Hoofdsponsor

1/35 M4 High speed tractor [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter yves
  • Startdatum Startdatum
Hier en daar zijn inderdaad nog enkele gietnaden te zien (vb aan de schop)..
Verder ziet het er keurig uit ;)
En wat je bedoeld zijn de sinkmarks, de sprue is het gietraam waar alle onderdelen aan hangen ;)

Bedankt jongens,idd die naden ga ik verwijderen,beetje te enthousiast te werk gegaan en dan zie dit soms over het oog ...zitten al wel vastgelijmd dus zal voorzichtig te werk moeten gaan..!!
Thanks for the advice...!

Grtz yves,

En wat je bedoeld zijn de sinkmarks, de sprue is het gietraam waar alle onderdelen aan hangen ;)

Uitstoterrondjes of ejection marks ;-), bij het uit moule halen van het object wordt deze door middel van staafjes uitgestoten soms zitten deze niet compleet op hun plaats en laten ze een afdruk of een rest aan materiaal achter.

Sinkmarks onstaan waar het materiaal dikker is, waarbij door de tragere koeling aan de binnenzijde, het materiaal plaatselijk meer krimpt:

ejecion marks
image014.jpg

Sink marks

SinkOpt.jpg

Flash:

FlashOpt.jpg

Bedankt voor de toelichting Silenoz...ondertussen correctie aangebracht..!
Merci Pascal...

attachment.jpg

Grtz yves,

mooi aangepast, heb nog deze gevonden misschien heb je hier wat aan:

http://hmvf.co.uk/forumvb/showthread.php?30185-M4-High-Speed-Tractor-Picture-Walk-Around

eens gezocht achter een walk around omdat de tools en de MG nogal blinken. Meestal werk ik vanuit zwart of heel donkergrijs (antraciet met zwart), waar ik met grafietpoeder (potloodvijlsel) een metalen glans geef aan het object en de scherpe randen bewerk. schaduwen doe ik dan weer met een zwarte olieverf. Gebruikssporen op de tools doe ik met een lichte drybrush van zilver op de onderdelen die kunnen beschadigen (onderkant + deel achterkant schop, snijvlak bijl indien zichtbaar, tip pikhouweel, ... en voorbij deze drybrush kan je met pigmenten aangekoekte aarde voorzien

attachment.jpg

Hey,

Mooie vorderingen gemaakt al. Ik ben verzot op het detailwerk onder het dashboard, knap gedaan.
Beschildering ziet er goed uit. Mooi :) ;)

Ziet er heel goed uit; in ieder geval veel beter dan het 1/72 monster dat ik hier liggen heb (bestaat geen topic over om die reden).

@Silenoz:Mercikes..deze gaan we dan ook nog eens onder handen nemen 😉
@Swaken,Erwin en Danny,Hartelijk dank voor uw lovende reactie toppers..!!

Grtz yves,

hmmmmmm knap stukje modelbouw !
Wat dat product betreft om de tracks te oxcideren moet ik eerlijk zijn dat ik dat niet ken. Als ik ze wil oxcideren gebruik ik dat product van Uschi van den rosten. Die blacken it vind ik dat ie nogal een serieus grof resultaat geef en persoonlijk zou ik die eerder gebruiken voor tracks die al jaren liggen op te roesten. Maar dat is ieder zijn goesting.

@Famo:Bedankt voor de reactie en tip..omtrent de verwering van de tracks ben ik er zelf nog nie uit!
@PeiperJ: Merci voor de lovende woorden makker..!

Grtz yves,

Heren,het einde is in zicht,heb verwering toegepast,enkel de tracks nog onder handen nemen...
Heb de verlopige opstelling gemaakt met twee figuren,graag had ik jullie mening over de grote van het platform..en enig idee voor de laadbak achteraan(inhoud?).
Hier de foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz yves,

Die laadbak zal wel gediend hebben om de persoonlijke uitrusting van de crew, tenten, wat reserve onderdelen voor trekker en kanon en dergelijke te vervoeren. Meestal lag er ook een zeil over om deze te beschermen tegen de weersomstandigheden.

Voor de rest vind ik het heel goed geslaagd; het enige dat mij erg opvalt is de positie en dikte van de deuren. Ik meen dat deze uit versterkt canvas waren en dan lijken ze mij veel te dik maar die zijn natuuurlijk zo meegeleverd in de kit en ik begrijp ten volle dat je die gebruikt hebt.

Zeg Yves zit er daar ene te ka++++ of wat ( grapje ) ziet er goed uit werkelijk knap gedaan die mannekes zullen wel een goed plaatske krijgen he
Knap
Marc

@Erwin:idd nader bekeken zijn die deuren te dik,maar zoals je al aangeeft waren deze meegeven en was me eerlijk gezegd nog nie opgevallen tijdens den bouw.
Zou ook wel een serieus aanpassingske geweest zijn..:wacko:
Ben tevens op zoek naar zo een equipment van WWII...
@Pascal: Bedankt voor de reactie en dat het mooi om te volgen is..flateert mij..!:8
@StevenVD: Das idd een zeer duidelijke link van het materiaal van de deuren en zoals je vermeldt,dit had de fabrikant toch iets subtieler kunnen maken..:$
@Coachke: Mercikes makker..en wat da KA..... betreft ,da zal nie gaan want der steekt nen tanderstoker in hun..!!!:D

Hier nog een fotoke van de tracks en mijn eerste schilderwerken van één van de figuranten
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz yves,

Terug
Bovenaan