Hoofdsponsor

1/72 M19 "Battletruck" Tank Transporter.[DONE]

Roy: je hebt al veel geholpen, het is mede door jou dat dit project met zoveel geduld aan het opbouwen is. De eerste post is van 28/05 maar ik was er toen al mee bezig. Het komt er dus op neer dat het voertuig niet in een kleine week samen zit zoals gewoonlijk. Ook zijn de details vooral door jouw toedoen toegevoegd maar enkel het stuur wil ik niet meer veranderen en het moet gezegd worden, het optische bedrog werkt. Net de cabine samengevoegd en als ik naar binnen kijk valt het stuur veel minder op. Een foto kan nog niet door de elastieken die er rond hangen om goed te laten drogen.

Maar als je liever wat passiever toekijkt dan heb ik daar geen probleem mee hoor, spring gerust weer in als je wil. En uiteraard hebben alle anderen die posten een invloed ook al is dat misschien niet meteen duidelijk.

Feitelijk ben ik wat jaloers op je Roy omdat je zoveel kan helpen en tips geven, ikzelf heb nooit iets te zeggen op anderen hun project die als hulp kan dienen.

Had ook wel even per PM gestuurd kunnen worden, achteraf gezien; anderzijds, is het zo voor iedereen duidelijk.

Experiment: een gedeukt olievat namaken.

Resultaat: niet zo goed gelukt.

Gevolg: oefenen met nog andere vaten.

attachment.jpg

Het lijken net cola-blikjes op de foto en vooral de linkse is niet zo echt schitterend geslaagd. De rechtse kan er nog enigszins mee door.

Had je reactie nog niet gezien...

Roy: je hebt al veel geholpen, het is mede door jou dat dit project met zoveel geduld aan het opbouwen is. De eerste post is van 28/05 maar ik was er toen al mee bezig. Het komt er dus op neer dat het voertuig niet in een kleine week samen zit zoals gewoonlijk.

Misschien heb je dan de gehoopte gulden middenweg tussen geduld en kwaliteit gevonden en is het een kwestie van 'ieder model beter' vanaf nu. Ik hoop dat voor jou van ganser harte.

Feitelijk ben ik wat jaloers op je Roy omdat je zoveel kan helpen en tips geven,

Ik zeg ook maar wat he :D

ikzelf heb nooit iets te zeggen op anderen hun project die als hulp kan dienen.

Die tijd komt gauw genoeg, zodra je zelf op het niveau bent waarop je wilt zijn.

De rechtse kan nog wel gebruikt worden alleen is de inkeping te groot en te diep,als ik schade toepas aan olievaten gebruik ik een rond vijltje dan heb je wat meer controle hoever je wil gaan.
Je hebt het vat in een roestkleurtje gedaan gebruik dan ook wat lichtere roesttinten aan de randen van het olievat ook wat lichtere roest aflopers is altijd leuk en geeft een meerwaarde anders word het iets te eentonig,je kan ook wat gemorste olie toevoegen die bvb uit het vat zijn gelopen..😉

Laatst bewerkt:
Dat werken met verschillende roesttinten en olielekkage moet nog gebeuren en zal leuk worden.

Het huwelijk is compleet, enkel nog schilderen om alles samen te brengen.

attachment.jpg

Laatst bewerkt:
Na veel gepriegel en na enkele niet te herhalen woorden is het gelukt: de deuren hangen er stevig aan en staan open. Morgen alles schilderen want zo lijkt het er niet echt op. Persoonlijk vind ik de decals goed gelukt, ze passen bij het voertuig en zijn wat versleten geraakt. Mijn eerste idee was om op de grill en op de motorkap ook nog decals te hangen maar dat zal teveel van het goede zijn en het plan is afgevoerd. Sinds de valentijnsweekend buildoff gaan de decals stukken beter en heb ik meer zelfvertrouwen.

Het belangrijkste: de foto.

attachment.jpg

(Het wit aan de deur is houtlijm, er zat een lelijke kier en die heb ik zo dichtgemaakt)

Dit ziet er echt heel goed uit😉 nu nog wat kleine rommel in de laadbak om het geheel af te werken,je zeer goed bezig😉

Het is al een gemene Battle truck in wording wat betreft de kleuren,net zoals in de Mad Max films.
fijn zo.

Er zal zeker wat kleine rommel in de laadbak komen, wat juist weet ik nog niet maar zal de tijd wel uitwijzen.

Qua bewapening weet ik het nog niet zo goed, er zal er moeten op komen maar ook hier zal de tijd uitwijzen hoe het zal gaan.

Van het kleur ben ik heel tevreden, het past zeer goed bij de truck.

We zullen gaan met die banaan.

Het schilderen is afgelopen, het is absoluut geen strak lakwerk zoals te zien is op de foto's (close-up is confronterend...) maar gezien het onderwerp is dit geen probleem. Bij een battletruck past dit schilderwerk perfect vind ik.

attachment.jpg

Even een close-up van de decals op de deuren en ook daar ben ik tevreden over (misschien ben ik snel tevreden maar zo'n resultaat heb ik nog nooit bereikt). Ze gaan mooi op in de deur en zijn zelfs een beetje afgesleten.

attachment.jpg

En ook de zijkant mag niet ontbreken.

attachment.jpg

Qua bewapening heb ik al een paar ideetjes met 'afval' die her en der in de verzameling is geslopen. Daarover meer komend (verlengd) weekend. Het zal de moeite worden als hetgeen in m'n gedachten er ook daadwerkelijk uitkomt.

kan je geen ongemakkelijk zwaar machinegeweer plaatsen op het dak van de camion dat dan bedient wordt vanuit de laadbak? tis maar een gedacht e.

Ziet er goed uit MrArtex. Vooral omdat dit zo'n kleine schaal is, is het effect dat je hebt bereikt zeer geslaagd. Niet zo eenvoudig om dat te realiseren. Ook de verweerde decals zijn zeer overtuigend. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Dirk

Ik vind dit meer dan een gelaagd model zeker op deze schaal,achter dit project misschien eens aan 1/35 wagen je zal merken dat het veel gemakkelijker bouwt en minder priel werk 😠

Kassei: een machinegeweer op het dak speelt in m'n hoofd maar eerst moet ik eens in de stash duiken om er één te vinden. Vanuit de laadbak zal moeilijk gaan want die is te ver van de cabine maar er kan wel een opstapje gemaakt worden net achter de cabine. Normaal staat er daar een lier maar die kan weggelaten worden of ergens anders gezet worden. Het is fantasie, dus de sky is the limit.

Leysend: dankjewel, het was tot nu toe zeker niet makkelijk met dat klein gepriegel maar gaandeweg is het meer en meer fun aan het worden. Vandaag op het werk nog enkele ideeën opgedaan die de komende dagen uitgevoerd worden. Het vervolg zal nog leuker worden.

Danny: mijn volgorde van schalen was 1/72, 1/35, 1/24 en nu weer 1/72. Eerlijk gezegd ben ik meer en mer overtuigd aan het worden van schaal 1/72 omdat ik dan eigenlijk verplicht ben om het rustig aan te doen. Die andere schalen hebben ook hun voordelen maar ik vind van mezelf dat ik het daar veel sneller afhaspel. Er zullen echter zeker nog andere schalen gebouwd worden en aangezien m'n fantasie nooit stilstaat zit er al weer een project in m'n achterhoofd. Daarvoor moeten er echter dingen gezocht worden op rommelmarkten.

Ondertussen een idee dat al van bij het begin in m'n hoofd zit aan het uitvoeren voor de battletruck. Op de foto zie je een opzetkam van een kapotte tondeuse.

attachment.jpg

Van die opzetkam zal ik 4 tanden gebruiken om onder de voorbumper te kleven, lijkt me badass. Nu hebben ze een grondlaag gekregen en na het schilderen in redbrown zullen ze op hun plaats gekleefd worden.

attachment.jpg

De foto's daarvan zullen uiteraard verschijnen zodra het klaar is.

Terug
Bovenaan