Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat die issimochips toch wel kleine deeltjes achter laten om je schip, als het dek en dergelijke iets te ruw is zullen deze toch iets achter laten lijkt mij, maar een goed idee om je werk te beschermen, bedankt voor de tips mannen.

Update 29/03/2010

Zo, als ik dan toch terug thuis ben van een korte zeereis kan ik wel terug beginnen modelbouwen en hier gaan we dan.

Op de volgende 3 foto's zie je dat ik de voetstukken of draaitafels van een deel ven het geschut op het dek heb gelijmd.
IMG_4573.png

IMG_4574.png

IMG_4575.png

IMG_4576.png

De schroeven heb ik ook gemonteerd en zo moet ik dus het schip niet meer omdraaien om aan te werken, want eenmaal de schoorsteen en dergelijke om het dek gemonteerd zijn zal het moeilijker gaan om zonder brokken te maken het schip te draaien.

(* 1 uur aan gewerkt, totaal 161 uur )

Wat een beest :)

Je zal wss. het schip nog moeten omdraaien om de romp enzo te airbrushen / verweren of ben ik mis ?

Word inderdaad niet verweerd, en de romp staat al in de kleur die hij moet hebben, de vernis zit er ook al op, dus moet hij normaal niet meer gedraaid worden.

Ah ik had de inleiding 26 pagina terug niet gelezen
Zonde, beestje heeft maar 5 jaar geleefd :(

Ik wacht in ieder geval op het vervolg :)

Hoi Dirk,

met de schroeven en assen gemonteerd ziet het er op eens heel wat anders uit, vind je niet??;);)

Zeer zeker John, het begint er op te lijken he.

Ben vandaag nog wat bezig geweest met het spuiten van een paar onderdelen, laag 2.
Ook de ankerkettingen heb ik gemonteerd en nog een paar kleine dingen.

(*2 uur aan gewerkt, totaal 163 uur )

Laatst bewerkt:
Een kleine aanvulling wellicht. Seconde lijm is eigenlijk niets voor onze hobby. Het werkt snel en is dan ook erg sterk. Maar omdat de meeste soorten niet tegen vocht kunnen lossen deze zich langzaam op in de loop van de jaren. En dan valt het onderdeel er ineens pardoes af. Beter is het om secondel ijm alleen te gebruiken om delen tijdelijk vast te zetten voor soldeerwerk bijvoorbeeld. Na het solderen is de secondelijm dan weg. Een goede vervanging voor deze lijm is kontaktlijm. Ik ben op mijn site bezig met dit soort onderwerpen,maar dit is helaas veel werk. Momenteel leg ik wel al de laatste hand aan balsahout en porienvuller. Ik heb hiervoor het hele internet afgestruind voor informatie. En wat ik allemaal niet gevonden heb. Dus er komt nog een zeer uitgebreid deel over porienvuller en balsahout in mijn site onder artikelen. Ook wil ik daar nog meerdere lijmsoorten beschrijven.

Ron.
Als je weet waarom "secondenlijm" of "superglue" eigenlijk ontwikkeld werd, is het gewoon logisch dat dit geen lijmsoort voor onze hobby is.
Kijk, secondenlijm, moet je zien als een pleister (letterlijk), het werd in opdracht van het ministerie van Defensie ontwikkeld om snel, zeg maar zeer snel gapende wonden dicht te maken, dus is het inderdaad geen permanente oplossing. Pas op, ik ken modelbouwers wiens modellen reeds meer dan 20 jaar bestaan, en die effectief met secondenlijm samengekleefd zijn, echter, zelf zou ik het risico niet durven nemen.
Ps : algemeen geld er een soort van taboe omtrent ogen en secondenlijm... gooi dat maar in de prullenmand, oogchirgurgen gebruiken ook secondenlijm in de oogbol, in het slechtste geval kleeft je oog 48 uren dicht, en heb je nog een paar dagen last van "brandende" ogen, meer niet.

Ik was eigenlijk op zoek naar die remark over "rechtere resultaten" met de produkten van Greendinges (sorry de juiste naam ontsnapt me op het ogenblik, gebeurt de laatste tijd meer en meer :(, hoort bij het beestje, veronderstel ik, zal ik mee moeten leren leven ), enfin, wat ik eigenlijk wilde zeggen, ik hoop dat het niet de bedoeling was om die koperdraad omheen de romp te vervangen voor een rechte plastic exemplaar ? Want in het echt was die ook niet perfekt recht, dat was inderdaad een zware kabel die omheen de romp opgehangen was, zo recht mogelijk, maar nog steeds niet perfekt recht.

Dan maar een beetje verder gedaan, was lang geleden.

Hier op de foto zie je dat het dek niet helemaal aansluit met de romp en op de volgende paar foto's zal je zien hoe ik dit oplos.
IMG_4777.png

IMG_4778.png

Hier zie je dus het verschil goed.

IMG_4779.png

IMG_4780.png

IMG_4781.png

Aan de ankerkettingen gewerkt en ook een mooie afwerking gegeven aan het voordek.
IMG_4782.png

Ook aan het achterdek ben ik bezig met de afwerking van het dek.
IMG_4783.png

Tot zover deze update

(*2 uur aan gewerkt, totaal 165 uur )

Leuk om weer een update te zien van dit mooie project.
Die kieren heb je zo netjes weggewerkt. Ik neem aan dat je de afwerklatjes ook nog een laklaagje geeft, net als het dek?

Groeten, Rinie

Volgens de BB zou dit zo blijven, ik ga op zoek naar foto's of het al dan niet zoals het dek geschilderd word, word vervolgd Rinie ;)

Hoi Dirk,

leuk dat je nog een opdate hebt gemaakt !:laugh:
Die afwerking doet het hem.;)
Waar ben je nu mee bezig??:huh:

Hoi Dirk,

leuk dat je nog een opdate hebt gemaakt !:laugh:
Die afwerking doet het hem.;)
Waar ben je nu mee bezig??:huh:

He bedankt :)

Ik ben bezig met de verdere afwerking en met het spuiten van de lieren en geschut.Deze worden in een verder verloop bevestigd op het schip.

ik zie dat je weer thuis geraakt bent dirk ;)

kunnen we weer vol op genieten van de bouw 8)

update 04/08/2010

Hier zie je een foto uit mijn BB hoe ik de onderdelen moet gaan plaatsen en op de volgende foto zie je dan de onderdelen staan op het dek.

IMG_4785.png

IMG_4790.png

Dan ook verder gedaan aan het geschut.

IMG_4792.png

Ben ook bezig met nog een paar kleine dingen, heb deze nu in de primer gezet om dan later in de lak te zetten.
Ook ben ik nog bezig met de kanonnen van het zware geschut, en nog wat priegelwerk.

Tot hier deze update

(*2 uur aan gewerkt, totaal 167 uur )

Knap Dirk, heb maar een opmerking het traanmotief op je voordek ziet er verzorgd uit maar de schaal klopt niet komt dat zo met de bouwdoos ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan