Hoofdsponsor

1/24 Kruising Mad Max/2CV met Alien Bugs. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Volledig met Walesha eens, ik was nu ik het zo lees inderdaad nog vergeten te vermelden dat Alain zelf heeft aangegeven om binnen de fantasy wel rekening te houden met geloofwaardigheid van constructies en dergelijke.

en daar ben ik dan ook helemaal mee eens :)

ik wou gewoon maar duiden dat het voor mij zo nauw niet steekt :)

iemand in het echt al eens een vliegende schotel gezien?

doe zo verder jongens ;)

Net alles gelezen en dit is wat ik heerlijk vind. Iedereen geeft zijn/haar mening en zo kom ik tot goede ideeën en een goede bouw.

Het is wel degelijk sci-fi en het is ook volop fantasie maar toch wil ik een hoog waarheidsgehalte hebben in de bouw. De eend is in gebruik door mensen op aarde dus de wetten van de fysica en dergelijken blijven gelden. De auto moet bijgevolg technisch bruikbaar zijn op aarde, ook al is het in de toekomst.
Wat wel kan is de wapens van binnenuit bedienen en ze zo maken dat ze kunnen bewegen. Vast zijn ze inderdaad haast niet bruikbaar. Wat de motor betreft, die zware motor zal er op de één of andere manier in moeten maar ik ben nog aan het puzzelen hoe.
Wedstrijd: ik bouw inderdaad voor een wedstrijd maar ik heb er plezier in, anders was het project al lang aan de kant gezet want het is niet het makkelijkste project dat ik doe. Vandaar dat het een realisme gehalte moet bevatten.
De raketten kunnen op de voorspatborden maar dan zullen die ferm moeten verstevigd worden. Het is een betere optie dan op het dak. Vooral door het zwaartepunt.
De eerstkomende dagen is niet veel modelbouwtijd maar na het weekend vlieg ik er weer vol in (ook met de DUKW trouwens). Laat jullie meningen en tips maar komen, ik leer er veel uit.
En de aldi-dremel heb ik al getest en het werkt heel goed, als die versleten is koop ik me een duurder merk. Het is een prachtig stukje gereedschap en ideaal voor modelbouw.

Met de echte vliegende schotels (geen servies dus) kan je alle kanten op maar niet met die auto. Daar blijf je vasthangen aan de geldende natuurwetten.

Die motor,kun je die niet achteraan steken zoals bij die madmaxianen ? Dan kun je vanvoor nog wat kanonnen of raketten foefelen. Tis maar een gdacht he.Grtz. Staf;) O en ik kijk al uit naar de vorderingen van den dukw !!

Achteraan is er een stuk meer plaats en dat valt te bekijken. Wel kan die luchthapper dan niet cool door het kofferdeksel naar buiten komen. Zal dat eens bekijken en dryfitten.

Niet zo'n slecht idee eigenlijk om de motor achteraan te plaatsen.

Inderdaad. Je verliest dan wellicht de visueel aantrekkelijke luchthapper voorin maar je kunt een even indrukwekkend paar luchthappers maken aan de zij- /bovenkant. De motor zal immers toch gekoeld moeten worden.

Zie hier een suggestie ter inspiratie (waarbij ik per ongeluk de trigger verkeerd om heb getekend lol):

14269048836_599fb433f1_c.jpg

En ge kunt vanvoor b.v.b. nog een keibrute bullbar annex contergewicht en misschien een winch of iets bewerkstelligen ?

@Roy,

nu ik zo de hele voorgeschiedenis lees snap ik helemaal wat je beweegredenen zijn bij je op en aanmerkingen.
Mij was ontgaan dat hij hem wilde bouwen met de intentie een wedstrijd te winnen.

Daarin zie ik ook meteen je gelijk als je zegt dat sommige dingen niet zo kunnen als reeds uitgevoerd.

ik zal dus ook op een andere manier naar deze bouw gaan kijken en andere tips gaan geven.

Greetz
Jim

Een bullbar vooraan ja, de raketten in de plaats van de motor en op het dak een machinegeweer.
Pantserplaten op de deuren en achter zou ik dubbele banden steken voor stabiliteit en om het gewicht van die zware motor te dragen.

@Jim: dat is het nadeel dat chatsessies niet voor iedereen bekend zijn... maar het was denk ik niet slecht dat we het er even over hebben gehad want nu is duidelijker wat MrArtex' bedoeling van de bouw is.

@Walesha: inderdaad, de raketten op de plek van de motor is misschien beter dan hoe ik het heb getekend. Dan hoef je geen steunen te maken onder de fenders. Wel zou dan even uitgedacht moeten worden hoe de wapens bediend worden.

Héhéhé... dit topic wordt al meer een "denktank"... iedereen denk mee en eentje voert alles uit! :laugh:

Dergelijke wapens bedien je vanaf een middenconsole in de cabine, beetje 007 stijl op zijn Aston Martin.
Die bullbar lijkt me niet slecht maar misschien ook eens overwegen om een gepantserd rooster te installeren vermits je vooraan geen bescherming hebt op je wagen. Met dat rooster bedoel ik zoiets als de radiator bescherming van een US half-track. Zou mooi aansluiten op je grille die je voorziet als voorruit.

Wat je SF fantasie betreft ben ik wel mee hoor maar zoals reeds aangegeven moet zelfs de SF een beetje kloppen met de realiteit. Als je zou denken dat jij alleen zo denkt moet je eens opzoeken welke prototypes er in werkelijkheid ooit gebouwd zijn. Te gek soms voor woorden.

Ik vind het hele concept gewoon goed (alleen spijtig zo een mooi wagentje pure nostalgie ) maar ik sta erachter en kijk vol verwondering naar het vervolg
Marc

Er zijn inderdaad al vreemde bouwels gebouwd in real life, zie ik soms in docu's. Goede tip om eens op te zoeken.

Ondertussen is de motor naar achter verhuisd en die past daar beter. Om het zware ding te kunnen dragen zijn er, zoals Walesha voorstelde, dubbele achterwielen in aanbouw. Die wielen heb ik gejat van een Trans-Am Blackbird die in de voorraad stak. Nog een auto dus die nooit volledig zal gebouwd worden.

Afgetekend met stift

attachment.jpg

Uitgezaagd en nog af te werken

attachment.jpg

Dryfit van de motor

attachment.jpg

De luchthapper zal ik misschien losmaken en op het dak monteren. Dan lijkt het een beetje op de tekening van Roy.

Heerlijk gewoon die denktank, anders zou het bouwsel nergens op lijken. Dankjewel allemaal. Indien ik er een medaille mee win dan draag ik die op aan jullie allemaal. Misschien zet ik er zelfs een plakaatje bij met m'n dank aan het forum.

Bullbar en pantser zit ook in m'n gedachten. Af en toe lees ik zelfs gans het topic opnieuw om eventuele ideeën die ik over het hoofd zag opnieuw te bekijken.

Net iets proberen te posten en tegen dat het geschreven was bleek ik niet meer online te zijn op het forum waardoor ik dus helemaal opnieuw mag beginnen. Is die geit vervloekt misschien, het lijkt er op dat die niet mag afgewerkt worden.
Nog eens proberen en lukt het weer niet dan vliegt gans die geit tegen de muur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan