En op het antwoord op die vraag moest ik toch even nadenken. Als ik goed nadenk (en corrigeer me waar nodig) zit het bij achterwielaandrijving zo:
Normaal heb je, van voor naar achteren: 1) motor, 2) vliegwiel, 3) versnellingsbak + versnellingspook, 4) cardanas, 5) differentieel + wielen.
Nu heb je, van voor naar achteren: 1) versnellingspook, 2) schakelstangen, 3) versnellingsbak + differentieel + wielen, 4) vliegwiel, 5) motor.
Waar moet je dus, als je het realistisch wilt doen, op letten?
1) De versnellingspook werkt tegenovergesteld. De eerste versnelling zit bijv. linksonder in plaats van linksboven. Feitelijk hoef je hier in de modelbouw niets aan te doen tenzij je bijv. een decal met de stand van de verschillende versnellingen op de schakelpook wilt plakken.
2) Je moet schakelstangen scratchen (minimaal werk, gewoon messing buisjes pakken). Dat ziet er trouwens bijzonder stoer uit en kan een meerwaarde aan je model geven.
3) Motor->vliegwiel->versnellingsbak draai je eenvoudigweg om.
4) De cardanas (een as die normaal gesproken vanaf de versnellingsbak naar het differentieel loopt) laat je weg.
5) Aan de versnellingsbak monteer je het differentieel vast. Daaraan komen de wielen.
Over de draairichting van de motor of bak hoef je je geen zorgen te maken, want je kunt denk ik prima verdedigen dat er een omkering plaats vindt in het differentieel.
Om van een en ander een beeld te vormen, kun je de bovengenoemde termen die je niet goed kent eens opzoeken in Wikipedia. Ook kun je eens de combinatie blok+vliegwiel+bak uit je muscle cars (of bijv. de instructies bij die kits) vergelijken met wat je ziet bij de Kever. Je ziet dat ook daar eerst de bak komt, daarna het vliegwiel en daarna het blok.
Al met al lijkt me de ingreep om het blok naar achteren te verplaatsen, prima te doen en biedt het interessante visuele mogelijkheden.