@Erwin: er zitten al tabs onder. Het dak daarentegen, daar zitten (ik weet niet waarom) géén verstevigingen. Vandaar waarschijnlijk dat de bouwvolgorde in de begeleidende tekst anders is dan de bouwvolgorde op de tekening. Het dakje moet pas laat worden gemonteerd.
@the--mouse: Super tip van het bevochtigen, dank je! Meteen toegepast.
Hebben jullie zaterdag Kittifix in de verkoop? Misschien dat ik even langskom.
@Silenoz Het is wel onherstelbaar, maar de schade valt uiteindelijk mee. Het wals-tooltje is inderdaad aluminium en laat alleen sporen achter als je het partje erover wrijft tijdens het rollen. Alleen mogelijk op delen die uiteindelijk uit het zicht zullen zijn. Anders moet je voorzichtiger en dus langzamer werken. Maar de tip van Fred hierboven, maakt dat het wals-tooltje misschien niet meer gebruikt hoeft te worden.
81. Ik had nog geen foto van de onderkant getoond. Daar zie je trouwens nog wat verfschade, die hier niet zo opvalt vanwege het grijs (zie rechts naast '3A'). Maar je moet je dus voorstellen dat ergelijke grijze spetters overal op voorkant, motorkap, voorruit en voorstijlen zaten.
82. Vandaag eindelijk eens ruim in de tijd, sinds lang. Vanaf morgen helaas weer drukte dus vandaag nam ik het er eens van.
Na het maken van de bumper, de koplampen in elkaar gezet. Het glas is in de kit weergegeven als een gekleurd stukje papier en ik vond dat er op alle foto's die ik tot nu toe zag, best nep uitzien. Moet zeggen dat het in het echt erg meevalt. Maar ik dacht, nu transparant plastic toch een onderdeel is van de bouw, kan ik dat hier ook wel inzetten. Dus een glaasje uitponsen en dan streepjes zetten.
83. Het lamje boots ik na met een druppel lijm. Dit wordt na circa een uur glazig van kleur.
84. Proefje met het transparante glaasje (links op de foto) en het papier (rechts op de foto). Uiteindelijk vind ik mijn eigen transparante versie toch mooier, dus die kies ik.
Naar aanleiding van de laatste foto van mijn vorige post, heb ik de voorkant trouwens nog iets uitgedeukt.
85. Eindresultaat.
Totaal aantal onderdeeltjes: 209x.
Totaal bestede tijd: 62,5 uur