Dank je wel voor de mooie woorden.
Dat geeft moed zullen we maar zeggen. Dus weer een updatje. Ik heb de waaidekken uitgezaagd/freest, gesneden, gevijld en wat al nog niet meer. Maar het resultaat is goed. Ook gelijk een stom foutje gevonden. Dat was niet onherstelbaar in de oude situatie maar toch leuk dat het nu ineens goed is gegaan. Tekening lezen is een vak appart. Het feit is dat de achterkant van dit schip rond is en de tekeningen recht zijn. Hierdoor is het achteraanzicht getekend en moet het waaigat anders lopen dan ik zou denken. Dus aan de hand van foto's en de tekening de boel toch goed gekregen.
Maar goed foto's daar gaat alles om toch.
De nieuwe uitganspositie. Alles nog netjes strak en dicht.
Alles eerst afgetekend. Dan zeker zijn dat het netjes eruit gehaald kan worden. Ik heb hier echt uren over gedaan. Steeds maar weer uitgummen en overnieuw. Maar het is dus gelukt.
De situatie op de tekening. Aan de hand van deze tekening moeten we het doen. De vorige keer had ik de waaigaten gespiegeld. Dit blijkt niet het geval te zijn. De tekening goed bestuderen is een vak appart en moet echt grondig gedaan worden. Zeker als de tekeningen niet helemaal volledig zijn. De info die er op staat is vrij sumier, maar wel te doen. Dus de grijze cellen blijven gebruiken.
En dan gelukkig open. Nu zijn ze goed. Alleen nog afwerken.
Even een kijkje naar binnen. Hier moet ik nog iets op zien te verzinnen. Het zou leuk zijn wanneer hier iets meer te zien is dan een groot gat.
Dan de plateaus voor de diepte bommen. Er moeten nog railingen langsheen, uiteraard is dit een detail die pas komt wanneer ik de rest van de detail kan gaan aanbrengen. Ik ben nu bezig met alles strak af te werken. Dan kan straks de primer er weer over en kan ik verder aan de details. De romp is nog lang niet klaar. Er moeten nog allerlei buizen aan de huid aangebracht worden. Maar ook loosgaten geboord worden. Het lijkt dan wel een gatenkaas. Dan moet er ook nog een geschutsplateau aangebracht worden en ik weet inmiddels wat de korf aan de zijkant van het schip is. Het is een glijbaan.
En die moet ook nog aangebracht worden. Dus nog heel veel werk alvorens ik aan het eiland kan beginnen. Het dek moet ook nog.