Hoofdsponsor

1/72 M19 "Battletruck" Tank Transporter.[DONE]

Hier is de verrassing, na wat gepriegel en gepruts gisteren is alles droog en vooral blijft het ook effectief hangen. Me happy.

Al bij al valt het stukken beter mee dan verwacht, ik zat er een beetje mee in dat het veel te lomp en te zwaar zou overkomen maar dat is niet het geval. Wel heb ik de tanden een stuk ingekort, zoals ik begonnen was waren ze veel te lang en staken ze te ver naar voren. Nu komt het veel beter over. Dat is zo als je zelf iets toevoegt aan een model: proberen, dryfitten, herwerken, aanpassen en dan krijg je soms een goed resultaat.

De foto's om zelf te oordelen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dankjewel Silenoz. Dat zijn mooie trucks die helemaal passen in de battletruck sfeer. Ik zal er onderdelen val overnemen.

Dankjewel.

Beetje verder gewerkt en de aanhangwagen is af (op wat details na). Als de boel helemaal droog is kan het schilderen beginnen en dan nog wat extra details aan toevoegen.

attachment.jpg

Wat doe je als je tanks liggen hebt in de voorraad maar een hekel hebt aan de tracks? Wat doe je als je een battletruck aan het bouwen bent en extra bewapening nodig hebt?
Dan neem je de aanhangwagen en een tank en maak je er dit van:

attachment.jpg

Beetje onconventioneel maar je moet roeien met de riemen die je hebt in een apocalyptische wereld. Als alles eenmaal goed samenzit en het schilderwerk en details af zijn zal het mooi worden.

Zeer mooi idee ivb deze tank heb je hier veel moeten voor aanpassen,nu nog goed voorbereiden ivb de schilderwerken niet te gehaast dan komt ook deze goed...😉

Ik heb er niks voor aangepast, gewoon het onderstel van de tank niet gemonteerd. Als bij wonder passen de twee goed samen. Enkel achteraan de tank zal ik iets moeten maken om een gat te dichten.
Het schilderen zal zeker rustig aan gebeuren, komt helemaal goed.

persoonlijk zou ik het onderste deel van de tank toevoegen alleen al kwestie dat een persoon in deze romp kan, het motorruim erafzagen, en met een plaat "dichtlassen" en deze in de plaats van de laadbak zetten. Waar de assen uit de onderromp komen een gat boren, en deze met een pantserplaat afdekken ter bescherming van de bemanning.

Als je deze nu laat schieten, staat die kar vanboven op zijn trekker... in plaats van erachter...

Een beetje hoger zou die wel mogen zijn, dat zal ik nog eens bekijken en aanpassen. Wat het schieten betreft, daar had ik al aan gedacht en inderdaad, op die manier staat de aanhangwagen zeker boven op de vrachtwagen. Het is de bedoeling om alles los te koppelen en te verankeren vooraleer er mee te schieten. Over die verankering ben ik nog aan het brainstormen. Het is een zogenaamd artilleriestuk die ze achter een vrachtwagen hangen, die koppelen ze ook af voor gebruik.

Het ziet er wat beter uit. Om de indruk te geven dat de tank op de trailer gemonteerd is heb ik de wielen gesloopt. Nu enkel nog vasthangen en dan wat kettingen er rond om de indruk te geven dat de tank goed vastgemaakt is, anders vliegt die er af bij het eerste schot. Om de trailer te verankeren heb ik ook al een paar ideetjes, enkel nog uitwerken op haalbaarheid.

attachment.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie vorderingen Alain, wordt een topwerkje. Ik kijk al uit naar het eindresultaat, origineel is het anders wel.

Dankjewel Burglar.

Net een gruwelijk goed idee gekregen tijdens het bekijken van de foto's. Er zal een zelfontworpen Katyusha raketinstallatie in de laadbak van de truck komen. Er zal wat reken- en meetwerk aan te pas komen maar dat zou geen probleem mogen geven. Er ligt genoeg 'afval' in m'n hobbykamers om tot een mooi scratch-resultaat te komen.

Ook zijn er al een paar super ideeën voor het diorama zelf. Het zal niet groot zijn maar wel cool en het naamplaatje is ook al onderweg (nogmaals met dank aan Burglar).

De Katyusha.

Men neme een rechthoekje uit een sprue…

attachment.jpg

...Men vijlt en schuurt tot het in de laadbak past…

attachment.jpg

…En dan denkt men verder na over hoe verder te gaan…

Er is geen plannetje gemaakt, het enige wat ik bekeken heb is dat het 2,5cm x 1,5cm is en dat dat zeer klein werken is. Maar er is goede hoop op een spectaculaire afloop.

Men neme een tweede rechthoekje uit de sprue, deze keer iets groter omdat het voor de bovenkant is en schuin gemonteerd zal worden. Dan neme men ook die andere plastiek prulletjes er bij…

attachment.jpg

…Die andere plastiek prulletjes zijn afval (zie foto, aan de onderkant) en komt van zo'n plastiek tagger, die plastiekjes waarmee ze etiketten vastmaken aan kledij bvb. Als alle plastiekjes in de kledij zitten dan hou je dat over en op het werk vliegt dat in de vuilnisbak maar aangezien heel veel buikbaar is in de modelbouw mocht ik die meenemen. Toen ik ze meenam had ik er geen idee van wat er mee te doen maar nu dus wel. Gaandeweg zal wel duidelijk worden hoe en wat er in m'n hoofd zit.

attachment.jpg

Tadaah…de rails voor de raketten. Nu moeten er nog enkele komen tot de rechthoek helemaal vol is.

attachment.jpg

3 rails met 3 raketten, enkel nog de raketten wat bijwerken en iets zoeken om vinnen van te maken. 3 raketten is misschien niet zo veel maar als je ze op je kop krijgt zal je wel vinden dat het veel is. En ze kunnen ze snel herladen en weer van voor af aan beginnen, samen met het geschut op de trailer.

attachment.jpg

Goed zo Alain zo hoort het uwe fantasie gebruiken en alles wat je nog maar denkt te kunnen gebruiken , doe er iets mee , bij houden of gebruiken en vroeg of laat komt er toch wel iets uit de bus
Marc

Dankjewel mannen. Het is inderdaad zo dat er heel veel 'afval' kan gebruikt worden om te bouwen. Soms weet je het moment zelf niet waarvoor het kan dienen maar toch bewaren, ooit heb je het nodig. En het is zeker fijn werk, soms moet ik er even mee stoppen omdat het echt priegelen is.

Deze nacht nog wat verder gewerkt maar geen zin meer gehad om foto's te plaatsen. Hier zijn ze dan.

Voor de vinnen van de raketten heb ik ook stukjes uit die taggers (of hoe dat ook mag noemen) genomen en bijgevijld.

attachment.jpg

Hier dan een foto van één van de afgewerkte raketten. Ze zijn goed gelukt vind ik en eenmaal er een laagje verf op ligt zal het prachtig zijn.

attachment.jpg

Na het maken en dryfitten van de raketten dook er een probleempje op. Door de vinnen passen ze niet meer op de rails dus daarom nogmaals een stukje uit die taggers genomen en op de rails gekleefd. Nu passen ze wel.

attachment.jpg

Later vandaag alles nog wat bijwerken en schilderen. Uiteraard volgen dan de foto's.

De raketten zijn stukjes sprue.

En nu zie ik dat de rails niet zo mooi gelukt zijn, zal ik eens moeten bekijken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan