Hoofdsponsor

1/33 Krabbenkotter [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
En waar laat je dan de trommel op dit bootje?
3.gif

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Droop (die weer denkt dat hij de plezantste is:8 )

dag,michel
het kan inderdaat een luchtkoker zyn,als de bemanings verblyven zich in het vooronder bevinden, het kan ook de schoorsteen van de kachel zyn,nu weet ik het ook niet
sorry,
groetjes ronny

@ Droop: de plezantste thuis zeker :laugh:

@ Ronny: Merci voor de input Ronny. Sorry is hier niet aan de orde ;)

De messing staaf is idd een luchtkoker. Daar is het vooronder van het schip mee belucht.
Of je bedoeld het pennetje van de bolder die is als een grote kikker om het schip bijvoorbeeld mee vast te leggen.

Bedankt Rik.

Ah ja, er is nog een pennetje te zien buiten de luchtkoker en de staaf om mee vast te leggen, namelijk het messing staafje dat door het dek heen zit achter het grijs met witte dekhutje. Dit heb ik er vanaf het begin in gezet en daar komt de mast te staan. Als ik nu een gaatje onderin de mast boor dan schuift deze erover. Dit heb ik gedaan om de stevigheid. De mast wordt anders enkel met enkele touwtjes recht gehouden.

Zo, dit is nu helemaal uitgeklaard denk ik.

Achja, moet ik maar niet met de telefoon kijken he. Daar zie je niet altijd alle foto´s op. Deze had ik over het hoofd gezien. Idd ik denk dat dit pennetje bedoeld word. :ohmy:

Het dek heeft haar 2 lagen blanke lak gekregen en de luchtkoker is geplaatst.
Nu ga ik een kleine modelbouw pauze inlassen (een weekje misschien) en dan ga ik starten aan de masten.

Even een totaalfoto:

Een kijkje op het voordek:

Op de foto is het misschien niet zo duidelijk maar de blanke lak geeft een mooie diepere kleur aan het dekhout.

Prachtig, dit is echt zeer mooi gedaan,en zeer strak schilderwerk, proficiat je bent een krak ;)

Michel,

zeeeer mooi wat je hier toon. Je bewijst dat een schip nieuw van de werf ook zijn charmes heeft met zijn ongeschonden uitrustingen zonder gebruikssporen.8)8)

voila volgende week de masten en co komt goed Michel Applaus

Grts

Johan

Tja, ik kan hier dus niets aan toevoegen. Sta ik even met mijne b@k vol tanden. :O

Netjes hoor. Geniet even van de pauze. :laugh:

OOOOOOOoooooooooooooh
AAAAAAAAaaaaaaaaaaaaah

Amai, hoe schoon
banana.gif

:laugh::laugh:;)

Droop

Bedankt voor de complimenten, ik moet er gelijk van blozen :$
Het is een teken dat ik op de goede weg ben en ik heb tot hiertoe al veel geleerd met dit model en het forum :)

OOOOOOOoooooooooooooh
AAAAAAAAaaaaaaaaaaaaah

Amai, hoe schoon
banana.gif

:laugh::laugh:;)

Droop

Hehe, deze leuze ken ik van ergens :D

zeer mooi gedaan.

Geslaagd met grote onderscheiding met felicatie's van de jury.

michel
ik kan enkel gerhalen wat myn voorgangers zeggen.
knap gebouwd en zeker het schilderwerk vind ik strak
groetjes,ronny

Schitterend resultaat zover Michel, echt heel strak!
Wat voor lak heb je op het dek gezet? Zijdeglans of Hoogglans?

groeten, Rinie

Ik kan er niets beters aan toevoegen.als ook de voorgangers hebben geschreven.Erg strak werk,al zie ik persoonlijk liever verwering erin.Maar weatheren is,vooral in het begin,niet even onder de knie gedaan.

Daarom mag je ook best een nieuwstaat bouwen hoor,dus daarvoor mijn lof.

Alleen de lier stoort mij nog wel:unsure:...Die valt helemaal buiten de "boot".
De steunen en de zijkanten ervan worden toch hopelijk nog gepaint?.

Voor de rest heb je het in je....:)

Ron.

Bedankt mannen :)

De blanke lak is zijdeglans. Het is van het merk Levis en is op waterbasis.

Ron, de lier zal zo blijven hoor. Op de foto van de bouwdoos is deze ook helemaal grijs geschilderd. Als de lier voorzien is van touwen en de mast ervoor staat (voorzien van de netten) zal deze minder de aandacht trekken denk ik.

Ik denk dat ron bedoeld dat zwart mooier staat bij dit schip als lier. Ik zelf maar dat is smaakt vind dat wel. Maar daar hebben we het al eens over gehad.

Iig doe zo verder, je maakt het bijzonder allemaal. Zeer schooooon. :P

Zwart was m'n tweede keuze geweest. M'n vader heeft het me nog verteld dat lieren vaak in het zwart geschilderd zijn.

Maar ik was te koppig en heb het in het grijs gespoten :P

Als ze er nog niet opstond had ik ze nog deels zwart kunnen schilderen maar ik riskeer het niet om het nu te veranderen, ik zou het me niet kunnen vergeven als ik daarmee zwart op het dek moest kladden.

Toch bedankt om me hier op te wijzen ;)

Als ze er nog niet opstond had ik ze nog deels zwart kunnen schilderen maar ik riskeer het niet om het nu te veranderen, ik zou het me niet kunnen vergeven als ik daarmee zwart op het dek moest kladden.
Een beetje maskeerpapier kan wonderen doen, Michel. :D:D

Nee hoor, als jij dat grijze kleurtje mooi vindt, dan moet je d'r niks aan veranderen. ;)

Droop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan