Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja de deuren zijn reeds van in den beginnen losgemaakt en kofferdeksel dus ook.Nu nog de goede scharnieren bedenken he;)

Dank je Lionel maatje,ja lijkt me ook en het is alvast de goede kleur voor de sjeik ook hahahahahaaa.
Nou ik ga zo meten verder met het inkleuren en washen.Dan kan ik morgen al weer wat tonen he;)

Hoi maatjes,ik heb es goed zitten kijken bij een echte comet cyclone en ik ga als volgt te werk gaan voor de scharnieren.
Zie deze schets!!

1_scharnieren_comet_deuren.jpg
Dit is dus definitief de manier dat ik ze ga maken.
Patje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi maatjes,ik heb es goed zitten kijken bij een echte comet cyclone en ik ga als volgt te werk gaan voor de scharnieren.
Zie deze schets!!

1_scharnieren_comet_deuren.jpg
Dit is dus definitief de manier dat ik ze ga maken.
Patje.
Dat ziet er goed uit Patje laat even weten hoe je het precies gaat doen want scharnieren blijft voor mij toch altijd weer een hot item.

Gr
Dirk

Om de deuren netjes gesloten te kunnen houden bedacht ik ook weer een simpele oplossing.Zodra deze is getest zet ik weer een schema'tje.
Patje.

Idd Jelle want zo word het ongeveer voor de mercury.
Thx bro.

Goeie avond mensen,ik ben er in geslaagt een zeer klein werkend scharniertje te maken uit metalen bodempje van een doos.

als dit goed is maak ik die ook voor mijn doomrod project.Je kan zien nu wat ik bedoelde op topic nummer 402.

Ik mag het hopen want ik zet er morgen eentje aan om te testen.zal wel laat op de avond zijn maar a dan zelfs een kort filmke maken en kan je het zelfs zien open gaan na uitgebreide testen.
Patje.
Wow Patje dat gaat spannend worden ik ben heel benieuwd maar als ik de scharnieren zo bekijk gaat het zeker lukken.

Gr
Dirk

Mooi mooi Patje dus ook aan de PE ja het is gepriegel maar scheelt een hoop werk.

Gr
Dirk

Hey Patje,
ik heb zelf geen ervaring met tamiya spuitbussen.
Maar ik denk dat de vernis van tamiya het veiligste zal zijn.
Het is altijd het beste om hetzelfde merk te blijven als het om spuitbussen gaat. (heb je het minste kans op werking)

Ja Patje Jelle heeft gelijk gebruik lak van Tamiya andere lak gaat 9 van de 10 keer opwerken succes.

Gr
Dirk

Ik mag het hopen want ik zet er morgen eentje aan om te testen.zal wel laat op de avond zijn maar a dan zelfs een kort filmke maken en kan je het zelfs zien open gaan na uitgebreide testen.
Patje.

:wow:fijn werk patje

Thx Lionel maatje;)

Zo zou het ongeveer moeten gaan met deze scharnieren zoals op de schets hier.rekening houden dat het bovenaanzicht is.

1_werkende_scharnieren.jpg

Hoi Hoi mensen,het is al erg laat dus snel nog even wat neerpennen.
Morgen ga ik 1 deur voorzien van de scharnieren en met een videoke uittesten zodat je kan mee kijken.
Nu ga ik gaan slapen want ben dood op.
Patje.

Goeie nacht mensen,het is me niet gelukt om te bouwen helaas,ik had iemand met zeer zware pc problemen waar ik tot nu toe nog aan bezig ben.
Maar dat terzijde,ik ga proberen er vandaag toch wat aan te kunnen doen want wil nu toch echt zelf kijken of mijn opzet gaat werken qua scharnieren.
Slaapwel en tot later mensen.
Patje.

Hoi mensen,ik he es goed nagedacht over het maken van de veiligheids gordels en heb wijselijk besloten de gespjes te gebruiken van een PE setje.
Dus de reeds gescratshte stukjes vliegen in de vuilnisbak en ga verstandig te werk gaan.Zo .... binnenkort een update hier over he;)

Tja weet je ik zie niet al te goed dus soms bedriegen de ogen me,ben verstandig en ga voor pe.

Goede nacht allemaal;ik zit met een vraagje,ik kocht zonet tamiya spray paint en heb er dan nog vernis nodig die erover moet komen.
Welke is aan te raden op de TS paint van tamiya???? Dit is om de mercury te kunnen verven he.
Patje.

Hoi Jelle,ik keek op domino en zie geen vernis staan van Tamiya dus daarom deze vraag he.Het staat er misschien wel maar niet juist omschreven he.

Jup weet dat ie gelijk heeft daarom dat ik zelf ook denk dat dit best van de zelfde merken moet zijn.Ik zal nog eens goed kijken bij domino
want ik wil de Mercury echt wel net en strak hebben he.
Patje.

Je kunt ook andere clear coat,s gebruiken , maar dan ik wel even wat staaltjes maken ,, zo doe ik het altijd , de motip clear coat kun je nog na bewerken ivm the fat lady skinn / sinaasappelhuidje

He Patje ik kan niet wachten naar het resultaat het zal jouw kennende weer verbluffend zijn.

Gr
Dirk

Op gevoel Patje wij moeten een hoop op gevoel doen want het is soms zo klein dat het zelfs met goede ogen niet te zien is

Gr
Dirk

Ik kijk hier al naar uit patje hoe je dit juist gaat aanpakken met die scharnieren dit lijkt me zeer interessant voor veel voertuig bouwers ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan