Hoofdsponsor

1/18 Hotwheels Ferrari 333 SP, winnaar van de Daytona 24uur 1998 [wip]

Knap wat jullie allemaal uitsteken en kan alleen maar met respect kijken.
 
Nice, misschien toch eens de decalsetting van Daco in overweging nemen. Verkrijgbaar in 3 sterktes en nog nooit problemen mee gehad dat een decal niet reageerde uiteindelijk (1 keer bijna, maar de aanhouder heeft uiteindelijk gewonnen)
 
Bedankt voor de tip !

Update :

Het dashboard had ik eerst van deze decals voorzien :

0f4a4c282ce05f1deb007eaa5c39952d.jpg

Die zijn eraf geschuurd en vervangen door deze :

3675874c5d35225a7db9b226251fefb1.jpg

Verder heb ik uren zitten priegelen met hele kleine onderdeeltjes. Zoals deze :

9ebb0a62f4d2917241ed42bb75bfbcc0.jpg

Dit zijn hele kleine open rivetten (binnendiameter is 0,6 mm, buitendiameter is 0,8 mm).

Op deze foto zijn er 3 zichtbaar, samen met nog wat andere zelfgemaakte onderdeeltjes :

fce4c39b5e15dfcbc13146ffb3e8faeb.jpg

Deze onderdeeltjes gaan de beide hendels worden die op deze foto op de middenconsole zichtbaar zijn :

14b5779818f110d5c602bcd241889189.jpg

Dit is een dryfit van het voorste hendeltje, het bestaat uit 5 onderdeeltjes :

9b1572331dfacac55f81c06b54fcb323.jpg

f5dfd437e6913dba6a412129c99fe440.jpg

Tot de volgende.

Groeten

Pascal
 
Bedankt voor de reacties. OOPS, er zijn geen reacties. Tja, dat komt ervan als je iets bouwt wat overal en elke dag te zien is, NOT :tongue:

En het gepriegel gaat verder.

Dit is de tweede hendel die ik heb gemaakt, dryfit met de leiding die tot aan de achterkant van de cockpit loopt :

6aa95537746c876c2e143a1169a1a75b.jpg

Het ronde alu knopje (bolletje) is een stukje breinaald dat ik op maat geschuurd. Totale lengte van de hendel is 7 mm.

De diameter van het bolletje is 1,2mm. Op de foto zit de hendel als dryfit op de driehoekige basis :

6220a6df0282be6b0bbb7623779b4de2.jpg

De macro-foto laat zien dat de koperen buisjes (diameter 0,6mm) niet allemaal mooi recht staan, dit is intussen aangepast :

d12eb82e84ea42a65f3aac6f0856d4ef.jpg

Hendeltje is verstelbaar :

c2810c7f22df80ed463532a669afba91.jpg

9d137bbfbe35a7d18cfb9b8a0e1754c4.jpg

5545ebeaa7fabc21be8898f9cf05a3f4.jpg

Ben benieuw hoe dit er allemaal gaat uitzien na een laagje verf.

Tot de volgende.
 
Nou Vochtige Prei, ik vind dat je het voortdurend top aanpakt.

Ik schreef je al eens eerder dat het voor mij een moeilijk met volle aandacht te volgen project is, vanwege de zeer zeldzame schaalkeuze in combinatie met een mij weinig aansprekend autotype én bouwsoort (ombouw van een diecast model); zou je op een gegeven moment het werk aan de Pocher hervatten dan zou me dat zeker meer trekken. Maar het feit blijft, op fora, en dan spreek ik niet alleen voor mezelf, dat er eerder wordt gekeken naar de zoveelste Panther Tank, Volkswagen Kever of Bismarck dan naar een bijzonder project zoals dat van jou.

Ik ben het zeer zeker met je eens dat dit topic meer aandacht verdient, hopelijk wordt het in de toekomst wat beter gevonden door de liefhebbers van automodelbouw en scratchbouw.
 
