Hoofdsponsor

1/35 M4 High speed tractor [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter yves
  • Startdatum Startdatum
Mercikes Danny..!! ;-)
Zo heren al de zitzakken zijn gedaan deze ga ik morgen in model zetten en lijmen,maar das voor morgen..
Ondertussen het in het plafond van de cabine platiccard panelen ingebracht om het geheel wat strakker te maken(er zaten veel montagegaten in).
attachment.jpg

Nu heb ik een nieuw dilemma...de rugleuningen moeten volgens correctheid in strak leder komen,heb als voorbeeld een zitgedeelte van de oorspronkelijke kit gebruikt om te testen.
Deze heb ik met houtlijm ingestreken en vervolgens met plastiekverpakking van de sprues overtrokken,deze zou dan in een niet al te donkere bruine kleur worden gespoten..jullie mening graag...had ook aan de chocotoff manier van coachke gedacht...?!
Het rechtse paneel moet daar voor dienen,links is de try-out...

attachment.jpg

Grtz yves,

Er lijkt toch wel iets meer volume in de zetel te zitten..
Benieuwd of de verpakking mooi zal blijven plakken?

Misschien kan je de verpakking wel weghalen en blijft de lijm dan in de gewenste vorm achter op het stuk, als je alle luchtbellen weggedrukt hebt?

@Beyond,Steven,Silenoz:Bedankt heren voor jullie verschillende reacties..
@Beyond: Die indruk heb ik ook wel maar het eigenlijke stuk dat moet gedaan worden is dunner dan de test....Zo kom ik bij @Steven: Heb het idee wanneer ik de plastiek verwijder het blinkend effect verloren gaat,wat wel nadien kan verholpen worden dmv vernis...@Silenoz: Heb op het topic van Grendel gaan kijken maar ik denk dat ik op deze manier geen volume crëeer..?
Nog een denkpiste is een zeer dun laagje milly putty overtrekken en dmv van sculpen op de hoeken opgespannen leder probeer na te bootsen...tis maar een denkpiste he...😎

Grtz yves,

als je volume wilt creeëren, waarom dan de rugleuning niet uitdikken met plasticard, op maat schuren en vandaar verder werken? Met een beetje creatief schrapen en schuren kan je al heel wat bereiken...

als je volume wilt creeëren, waarom dan de rugleuning niet uitdikken met plasticard, op maat schuren en vandaar verder werken? Met een beetje creatief schrapen en schuren kan je al heel wat bereiken...

Zou idd ook een goede mogelijkheid zijn om het gewenste resultaat te bekomen...zo ga ik er nog komen zenne..merci.😉

Grtz yves,

Voila heb er een styreneplaatje 0.5mm opgelijmd geschuurd en ben tevreden..is wat dikker en zo ook meer volume met duidelijkere afrondingen op de hoeken..
attachment.jpg

Straks een laagje verf opzetten om een beter zicht te hebben..

Grtz yves,

kan je daar nu geen dunne windel of een stukje zakdoek over kleven dan ge je bijna het echte benaderen

Hey coachke, das geen slecht idee maar aangezien de ref.foto eerder in dit topic aantoond dat de rugleuningen een lederuitzicht hebben,als ik die zakdoekmethode toepas leunt deze meer naar de zitzakken he?!

Grtz yves,

@Beyond: bedankt vriend..!
Heb dan op deze manier ook verder gedaan en het waren er wel wat...
De kleine zijn voor op de zijkanten,ze hebben ook allemaal hun kleurtje gekregen,moet nog wel wat verwering op..!
attachment.jpg

Grtz yves,

Goeie avond,heb weer wat verder kunnen doen...enkele updates van de werken..
Om te beginnen ,de lampen..daar heb ik heel dun wijnlood voor gebruikt en de blinkende kant in het armatuur gelegd,daar komen nu nog PE rasters op.
attachment.jpg
Verder heb ik de sitting bags een laagje verf gegeven,eerst met vernis daarna olive drab en wat donkerder gemaakt met bronze green..
attachment.php

attachment.jpg

Hier de voorkant met de rugleuningen...
attachment.php

Ziezo..da wast..nu het interieur van de cabine aanpakken..tot de volgende vrienden..!!

Grtz yves,

Mooi, Yves. Als je die rasters wil spuiten, zal je ze wel pas op het einde kunnen monteren.

@Steven:Bedankt vriend..ja die ratsers zal ik idd tot het einde moeten houden...
@Roy:Eigenlijk heb ik uw raad opgevolgd en de zakdoek genomen rond een styrene plaatje van 0.5mm met houtlijm?daarna wat relief ingebracht en vernis erover...klaar voor een kleurtje..
Denk erover om achteraan het canvas ook op deze manier te doen(wat de zakdoek betreft hé).Of ik zet er een camouflagenet over of niets en laat de lading in zicht,ben nog niet uit hoe ik het geheel ga brengen eigenlijk.
@Danny:Mercikes makker,ben ook altijd benieuwd hoe ik het volgende ga aanpakken...:wacko:

Grtz yves,

Hello ,ben er terug na een hele tijd..heb de laatste dagen wat tijd gehad om er eens flink tegenaan te gaan met dit projectje,zat even in een bouwdip omwille van tijdsgebrek maar heb terug het bouwlicht gezien..
Hier volgt de update...

De lampen zonder en met PE-gril
attachment.jpg
attachment.jpg

Even alles bij elkaar gelegd want kwas even mijn overzicht kwijt..!!
attachment.jpg

Het dashboard,waar ik de ronde sprue(of hoe dat je da noemt)vergeten weg te doen of op te vullen,dit gaat wel verdoezeld worden met kabeltjes,en vewering in de mate vant mogelijke,volgende keer toch beter op letten voor ik verder ga..;
attachment.jpg

De laadbak met de voorziene ketting om deze de afwerking open te laten..
attachment.jpg

Even een dryfit gedaan..nooit overbodig..
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Een kijkje bij de bestuurderskant..
attachment.jpg

Dan alles eigenllijk tegoe gemonteerd om tot dit vrij ver gevorderd resultaat te komen. Er is reeds een heel zachte verwering gedaan,nu heb ik ook het gevoel om deze niet te hard te verweren en het enkel bij vuil,stof modder ed. te laten,misschien hier en daar chipping en afloopjes..!
Het voetstuk is random genomen had ik nog staan..er gaan zich vier manschappen bijvoegen..onder de context: WHAT'S NEXT...?
Maar meer daarover in het volgende bouwverslagje..
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende,
Grtz yves,

De kleur is goed, maar ga niet te snel met de tools. Daar mag je de gietnaad niet meer kunnen zien, ik zie die nog bij verschillende ervan.

Terug
Bovenaan