Dank je wel Pascal! Als je gebruik maakt van goede hulpmiddelen, vergemakkelijkt dat het snijwerk, dus ik zal een deel van de complimenten doorgeven aan de tools.
69. Deze keer een kleine subassembly, 6 onderdeeltjes slechts en 2,5 uur werk. Wel erg leuk om te doen: de stuurkolom.
70. De pijpjes die moeten worden gerold, krijg ik niet mooi glad voor elkaar als ik ze enkel om iets heen rol. Ik moet ze walsen. Zal misschien aan mij liggen... De uiteinden van de strookjes geef ik een lichte krul zoals je dat met het lint om een cadeau doet, in dat geval met de schaar.
Voor de binnencurve van het stuurwiel, gebruik ik een plastic vormpje. Had gedacht dat ik dat hopeloos kapot zou snijden, maar als je voorzichtig werkt valt dat wel mee.
71. De buitendiameter knip ik uit, ook weer héél langzaam en elke millimeter opletten. Voordeel van de schaar is, dat je geen kracht op het fragiele onderdeel hoeft te zetten zodat het niet uit elkaar gerukt wordt.
72. Ik schreef hierboven: 6 onderdeeltjes, maar eigenlijk zijn het er maar 5. Het stuurwiel zou volgens de instructies dubbelgevouwen moeten worden (voor- en achterkant) maar je krijgt het dan nooit perfect gesneden vanwege de wisselende stand van het mesje. Bovendien gaat het snijden zelf moeilijker, wegens de dikte.
73. Hieronder het resultaat.
Als je het stuurwiel snijdt zoals de instructies voorschrijven, loop je het risico op dit euvel:
Dit is een fragment uit een verder best mooie bouw van deze zelfde kit,
hier te zien.
74. Daarmee is het interieur klaar.
Totaal aantal onderdeeltjes: 171.
Totaal bestede tijd: 50 uur