Hoofdsponsor

1/24 Kruising Mad Max/2CV met Alien Bugs. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ho HO niet doen efkes opzij leggen en later opnieuw beginnen , da gaat niet lopen hoor en tegen die tijd zijn er nieuwe ideen
Doe maar lekker verder als ge goesting hebt
Marc
 
2° poging om een planning te posten.

Dankzij een tip van Roy heb ik een planning opgesteld om de bouw van de madmaxgeit tot een goed einde te brengen. Nu loopt het project niet zoals ik het zou willen.

1. Opruimen
- het werkblad en de werkkamer liggen helemaal overhoop, op het werkblad liggen 3 projecten door elkaar

2. Chassis aanpassen
- verhogen en verstevigen
- vering aanbrengen?? (weet ik nog niet, wel of of niet)
- schilderen (verweren, vervuilen, roest)

3. Motor inbouwen
- luchthapper losmaken
- verstevigen
- cardanas scratchen
- uitlaat aanpassen en hitteschild scratchen
- buizen naar de luchthapper scratchen
- schilderen (verweren, vervuilen, roest, olie)

4. Dashboard inbouwen
- aanpassen aan de toekomst
- schilderen (verweren, vervuilen)

5. Bediening wapens inbouwen
- passagierszetel verwijderen
- console (met computer/laptop?) scratchen
- schilderen (verweren, vervuilen)

6. Carrosserie verbouwen
- luchthapper op dak met buizen naar binnen
- pasvorm hier en daar aanpassen
- voorspatborden verstevigen en raketten op monteren
- beweegbaar machinegeweer op dak monteren met kabels naar binnen
- achterklep aanpassen
- voorkoffer aanpassen
- roosters voor ramen
- schilderen (verweren, vervuilen, roest.

Dit was het dan, mensen die opmerkingen hebben over die planning mogen dit laten weten. Moeten dit zelfs laten weten. Dit is de eerste keer dat ik een model met zoveel aandacht bouw en ook de eerste kitbashing.
Misschien is de volgorde niet goed, misschien heb ik iets over het hoofd gezien? Laat maar weten hé.
 
Zou je het motorblok niet in de rijrichting monteren? Dit om hem wat waarheids getrouw te bouwen. en de draairichting van de bak..
Dan kun je een mooie tunnel maken voor de luchttoevoer en dan hoef je ook geen tandwielkast in te bouwen die de aandrijfassen de juiste kant op doet draaien.
 
Inderdaad, tandwielkast…was ik vergeten. Nodig als de motor achteraan zit. Vooraan is op dat punt een betere optie, achteraan is beter vanwege het coole effect.
Iets om over na te denken.
Is dit niet een project die één stap vooruit gaat en twee achteruit?
 
Motor achteraan houden kan best maar dan moet je hem wel met de riemen naar de voorkant van de geit draaien zodat de gearbox aan de achterkant komt. Dan kun je ook vanaf de voorkant mooie luchtkokers maken.
 
Is er niet een andere optie? Het inwendige van de gearbox die zogenaamd omgedraaid is? Lijkt me nogal vreemd als de gearbox naar achteren zit. Hoe werkt de overbrenging naar de wielen dan? Van techniek weet ik bitter weinig wat dus blijkbaar een nadeel is bij deze kitbashing.
 
Normaal ligt de motor voorin met de gearbox naar achteren. Daar komt in het midden een aandrijfas naar het achter differentieel. Die draait mee zodat de achterwielen gaan draaien.

Maar als je een diff andersom in de behuizing plaatst draait hij de andere kant op meen ik. Bij een RC auto is dit wel het geval.. :)



Dus misschien is er nog geen man overboord en kun je het blok wel zo plaatsen zoals je hem in je dryfit hebt gedaan..
 
De stand van de motor t.o.v. de auto doet niks terzake.... kijk eens naar de motor van een VW-Kever, die motor staat als het ware ook achterstevoren, betreft aandrijving zelf (gearbox) daar kan je mee doen wat je wil en die luchtinlaten... simpel: aan de zijkanten vanachter zoals bij sommige jets!
Aangezien de achterbank toch wordt ingenomen door de motor zijn de deuren daar ook overbodig dus: plaats genoeg om luchtinlaten te simuleren.
 
Maar als je een motor omdraait, zijn de versnellingen dan ook niet omgedraaid? Dat je 'in achteruit' moet steken om vooruit te rijden? Sorry hoor mensen maar ik weet echt heel weinig van autotechniek.
 
Maar nee gij, dat hangt af van de montage van de versnellingsbak... vergelijk het met de schroef van een vliegtuig of een boot, monteer het omgekeerd en je krijgt een omgekeerd effect.
 
Nog een domme vraag: kan je dat zien als de versnellingsbak omgedraaid is? Of zit dat ding van binnen? Kortom, moet ik iets aanpassen aan het motorblok?
 
De versnellingsbak ga je niet zien zitten denk ik.Goed gedacht trouwens,de luchthappers in de dichtgelaste achterdeuren.....
 
Inderdaad een goed idee die luchthappers op de dichtgelaste deuren. Maar als de raketten op de voorspatborden worden gemonteerd zou dat problemen kunnen geven als ze afgevuurd worden. Zal ik eens dryfitten en bekijken.
 
Met gardeboes bedoel je de voorspatborden denk ik?

Die komen inderdaad een stuk buiten de deuren en de raketafvuurinstallatie komt nog een stuk verder. Zo ver had ik niet doorgedacht wat wil zeggen dat het toch mogelijk is. Dankjewel kassei.
 
Alain, je moet je niet al te veel focussen op de technische juistheid van die motor en versnellingsbak, aangezien de motor naar achteren verhuist zal de auto dus ook wel achterwielaandrijving hebben.
De stand van zo'n versnellingsbak verschilt van auto tot auto... bij de geit ligt hij normaal tussen de voorzetels, bij mijn auto zit hij aan de linkerkant van de motor terwijl hij bij een Astra als het ware mee in de motor zit en de achteras van een F-1 loopt als het ware dwars door de motor heen... keuze genoeg dus.
Tenslotte is Max-Max pure fictie, een onbestaande wereld waar alles moet kunnen, die bouwen zo'n auto met wat ze vinden en als het niet past, dan laten ze het wel passen! :D
 
Neen beste mensen dat is zuiver Frans maar de vlaamse belgen hebben dat in tijd over genomen van de verfransing in de tijd en dat is zo gebleven er zijn zo nog van die zaken zoals tournavise ( schroevendraaier , culasse ( cilinderkop ,joint de culasse ( cilinderkoppakking ) , bougie ( ontstekingskaars ) trotoir ( voetpad ) enz enz maar jongere mensen kennen dat niet meer zo goed ik versta dat wel ik heb zelf jaren in de garage gestaan en dan hoort ge die dialect verschuiving dat verdwijnt stillekesaan
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan