Hoofdsponsor

1/72 M19 "Battletruck" Tank Transporter.[DONE]

Mooi gemaakt.
Wel eens testen of je verf er op zal blijven "plakken".
Het gebeurt wel eens sommige materialen niet of moeilijk te schilderen zijn...

Wel eens testen of je verf er op zal blijven "plakken".
Het gebeurt wel eens sommige materialen niet of moeilijk te schilderen zijn...

Vallejo black primer (dit word eigenlijk rubber)
hiermee schilder je alles ;)

Guy: dat zal ik op m'n lijstje zetten tot er weer modelbouwbudget is. Lijkt me een interessant product.

De raketten hebben een laagje verf gekregen en het is verbluffend hoeveel verschil dat maakt. Enkel nog het wit bijwerken.

attachment.jpg

Badass is het zeker en we gaan verder langs deze weg.

Net de rails van de raketten bewerkt met poeder: gun metal van MIG. Geeft een mooi effect vind ik.

attachment.jpg

De truck met de ruwbouw-raketinstalatie. In de loop van de dag alles afwerken en toonbaar maken zodat het even mooi is als de truck zelf. Inderdaad, ik vind de truck mooi en goed geslaagd. Misschien zelfs het beste werk tot nu toe.

Het buizenstelstel is gemaakt van stukjes sprue.

attachment.jpg

Het groeit gestaag en zo ook de zin om verder te werken er aan.

Nu begonnen met het grondplaatje, 25cm x 10cm en speciaal op maat laten maken via Burglar. Het voldoet uitstekend en ik zal er zeker nog bestellen in de toekomst.

Het wit met de bandensporen zat in de bouwdoos en heb ik ook ingewerkt omdat het niet zo makkelijk is om deftige bandensporen te maken. Nu laten drogen en dan alles mooi schuren om met de aankleding van het landschap te beginnen. Er zijn al een paar leuke ideetjes daarvoor. Zo dadelijk meer.

attachment.jpg

Voor de aankleding van het diorama heb ik gekozen voor iets wat bij de battlesfeer past. Een takje van één van m'n bomen en dat dan met een kaars verbrand om de indruk te geven van een verbrande boom op het slagveld. Het zal echter een ex-slagveld zijn met hier en daar wat groen die weer opkomt. Voor dat doel heb ik bladeren van een varen tussen krantenpapier gestoken om mooi te drogen. Er zal wel wat kleurverlies zijn maar dat is niet zo heel erg.

attachment.jpg

Wat ik ook nog eens wil proberen is het drogen van peterselie, dat heeft een mooie vorm die misschien wel bruikbaar is als boom. Ondersteboven hangen tot het helemaal droog is of zal dat niet lukken? Valt uit te testen.

Even een dryfit van het lanceerplatform. Misschien begin ik beter opnieuw? Het ziet er nogal ruw uit.

attachment.jpg

Net naar de foto's uit alle hoeken liggen staren en het zal opnieuw moeten gedaan worden, er moet een fijnere afwerking komen en ook nog 2 rails er bij. Het onderstel vind ik wel goed maar het zal beter tot zijn recht komen met meer rails denk ik.

een tip voor het drogen van je planten. tussen een boek worden ze echt plat en kan je ze achteraf niet echt meer buigen zonder ze te breken.
indien je eerst je plant samenstelt en je zet deze dan in de micro golf voor een 10 tal sec ( afhankelijk van plant tot plant ) behoud het de vorm waarin je het gemodelleerd had en de kleur blijft iets meer. na verloop van tijd vervaagd het nog wel wat verder dus echt kleurvast is het niet, wel vormvast.

Wel even testen met een stukje plant want te lang in de oven en het komt er zwart uit.
vgr Marc

Dat is een goede tip marc w maar ik heb m'n microgolf verkocht omdat die maar een paar keer per jaar gebruikt werd. Dat ze zo plat worden wist ik uiteraard wel maar aan dat breekbare had ik niet gedacht. Daar moet dus nog over nagedacht worden. Bedankt voor je reactie.

Hier een referentieplaatje voor je bomen, misschien kan de stam bovenaan nog wat kleur behouden hebben.

Boreal_pine_forest_5_years_after_fire,_2011-07.jpg

Ik vind niet dat je de installatie breder moet maken, want dan heb je ook weer meer van die raketten nodig. Die heb je niet in je dryfit betrokken, kijk eerst eens hoe dat er uitziet. Ze zijn namelijk erg opvallend en dat zou een ander beeld geven.

Laatst bewerkt:
De boom zal opnieuw gedaan worden met een kleurverschil zoals op voorgaande foto, dat zal natuurlijker overkomen. Dankjewel Steven.

Het lanceerplatform zal ofwel opnieuw gedaan worden ofwel weggelaten worden. Het zint me niet, ook niet met de raketten er op. De truck is fijn afgewerkt en dan staat dat knullige lanceerplatform daar op. Veel te amateuristisch vind ik zelf. Komend weekend eens zien wat ik er mee zal doen en misschien is dat het geheim van een goed project? Niet tevreden, weg er mee!!!

Dag Alain,

Ik vond de start van je raket lanceerder zeer geslaagd.
Ik ben wel akkoord dat het er nu een beetje knullig uitziet en volgens mij ligt dat aan het onderstel.

Een raketlanceerder moet je kunnen richten, ik denk dus dat die veel beter zal staan op één enkele poot met een scharnierpunt.
Zo kunnen de rakketen in de hoogte en naar links en rechts worden gericht.
Eventueel hier en daar ook wat kabeltjes boutjes enz aan toevoegen zodat het er meer gedetailleerd uitziet. Niet simpel in deze schaal maar zeker de moeite om het te proberen.

En ik zou de rakketen ook wat verweren. Het idee van je kleuren van de rakketen is niet slecht maar ik denk niet dat het aansluit bij de stijl en kleur van de truck. De rakketten zien er dan waarschijnlijk te netjes uit. Dus ik zou deze verweren, een wash geven en evt met pigmenten vuil maken zodat deze beter aansluiten bij de truck.

Succes,

Dirk

Helemaal juist, het zal beter zijn met een scharnierpunt om te kunnen richten. Dat is een weekendwerkje om te maken.

Vanavond wat aan het ondergrondje gewerkt en ook aan het tankgedeelte. Het spuiten van de camo was een flop en daarom heb ik er maar een MrArtex-camo van gemaakt. Met een penseel eerst volledig zwart kleuren en dan het groen er op tamponeren zodat het zwart er nog wat doorkomt. Dan een decal er op en die decal na een laag vernis verweren. Die is misschien wat teveel verweerd door mijn enthousiasme maar het kan er mee door. Eveneens een antenne gemaakt van stretched sprue en ald de tank op de trailer staat nog wat verder verweren met poeders en pigmenten.

attachment.jpg

Oops, net gezien dat de lopen nog moeten uitgeboord worden. Dat zal een minitieus geduldwerkje zijn.

Terug
Bovenaan