Bedankt Roy :)

Gelukkig wordt er wel gereageerd en dat is belangrijk want door voortdurend er met mijn neus op te zitten, zie ik bepaalde dingen uit het hoofd.

Op het Ferrari forum schreef iemand dat de bovenkant van het hendeltje (het gedeelte van het midden tot onder het bolletje) een beetje te kort is. Op de referentie foto's steekt het wat meer boven het driehoekige gedeelte uit. Dankzij die opmerking kan ik het aanpassen.
 
Volgen doen we wel hoor Pascal maar ik weet op den duur niet meer wat ik moet zeggen over je ontzettend fijn priegelwerk in een ongewoon voertuig en materie (diecast).
 
Ook ik volg.
Alle topics loop ik door, maar kan onmogelijk overal reageren...
Indien het dan nog eens een item is waar ik niet veel van weet wordt het moeilijk om iets zinnigs te reageren :8
 
Ho Ho natte " Selder " is het toch he ? :laugh: Nee Pascal ik begrijp uw reactie volledig ik ervaar dat soms ook waarom weet ik niet , maar langs de andere kant word er wel naar uw werk serieus gekeken ik toch zeker M.A.W. ik kijk zeer erg op naar uw topics al van onze ledendag in Kalmthout waar ik u voor het eerst ontmoet had , niet altijd reageren heeft soms zoals Erwin het al vertelde soms niet weten wat schrijven
Maar wees gerust ik volg dat hier op de voet ook de bouwtopics van Roy en Bifcat daar hoef je niet aan te twijfelen hoor , zelfs de topics die mij niet interesseren ( niet verkeerd bedoelt ) krijgen toch van mij wat aandacht
Ik ben door Roy hier op het forum terecht gekomen waar ik tot nu toe geen spijt van heb , alhoewel ik soms het gevoel krijg dat mijn bepaalde zaken door enkelingen ook niet goed geapprecieerd word
Probeer me ook altijd voor 100% in te zetten
Nu beste Pascal wees gerust de vele oh's en aa's zijn er nog altijd hoor van mij heb je nog altijd mijn volle aandacht
Of het Ferrari is of Delage of een M 113 of een Boeing ik blijf fan
Laat je vooral niet ontmoedigen
grt
Marc
 
Ook hier een stille volger door gebrek aan kennis en zinnige uitleg maar respecteer ieders werk hier al ben ik geen autofreak.
Elke topic heeft zijn specialiteit waar ik iets kan opsteken dus is kijken wel een must voor mij.
 
Ook ik lees iedere dag alle onderwerpen door waar wat gebeurd is, dit item volg ik ook. Het is maar weinig dat ik mij verbeeld, dat ik enig kritiek kan geven. Of als ik iets meen te zien heeft een ander het al gegeven. Dus van mij kan je weinig anders verwachte als een ooh of een aah.
Ook weten we beiden dat er maar weinig mensen zijn die reageren, dat is al vaker besproken. Maar ook ik volg je werk vol bewondering
 
In ieder geval verzorgde kleine friemelwerkje(s) die hier passeren ;)

Volgen doe ik ook hoor , al is het meestal in stilte in de autobouw , wat niet wegneemt dat je mooie dingen laat zien natuurlijk :)
 
Bedankt allemaal voor de reacties :)

Na het gepriegel met hendels en halve millimeter toestanden, heb ik de zijruiten aangepakt.

Hotwheels heeft die zo gemaakt :

0eb98647f12c6b595fdcbc1994be3e14.jpg

Niet meteen iets mis mee, maar omdat de diagonale buis en de ruit uit 1 stuk zijn gemaakt, is het niet mogelijk om de buis rood te schilderen.

Behalve op de Hotwheels manier, die hebben een stuk van de ruit gewoon zwart geschilderd.

Bij de 1/1 auto zien de buis en ruit er anders uit :

ab8eaff7eaa9cab8b4635e9478140f95.jpg

b089412f523f8098d516c7fc53238548.jpg

b6e267156a12219b78f960ac44e8a5d5.jpg
(Pictures for reference only)

Het is moeilijk te zien op de referentiefoto's maar de ruit is onderaan aan de binnenkant van de body vast gemaakt en aan de bovenkant aan de buitenzijde van een strip die onder de buis zit.

Dit gaf flink wat kopzorgen, uiteindelijk heb ik deze manier gevonden.

Begin met het Hotwheels onderdeel :

a9aa39057b7281e127d0c79325d4917d.jpg

Laat het kennis maken met de Dremel :

d68249ab27084104ff48208147496900.jpg

Gebruik de freesmachine om een sleufje in een stuk plastic staaf te frezen :

5c65f4ed55a0055f8305191f0c1b9395.jpg

Lijm in het sleufje een plastic strip (hierin moeten de gaten voor de klinknagels nog geboord worden) :

586ad623e9bf0dbd95c02786a2ba35dd.jpg

En een dryfit geeft dan dit resultaat :

09f501ebc0704cbabd04561f6fb85ccd.jpg

eb26d2c01d728f29166c8478eca562a9.jpg

Het moet nog flink wat aangepast worden, maar ik ben heel blij dat deze stap gelukt is.

Arrivederci ragazzi.

Pascal
 
Tijd voor een update. Heb mij de laatste maanden bezig gehouden met het aanpassen van de body. Met name de passing tussen de motorklep en de rest van de body.

Er is flink wat zamac weg gefreesd, geschuurd en gevijld, waarna de kieren opgevuld werden met stukjes styreen. Het witte styreen is zichtbaar op de foto, de spleetjes tussenin zijn opgevuld met CA waarin bloem is gestrooid :

8a6717ae4df8b72030c5811ee53d1a3f.jpg

Dryfit tussen motorklep en body. De kleinste kiertjes gaan verdwijnen door de laagjes primer, verf en vernis (blanke lak) :

60ff9db93907622432598ab6f30c34f8.jpg

162a50f733cdcaf7807e8944bad5e427.jpg

Hotwheels heeft het zwarte plastic gedeelte met de grote luchthapper los van de body gemaakt. Om de passing van ramen en dergelijke netjes te krijgen, moest dit zwarte plastic gedeelte verlijmd worden met de body. Op de foto is te zien dat er al flink wat plamuur en schuurrondes de revue zijn gepasseerd. Moet nog een keer gedaan worden om de laatste kiertjes te laten verdwijnen en om alles mooi glad te maken. Onderaan het zwarte plastic gedeelte is ook een strip van +/- 2 mm toe gevoegd om het gedeelte netjes op te cockpit te laten aansluiten :

4fb7dd8df9d4c8c5aa1b7fc7bc97697e.jpg

Verwijderen van het overtollige zamac.

Voor :

4055b8b2661a56d3f6738ffb05e20c00.jpg

Na :

4d02a08be61bffd6a136cd656354c767.jpg

Beetje magere update, maar het resultaat van eindeloos dryfitten, frezen, vijlen, schuren, stripje lijmen, plamuren met CA + bloem en opnieuw schuren.

Tot de volgende.

Groeten

Pascal
 
Ha Pascal,

Leuk dat we hier nog eens een update over te zien krijgen. Ik was al bang dat ook dit een project in de wachtkamer geworden was (zoals ik er zelf ook wel heb :$).

Uiteraard vergt je perfectie ook wel zeer veel tijd. Maar het geduld en het fijne werk zal worden beloond.

Grts,
Joost
 
Wow Pascal dit is nu wat men noemt Modelbouw ongelooflijk het geduld dat gij er voor opbrengt
Maar de resultaten liegen er niet om
Fantastisch
Marc
 
Terug
Bovenaan