, de ene wordt blauw, de andere rood geschilderd :
Dankzij de hulp van Roy vd M. heb ik de ringetjes met de 6 uitsparingen kunnen maken.
Gat geboord in een messing staaf, deze met de freesmachine van de 6 uitsparingen voorzien, en daarna met de draaibank de ringetjes af gesneden.
De diameter is 4 mm :
Zo komen ze op de vering te zitten :
Voila, nu is dit topic up-to-date, het laatste deel van deze update is van afgelopen zondag.
Groeten
Pascal