Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hoor, de 2de laag zit er ook op, straks en beetje verder werken, en nog een aantal onderdelen monteren, dan kijken als het nog een laagje moet hebben, kan dan alles in een keer mee spuiten.
Het dek moet nog gemonteerd worden en dan zou er op de boord no een latje moeten komen die de naad tussen het dek en de romp verdoezeld, en dit is ook in het grijs, ik had graag deze mee geschilderd, gespoten samen met de romp, maar ben bang om men dek ook te beschadigen,als deze niet goed genoeg afgeplakt is.
De ankers en dergelijke zal ik wel al monteren.

Dirk...kan je dat "verdoezellatje"niet appart spuiten samen met de rest...ik zou dat ook niet doen.te samen...inderdaad een lek in de afplakking...zou rare gevolgen hebben..

Ja dat latje kan ik inderdaad appart spuiten en dan monteren, maar ik wou eigenlijk dan de eventuele verkregen openingen tussen latje en romp met plamuur dichten en dan spuiten, kzal dus nog eens zien wat ik kan doen of dan heel goed afplakken en voorzichtig spuiten he.
We zien wel, en jullie ook want ik breng er natuurlijk een verslag van uit.

Het is maar een idee....maar kan je het latje éérst niet presenteren....en dan bijschuren of schaven...zodat het plamuren tot een minnimum herleid wordt....dan denk ik in de richting zoals de techniek van verjonging van de romp..

Ja zoiets zal gaan worden, maar denk toch dat er altijd een kier zal zijn, ik zal men best doen ;)

He Dirk dat ziet er strak uit.Applaus
Om nog even terug te komen op krimpscheuren van hout, volgende project in 3 lagen fineer bouwen en met epoxy verlijmen onverwoestbaar en zeer licht ;) als je het eenmaal gewoon bent doe je niet anders meer

He Dirk dat ziet er strak uit.Applaus
Om nog even terug te komen op krimpscheuren van hout, volgende project in 3 lagen fineer bouwen en met epoxy verlijmen onverwoestbaar en zeer licht ;) als je het eenmaal gewoon bent doe je niet anders meer

Rene,.......worden de drie lagen fineer dan in de zelfde richting gelijmt....of kruislings dekkend......ik kan gerust aannemen dat dit onverwoestbaar is...en zeker bij RC........:):)

Ja is een goeie tip die ik wel eens zou kunnen overwegen om te gebruiken bij volgende projecten.
Als ze geschilderd moeten worden wel te verstaan.

@ Dirk , bij verniste rompen word de laatste laag op schaal in lengte richting gelijmd zie eens op mijn blog http://isola2.blogspot.com/ staan foto's op
van botter in aanbouw
@ Swa voor geschilderde RC modellen kruiselinks onder een van hoek 90 ° met elkaar en 45 ° tov de hartlijn van het schip, de mallen om te bouwen moeten ook niet strak afgewerkt worden en zelf latjes niet strak tegen elkaar.

Ik heb het gezien René, ik zal het toch eens proberen bij een van de volgende scheepjes die ik bouw.
Bedankt voor de tips hoor.

Dirk, Ziet er goed uit, strakke waterlijn hoor.

Verder wel iets dat mij opvalt. De torens, die heb je nu al in elkaar gelijmd. Maar de ramen zou je nog een wasch van zwart kunnen geven. Dat geeft dan het effect dat er echt ramen zitten en het donker is binnen. Dit is zo´n onderdeel die net dat beetje meer geeft. Misschien kan dat nog.

Dirk, Ziet er goed uit, strakke waterlijn hoor.

Verder wel iets dat mij opvalt. De torens, die heb je nu al in elkaar gelijmd. Maar de ramen zou je nog een wasch van zwart kunnen geven. Dat geeft dan het effect dat er echt ramen zitten en het donker is binnen. Dit is zo´n onderdeel die net dat beetje meer geeft. Misschien kan dat nog.

Dit is gebeurt hoor Rik ;)
Ik zal er eens een macro van nemen en tonen.

Update 03/03/2010

Hier dan enkele foto's van waar ik gisteren en vandaag mee bezig ben geweest.

De draagpunten voor de sloepen.
IMG_4479.png

Dan een arsenaal van onderdelen die in de primer moeten.
IMG_4480.png

En dan de foto die Rik wilde zien dat de vensters een donkere kleur hebben gehad.
IMG_4481.png

(* 3 uur aan gewerkt, totaal 160 uur )

Hoi Dirk,

zo te zien heel wat kleine onderdeeltjes zeg.-fck-
Maar wel macht om te zien hoe je dit alles in elkaar flanst!!ApplausApplaus
Ik blijf zeker je werk van op de zijn lijn volgen.;);)

Heb het schip mogen in werkelijkheid zien, ze is klein en toch wonderlijk gedetaileerd.
die toren weegt flink hoor...en nu al, wat zal het straks zijn.
prachtige levensvolle kleuren, mooi 't geheel

groetjes
Ward

Heb het schip mogen in werkelijkheid zien, ze is klein en toch wonderlijk gedetaileerd.
die toren weegt flink hoor...en nu al, wat zal het straks zijn.
prachtige levensvolle kleuren, mooi 't geheel

groetjes
Ward

Dirk..........we volgen dit met genoegen ...maar als ward het al zegt en hij heeft het in levende lijve gezien.......dan kan het niet anders dan "prachtig" zijn.......:8:8:8:8
Dirk als het lukt op de ledendag te zijn....dan gaat ge toch deze beauty ook mee brengen hé...:D........knap man........

Ik zal zien, deze zou ik nog kunnen meebrengen denk ik, de Vespucci kon ik niet meedoen naar de vorige ledendag, is te gevaarlijk om schade te hebben.
Hopelijk kan ik gewoon al komen naar de leden dag, zou ik zeer tevreden mee zijn.

Ik zal zien, deze zou ik nog kunnen meebrengen denk ik, de Vespucci kon ik niet meedoen naar de vorige ledendag, is te gevaarlijk om schade te hebben.
Hopelijk kan ik gewoon al komen naar de leden dag, zou ik zeer tevreden mee zijn.

Hoi Dirk,

Misschien kan je een idee aanreiken?
Toen ik op de beurs stond in Genk heb ik eens goed gekeken hoe de waals collega's bouwers hun prachtige zeilschepen vervoerden.
Wel nu zij hadden houten kisten gemaakt, ze deden hun schepen in zijn geheel erin plaatsen.
Door via de zijkant de kist te openen kan je ze er zo uitschuiven.De zijplaneel werd in dit geval met schroeven dicht gemaakt, maar dit kun je ook met borgpinnen gebruiken.
Aan de binnenzijde kun je ook enkele stoot beschermingen aanbrengen zodat je de modelen vast en schokvrij kunt vervoeren!!
Je ziet maar !!

Omdat ik in het beroep zit (verhuizingen)...........wij gebruiken voor zéér fragile stukken..natuurlijk ook de kisten(kratten)maar héél belangrijk deze stukken worden opgevult met in vakterm te noemen issimochips of wordt ook wel popcorn genoemt...is uitstekend voor de stabiliteit en schokvrij...wordt zeker ook gebruikt voor museeum stukken.............:):):)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan