Hoofdsponsor

1/35 KO Sherman M4A1 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk idee. Er lijkt nog iets op de track te liggen tussen de eerste twee return rollers, kan je uitmaken wat het is?

Hoi Steven,
Dat is de inslag van de granaat, dit deze ravage heeft veroorzaakt

@rest thanks voor de reacties

Groet Martin

Ik blijf me verbazen hoe die koepel met zijn loop precies in het luik van de bestuurder is gekomen , en sorrie ik blijf het verdacht vinden en volgend mij hebben ze gewoon een grap uitgehaald op de een of andere manier:huh:

Maar dit alles doe niet af van je bouw kunsten Martin dus goed bezig en scherp oog voor detail.

Zo'n koepel van een tank kan al eens vreemde capriolen maken. Ik zag onlangs een foto van de koepel van een tank die boven op een gebouw gevlogen was.

5cf66a2c296d.jpg

"Who: T-72B (tactical number 406) from the individual Gori tank battalion

Where: South Ossetia, Tskhinvali
crossing the streets of Moscow and the Railway Station (Peacekeeper)

Destroyed during the day on August 8, between 13:00 and 14:00 General Barankevich. Hit of the grenade launcher RPG-7 in the back of the tower, as a result of the detonation of ammunition tank exploded into pieces. Tower has flown a few tens of meters and broke through the reinforced concrete shield building Sovprofa."

(van http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?202111-The-war-in-South-Ossetia-(August-2008)-Loss-of-military-equipment)

Bedankt voor jullie reacties

Ik heb het interieur klaar en wit gespoten.
Nu gaat het roest werk beginnen. Hopelijk heb ik van het weekend tijd er voor. Hoe ik het precies ga aanpakken weet ik nog niet maar ik ga fotos maken :D (ook als het mislukt)

IMG_79502.JPG

IMG_79511.JPG

na primer

IMG_7956.JPG

IMG_79591.JPG

Ik ben benieuwd naar jullie meningen

Groet Martin

wat mij betreft ziet het er niet slecht uit want ik weet dat een vernielde tank moeilijker te maken is dan ééntje in normale doen

Ziet er veel belovend uit Martin.
Zoals Famo ook al aangeeft is een beschadigd voertuig moeilijker na te maken dan een nagelnieuw.
Ik blijf dus met de nodige belangstelling volgen.

Mark

Mooi Martin,
Maar indien van de rechtertrack al het rubber is weggebrand, verwacht ik wat meer schade aan het onderstel aan die kant.

Peter

Bedankt mannen,
@ Peter, ik heb het rubber weggesleten met een dremel, verder is er op de 2 fotos niet veel meer schade te zien. De suspentie onderdelen lijken nog intact.

Zoals beloofd heb ik getrackt een SBS te maken hoe ik met pigmenten werk. Het is niet je van het maar ik hoop dat jullie er iets aan hebben:

1.
Benodigheden: Oude pencelen, white spirit, een mengbakje, pigment fixer, MIG pigmenten, standaard rust, light rust en black smoke, (en ashes white, maar die heb ik niet dus dan maar vallejo) witte pigmenten

11650.JPG

Mijn manier is een combinatie van nat en droog opbrengen.

2. Maar een mix van de rust pigmenten en black smoke (gewoon tot je en kleur hebt die jij mooi vind)

21216.JPG

3. Bevochtig het stukje waar je de pigmenten wilt met white spirit

3787.JPG

4578.JPG

4. Vervolgens je pigmenten op de plek leggen, probeer ze niet in te wrijven. Als dit wel gebeurd kan je op deze laag weer nieuwe verse pigmenten "strooien"

5443.JPG

6428.JPG

7338.JPG

kleur variatie kan worden bereikt door "pure" roest pigmenten op te brengen

8285.JPG

Zo verder het stukje afwerken en uiteindelijk fixeren moet een met fixer bevochtigde penceel, de fixer moet je rustig op je stukje laten inwerken, en ook hier niet de fixer in je pigmenten duwen.

9285.JPG

10436.JPG

(niet op de foto, met ashes white kan je as maken, op de zelfde manier. Dit kan nog achteraf droog worden opgebracht en met fixer gefixeerd.)

het resultaat
IMG_81721.JPG

IMG_8174.JPG

Groet Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan