Hoofdsponsor

1/35 KO Sherman M4A1 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan er niet veel meer aan toevoegen.
Alles is al gezegd. "Boenk" erop, schitterend verweerde toren.

Mark

Dag Martin,

Je moet je modellen beter beschermen, jongen ! Zo roest als die toren is, dat wordt zandstralen en herschilderen.
Nee, alle gekheid op een stokje, PRACHTIG !!!

Jammer van al je schilderwerk aan je toren, maar misschien valt er nog iets van te merken (onder de roest) wat op de foto niet te zien is ?

Als ik je ref-foto zo bekijk, vermoed ik dat de linkerhelft van de hull flink gefikt heeft en dat de rechterzijde nog het OD weergeeft. Dit zou ook kunnen verklaren waarom een deel van de streep nog zichtbaar is. Misschien was dit een herkenningsteken dat in het begin dat de US troepen meevochten gebruikt werd ? Een beetje zoals de gele ster en streep op de toren.

Groeten Rik

Modelbouw met een grote "M".... ik wacht met spanning op het definitieve eindplaatje! :)

Enne, wat denk je hiervan.... iets voor een volgend project??? :P

attachment.jpg

Bedankt voor jullie lovende woorden.

@ Walesha, ik had deze foto al als referentie gevonden, maar bedankt voor het delen

Dag Martin,

Je moet je modellen beter beschermen, jongen ! Zo roest als die toren is, dat wordt zandstralen en herschilderen.
Nee, alle gekheid op een stokje, PRACHTIG !!!

Jammer van al je schilderwerk aan je toren, maar misschien valt er nog iets van te merken (onder de roest) wat op de foto niet te zien is ?

Als ik je ref-foto zo bekijk, vermoed ik dat de linkerhelft van de hull flink gefikt heeft en dat de rechterzijde nog het OD weergeeft. Dit zou ook kunnen verklaren waarom een deel van de streep nog zichtbaar is. Misschien was dit een herkenningsteken dat in het begin dat de US troepen meevochten gebruikt werd ? Een beetje zoals de gele ster en streep op de toren.

Groeten Rik

Het lijkt idd iets van een herkenningsteken, maar ik kan nergens iets vinden van een lichte streep over de voorkant van tank.
Daarom heb ik besloten om deze niet aan te brengen op het model. De linkerkant van de tank blijft idd voor een groot gedeelte OD en ik heb deze al een stuk verweerd.

De verwering is gedaan door AK interactive Africa Dust effects over het model te spuiten en met schoon white spirit er af te "strepen"

De foto's

IMG_8327.JPG

IMG_8326.JPG

Het stof is in het echt iets minder "wit"

Martin

Laatst bewerkt:
Komende weken wordt het wat drukker dus moet ik nu nog maar gebruik maken van de tijd die ik heb.

Ik ben bezig om de buitenkant ook roestig te maken. Tevens een ben ik bezig om de tracks overtuigend roestig/uitgebrand te maken. Hierbij ga ik gebruik maken van witte pigmenten.
Ik ben alleen aan het kijken hoe ik goed de cijfers aan de linker kant zwart kan maken. Ik heb iig de dry transfer gebruikt om de correcte getallen aan te geven. Ik denk dat ik ze maar gewoon zwart moet inkleuren.

a87ae3ff-55a9-4287-9d59-90721fe4d876_zpsb8972850.png

Tevens even klooien met een nieuwe "photoshop" app

image_zps3fd487a6.png

alleen nog een beetje klooien met het contrast. Ik zie nu ook dat mijn stoffige kant te licht is ivm tot het roest. Maar het heeft wel iets zo.

Groet Martin

Mooi ! Misschien wat Faded Green pigment poeders over de stoffige kant borstelen, zo zal je het groen weer wat boven halen en het stoffige iets afzwakken.

Topklasse !!!

Groeten Rik

das zeker een geslaagd model Martin, maar persoonlijk vind ik de overgang van het roestige gedeelte naar het geverfde gedeelte een beetje kort. Ik zou eerder een beetje een langere overgang maken zo met roestlopers en tot niets uitdeinende roestvlekken. Kortom een beetje groetere overgangszone. Ik weet ook niet hoe ik het anders.
Het is niet verkeerd bedoeld hoor hetgeen ik hier probeerde te zeggen ;)

Ik treed Famo bij Martin, het is ongelooflijk welke prestatie jij hier neerzet, wel zou ik de niet gehavende zijde voorzien van washes die extra diepte aan het model geven, zonder dit evenwel te zwaar te verdonkeren. Roestige wazen her en der, in de randen en rond bouten etc...maar pas op, hij krijgt van mij nu al een Grootste Onderscheiding ! Alleen al voor die weggebrande rubberdelen van de tracks...zo heerlijk om naar te kijken !

Ben ik helemaal met je eens G.
Schitterend resultaat Martin. Prachtig om naar te kijken en steeds weer iets nieuws te ontdekken...

Mark

En nu ik er naar terugkeer om te kijken, de presentatie is sober en IJZERsterk !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan