Hoofdsponsor

1/35 KO Sherman M4A1 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
prachtige howto........van een nog prachtiger projekt....top man en bedankt voor de bijdrage;););)

WAOW WAOW en WAOW! Heel knap! Ik ben net op deze topic gevallen en zoals Famo zegt: ik denk dat het moeilijker is om een vernielde tank te maken dan een gewone. Ik heb dit nooit geprobeerd maar ik vind de jouwe echt schoon! Dieroesteffecten vind ik echt geloofwaardig!

Keep on man!

Thierry

Mooie duidelijke uitleg, bedankt. Verder vind ik het er zeer realistisch uitzien, zowel de schade als de verwering! Knap.

Ik kreeg op twenot nog een tip ; met een pipet en het gaat iets beter, al moet je nu opletten dat je niet te veel fixer er op aan brengt.

de update van vandaag is dat de 2 romp stukken op elkaar gelijmt zijn. Het pas allemaal nog goed en ik ben nu verder gegaan met de buitenkant detailleren met wat PE.
Nog het motordek aanbrengen en de bouw is klaar
Het kanon zit vast in de koepel en kan gespoten worden.

IMG_8202.JPG

motor
IMG_82031.JPG

Groet Martin

Prachtig! en leuk dat je de tijd neemt om de uitleg erbij te schrijven...

Mooi Martin, een andere manier dan dewelke ik toepas, maar zeer zeker effectief !

bedankt voor jullie complimenten.
Elk model blijft voor mij lastig te beschrijven. Vaak begin ik ergens aan en heb ik in mijn hoofd wel ongeveer hoe ik het wil hebben. Vervolgens ga ik gewoon door tot dat het model er zo uit ziet.
Ik haal mijn inspiratie en methodes ook van internet en geef er mijn eigen draai aan.

Hoe dan ook, ik heb de tank in de basis verf staan.
Weer gespoten met Tamiya op basis van een zwarte primer.
De tamiya kleur is Olive Drab (OD) met Buff opgelicht tot wel 30% OD vs 70% Buff.

vervolgens toch maar de gele band aangebracht, maar deze zal voor een groot gedeelte weer onder de roest verdwijnen. (op de foto heb ik geen streep en sterren kunnen ontdekken maar aangezien de meeste units deze wel hadden (andere sherman wrakken) heb ik deze toch aangebracht.)

IMG_8226.JPG

IMG_8228.JPG

IMG_8227.JPG

IMG_8239.JPG

IMG_8229.JPG

en maar weer te vergelijking

IMG_8233.JPG

KO_Sherman.jpg

Groet Martin

Klein vraagje, die prachtige ster: waarom in het geel en niet in het wit?

Grtz Bart.

Hey Bart, ik denk dat ik het antwoord heb: de foto waarop Martin zich baseert is een foto die in 1943 in Noord-Africa getrokken was en toen waren de sterren en de lijnen op de turret van de Americaanse tanken in geel gespoten!
Of zeg ik hier iets verkeerd? :wacko:

Thierry

Hey Bart, ik denk dat ik het antwoord heb: de foto waarop Martin zich baseert is een foto die in 1943 in Noord-Africa getrokken was en toen waren de sterren en de lijnen op de turret van de Americaanse tanken in geel gespoten!
Of zeg ik hier iets verkeerd? :wacko:

Thierry
De eerste Amerikaanse ster die op de voertuigen werden gebruikt was dezelfde concarde (blauwe cirkel met witte ster) als op de vliegtuigen, dra gevolgd door een gele ster. Vanaf 1943 werd de witte ster algemeen op alle geallieerde voertuigen, sommige US-eenheden bleven echter nog een tijdje de gele ster dragen, vooral idd in N-Afrika.

De vraag over de gele kleur is al beantwoord, bedankt Therrie en Walesha, ik heb er niets meer aan toe te voegen.

Prachtig werk Martin. Maar op je laatste referentiefoto is te zien dat de horizontale streep ook op de hull te zien is. Dat wordt een werkje voor de haarlaktechniek.

Groeten Rik

@ Rik, ik weet niet zo goed wat die streep is daarom weet ik nog niet of ik deze op mijn definitief model ga plaatsen

De koepel is ondertussen ook af.

IMG_8321.JPG

IMG_8322.JPG

IMG_8323.JPG

IMG_8324.JPG

Ik ben er zelf tevreden over maar als ik nog puntjes heb gemist hoor ik het graag

Groet Martin

Jawadde Martin, dit ziet er echt zeer goed uit. Volg deze al een tijdje in stilte maar nu kon ik toch niet meer zwijgen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan