Hoofdsponsor

1/24 Kruising Mad Max/2CV met Alien Bugs. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
De slangen van die flessen lopen naar voren, ik denk dus dat hij perslucht bedoelt om die raketten vooraan aan te drijven. (Of zoiets)

Het is inderdaad een onderdeel van het wapensysteem, het speelt zich af in de verre toekomst dus wat er in die flessen zit weet ik ook niet :laugh:

Gifgas kan ook :O laat jullie fantasie maar de vrije loop (doe ik ook).

Nog een motor vraagje: op google heb ik foto's van V8-motoren gezocht om die motor hier te schilderen maar er is niks deftigs uitgekomen. Heeft iemand ergens een foto of een link liggen die bruikbaar is? Het moet een oude motor zijn die al wat roestig en olie-achtig is maar nog werkt. Ook ivm de bougiekabels en andere soorten kabels raak ik er niet wijs uit.

Alain, typ op Google gewoon "V8 motor" in en je krijgt tientallen afbeeldingen van zo'n motor tot in detail.

Nog steeds weet ik niet goed als het verderwerken aan het Crazy Maxime diorama goed zal aflopen. Toch heb ik het gewaagd om Crazy Maxime samen te kleven en eens naast de geit te zetten. Geen idee van als het ergens op lijkt zo.

attachment.jpg

Alain, 'iets' van (het is maar een idee) jerrycans op de achter of zijkant van de auto in beugels hangen, en jerrycan in de vrije hand van madam, dan heb je verbintenis tussen de wagen en de bestuurder.

Ziet er in ieder geval niet slecht uit Alain. Even rustig je tijd nemen om alles te laten bezinken en overdenken.
Persoonlijk, zou ik er zeker mee verder gaan. Maar neem je tijd!!!
Je moet alleen proberen om jezelf niet teveel onder druk te zetten. Modelbouwen vraagt tijd en geduld...

Mark

begint er goed uit te zien nu nog een mooie achtergrond en het spektakel kan beginnen
Wow ik vind dit al tof en het is nog niet af
Knap wie had dat gedacht wat ge kunt met een geit
Marc

Hey alain

Ziet er goed uit. Slim van die gasflessen dat "breekt" het interieur een beetje,
Welke verf heb je gebbruikt voor we zetel? Ziet er net vandat rood leer uit.
Als je alles tot een gehaal krijgt zal dit een topstukje worden.
Ik las in je ander topic dat de aliens niet zo vlotten?
Nu denk ik persoonlijk dat deze hier ok nie zo zouden bijpassen.
Mad maxine staat namelijk in een rusthouding. En in denk niet dat als ze belaagt word door aliens ze haar even op hetvgemak bij haar auto gaat stellen.
Allee tis.maar een idee. Maar hdt kan je project misschien ook een deel gemakelijker maken.

Bedankt allemaal.

De zetel is met rode verf van Tamiya gedaan, de blinkende versie. Na een test bleek het inderdaad heel erg op rood leer te lijken. Er lag een gasfles op m'n werktafel en die wilde ik ergens gebruiken in of op de geit. Het zijn er uiteindelijk dus 2 geworden omdat het wel past in het SF-thema. Jerrycans zouden inderdaad een goede aanvulling zijn voor het verhaal maar waar kan je die vinden in schaal 1/24? De aliens zou ik er graag in de verte bijhebben omdat Crazy Maxime over haar schouder kijkt. Ze is met een jerrycan in de weer en ziet dan over haar schouder de aliens naderen. Het is een momentopname net voor het gevecht. Nou ja, dat is toch m'n bedoeling. Ikzelf had ook nooit gedacht dat zoiets mogelijk was met een geit, fantasie kent geen grenzen. De bedoeling toen ik die geit kocht was om die OOB te bouwen.
Momenteel ga ik weer full-time werken dus kan ik alles eens overdenken en zien hoe en wat met modelbouw.

1/35 is wat te klein voor dit diorama, ik zal moeten op zoek gaan naar die van Tasca of scratchen. Scratchen zou wel leuk zijn en het hoeft niet 100% gelijkend te zijn, het is tenslotte SF.

@kassei: het is een zeer knappe dame met een zeer strakke outfit, je zou er inderdaad verliefd op worden maar let op…het is een harde tante.

Zondag waag ik nog een poging om te bouwen/schilderen. Alles op het gevoel af en dan zullen jullie wel zien hoe en wat er daaruit is voortgekomen.

Na een rustpauze en wat hulp van een medemodelbouwer nog wat verder gewerkt aan de geit.

Bedoeling is om vooraan een mes te monteren die dan als een schroef de aliens tot gehakt vermaalt. Even (nou ja, duurde toch wel even) een oude koffiemolen gesloopt en het mes eens op de neus gezet met tape. Het ziet er misschien wat te zwaar uit zo of kan ik mee wegkomen?
Later bij de afwerking komen er bloedresten op het mes en bloedspetters op de voorkant van de geit.

attachment.jpg

De aandrijving van het mes gebeurt met de originele motor van de geit, om te rijden heeft die namelijk de V8 achteraan. Wat denken jullie? Cool of ziekelijk?

Hahaha... lol... de films van Madmax zijn sowieso ziekelijk te noemen, "madmax" staat wel voor - letterlijk vertaalt - "gekke max" - dus ja. :laugh:
Eender hoe, wat mij betreft ben je goe bezig, de bullbar nog achter de schroef (mes) en je hebt een bangelijk machien! :P

Enne, met de bewapening erop wil ik da geval in het echt toch ook ni tegen krijgen! :wacko:

Hoi Alain alles kits man ? Die geit ziet er goed uit vind ik , maar dat mes vind ik ( wie ben ik ) ietsje te groot het idee is goed misschien kunt ge het gebruiken als helikopter , ik zou er een stukje afdoen uiteindelijk is het s-f en daar mag alles en als gij het goed vind dan is het voor mij ook o.k.

Grtz Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan