Bedankt voor de aansporingen maar er is nog een wijziging van het plan, de splintershields worden toch vervangen door metaal. Mijn plastic was nog iets te dik, en door de spanningen bij het vastlijmen was de achterste plaat licht gebogen.
De Mk19 werd eerst gebouwd, bij beiden zat er een kijker op het vizier en ik had hiervoor een steun geplaatst. Daarna heb ik besloten om die weg te doen wegens niet realistisch in een konvooisituatie.
Het statief heb ik in opgeplooide toestand gebouwd. Daarvoor moet je de poten wel uiteen snijden en in een andere volgorde terug opbouwen. Vergelijk met het stuk voor de .50 bovenaan nog in het gietblok.
Het magazijn is mooi gedetailleerd met patroonbanden en je krijgt er nog een extra los magazijn bij. Er zijn ook losse gebruikte hulzen voorzien.
De .50 heb ik hier ook ontdaan van de vast aangegoten steun voor het vizier.
Maar op het moment dat ik dacht klaar te zijn met de bouw van het model, gingen de poppen aan het dansen. Dat kwam door de foto in Tankograd, die ik toevallig op dat moment bekeek.
De foto toont de achterkant van de truck en daardoor zie je duidelijk de bevestiging van de container met het balkenframe. Maar terwijl Hobbyboss de balken aan de buitenkant van de sleepogen heeft gelegd, zijn op de foto de sleepogen aan de buitenkant! Dat betekent dat het frame onder de container versmald moet worden met een halve centimeter. Er moet ook nog een stukje onder gelast worden om tussen de ogen te passen, maar ik heb daar maar een halve centimeter diepte. Alle versterkingsdriehoeken onder de container moeten daarom opnieuw gemaakt worden onder de juiste hoek. Een klein maar opvallend detail op de foto is de schaduw van het mangat voor de achterste schutter. Naast de ronde opening zijn nog twee uitsparingen te zien, die de indruk wekken dat de draaischijf voor de M2 in een rechthoekige opening in de container gelast was. Dat is nu in de kit helemaal dichtgelegd. De vraag is dan welke referentie ze hadden voor de binnenafwerking van deze truck, als ze de buitenkant niet helemaal kenden.
Ik maakte het frame terug los van de bak.
Er werden nieuwe dwarsbalken gemaakt, om de verplaatste langsbalken in te kunnen passen. De pasnokjes laat ik maar weg om wat styreen te besparen.
Van de langsbalken werd een millimeter materiaal weggesneden omdat de vloer daar bij Hobbyboss een onderplaat heeft. Dan worden ze ingepast in de nieuwe positie.
Het laddertje zat nu nogal in de weg, dus wat had Hobbyboss nog meer mispeuterd? Volgens die referentiefoto stak de container nog uit achter de steunen voor de kevlardekens. Ik besloot 3mm toe te voegen.
Om de vloer als dry-fit te kunnen houden, moet de onderste 3 mm afzonderlijk gehouden worden van de container. Bovendien moet daar de ladder aan vastgekleefd worden. Die had ik al met zijn hengsels uit de vloer gezaagd.
Het onderste deel van het containerframe wordt nog toegevoegd. Omdat dit een zwakke constructie is, heb ik er nog een plaat tegen gezet, maar meer kan er niet gestaan hebben omdat daar de achterverlichting op het chassis van de truck staat.
In principe kan het schilderen nu gaan beginnen.