Net alles gelezen en dit is wat ik heerlijk vind. Iedereen geeft zijn/haar mening en zo kom ik tot goede ideeën en een goede bouw.
Het is wel degelijk sci-fi en het is ook volop fantasie maar toch wil ik een hoog waarheidsgehalte hebben in de bouw. De eend is in gebruik door mensen op aarde dus de wetten van de fysica en dergelijken blijven gelden. De auto moet bijgevolg technisch bruikbaar zijn op aarde, ook al is het in de toekomst.
Wat wel kan is de wapens van binnenuit bedienen en ze zo maken dat ze kunnen bewegen. Vast zijn ze inderdaad haast niet bruikbaar. Wat de motor betreft, die zware motor zal er op de één of andere manier in moeten maar ik ben nog aan het puzzelen hoe.
Wedstrijd: ik bouw inderdaad voor een wedstrijd maar ik heb er plezier in, anders was het project al lang aan de kant gezet want het is niet het makkelijkste project dat ik doe. Vandaar dat het een realisme gehalte moet bevatten.
De raketten kunnen op de voorspatborden maar dan zullen die ferm moeten verstevigd worden. Het is een betere optie dan op het dak. Vooral door het zwaartepunt.
De eerstkomende dagen is niet veel modelbouwtijd maar na het weekend vlieg ik er weer vol in (ook met de DUKW trouwens). Laat jullie meningen en tips maar komen, ik leer er veel uit.
En de aldi-dremel heb ik al getest en het werkt heel goed, als die versleten is koop ik me een duurder merk. Het is een prachtig stukje gereedschap en ideaal voor modelbouw.