Hoofdsponsor

1/250 Jahre Viking ( 2de poging)

ERVARING
Al heel wat
BOUWWIJZE
Hier komen vollop toevoegingen op
BOUWBUDGET
Ik heb nog geen idee maar het zal niet goedkoop worden denk ik.....
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Natuurlijk, kom maar op
Zit ik nog eens de werkomschrijving te lezen en dan zie ik dit staan....daar had ik overheen gelezen:
V6WdLoJ.jpg

Het volgende worden de verstevigingen van het schip.
Toen het schip getroffen was door een raket heeft men het slechte stuk eruit gesneden en een groter stuk ertussen gezet.
Het schip kreeg toen zijn enorme lengte maar dat kwam wel met een prijs.
Men was toch wel bang dat het schip zou kunnen breken dus werden op het dek enorm dikke platen gelast om het schip stabiel te houden.

Dus uitsnijden en vormen:
I92hwDR.jpg

XI2H8fb.jpg

en plakken:
c21jXVq.jpg

Als versteviging moet er een gevouwen strook in geplakt worden, ik vind dat niet stevig genoeg.
Ik heb de strook op 2 mm karton geplakt en daar stoken van gesneden, vervolgens met LEGO netjes erin geplakt:
EBAyYh7.jpg

wSJunK2.jpg

ImKZbF6.jpg

Ondertussen ben ik aan het uitvogelen hoeveel ik van welke maat buis nodig heb.
Tot nu toe alleen de dikkere buizen, 1,5 mm tot 3.2 mm doorsnede, gemeten en ik zit nu al op 17.5 meter.......
f2QoFvM.jpg

En dan moeten de dunne buizen allemaal nog gemeten worden :1zhelp:
( Op de achtergrond lijkt het of de verstevigingen klaar zijn maar die moeten nog geschilderd en geplakt worden.)

Fred

Momentje... lees ik daar goed dat wanneer de huid te kort is je maar eventjes je vorige werk in tweeën moet snijden en er een stukje tussenuit moet halen ? :eek: Dat is toch volledig geschift of wat ?
Geen wonder dat ik hun Petroljarl tot drie keer toe geprobeerd heb zonder een deftig resultaat...

Ik krijg al schrik om aan de Willem van Oranje te beginnen die ik ook in mijn stash liggen heb...

Al mijn ranting terzijde gelaten, ik weet heel erg zeker dat u wel weet hoe deze modellen aan te pakken.

Terug
Bovenaan