Bedankt mannen,
@ Peter, ik heb het rubber weggesleten met een dremel, verder is er op de 2 fotos niet veel meer schade te zien. De suspentie onderdelen lijken nog intact.
Zoals beloofd heb ik getrackt een SBS te maken hoe ik met pigmenten werk. Het is niet je van het maar ik hoop dat jullie er iets aan hebben:
1.
Benodigheden: Oude pencelen, white spirit, een mengbakje, pigment fixer, MIG pigmenten, standaard rust, light rust en black smoke, (en ashes white, maar die heb ik niet dus dan maar vallejo) witte pigmenten
Mijn manier is een combinatie van nat en droog opbrengen.
2. Maar een mix van de rust pigmenten en black smoke (gewoon tot je en kleur hebt die jij mooi vind)
3. Bevochtig het stukje waar je de pigmenten wilt met white spirit
4. Vervolgens je pigmenten op de plek leggen, probeer ze niet in te wrijven. Als dit wel gebeurd kan je op deze laag weer nieuwe verse pigmenten "strooien"
kleur variatie kan worden bereikt door "pure" roest pigmenten op te brengen
Zo verder het stukje afwerken en uiteindelijk fixeren moet een met fixer bevochtigde penceel, de fixer moet je rustig op je stukje laten inwerken, en ook hier niet de fixer in je pigmenten duwen.
(niet op de foto, met ashes white kan je as maken, op de zelfde manier. Dit kan nog achteraf droog worden opgebracht en met fixer gefixeerd.)
het resultaat
Groet Martin