Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Patje dat ziet er geweldig uit die scharnieren een waar meester werkje en oude floppie's heb ik nog genoeg (die liggen nog op zolder) nooit meer aan gedacht
en daar zit inderdaad heel dun metaal aan bedankt voor de tip vriend.
En ga zo verder he Patje

Gr
Dirk

Neej maar is wel te maken hoor,duurt wel lang en is niet makkelijk maar ik durf het alvast te maken.Weet je wat ik probeer het gewoon voor je uit nadat de wagen is afgewerkt.

Hoi maatje,dank je wel,ik geniet er zelf ook van,wees daar zeker van.Ik doe vanavond eens een test om te zien hoe de deurtjes er het makkelijkst kunnen aangezet worden.Moet ik dan wel de hele carosserie erover zetten om zo de juiste stand er van (deuren) te kunnen bepalen he.Natuurlijk zal dit enig uur met zich mee brengen maar daar gaan we gewoon voor he maatje.Ik kijk alvast uit naar jouw vorderingen,doe op je gemak man,er is niemand die achter je aan zit he ;)
Patje.

Jah maatje hoe kom je er op,euhmm aangezien ik met meerdere materialen werk in de modelbouw kwam ik er eigenlijk bij toeval op.
Moest iets bekijken op een diskette(ja werk daar nog steeds mee) en het alu schuifje viel me meteen op,dus ik nam de proef op de som he en voila je ziet het resultaat al..Het is echt met een gewoon klein schaartje te snijden hoor dus dat is op zich al geen probleem.Moet je echt eens testen man.
Patje.O ja dit nog...... ik ga na de wedstrijdwagen eens een piano scharnier proberen maken op de zelfde schaal als deze scharniertjes.Met hetzelfde materiaal.Ideaal voor de oldtimer motorkappen.

Doe ik zeker en vast;)strakjes beetje passen en doen he zodat ik kan kijken op welke plaats juist ik de scharniertjes moet gaan vast zetten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Doe ik zeker en vast;)strakjes beetje passen en doen he zodat ik kan kijken op welke plaats juist ik de scharniertjes moet gaan vast zetten.
Ja een vraagje daar over dat vast zetten gebruik je daar secondelijm voor Patje ?
Ik doe dat wel met sommige delen.

Ja dat gaat dan wel met een specifieke lijm en wel die van zapagap(medium) kan je nog netjes op zn plaats schuive eer het vast zit.

Zo..... het is reeds 2 uur 53 en ga dus een snelle update zetten,heb eerst en vooral zitten schuren aan de deuren.Ook de kleine draaipunten van de scharnieren schuurde ik de hoekjes bij en het ziet er dan als volgt uit.

eerst de deur....

en nu dat scharnier draaipuntje dus hieronder sterk vergroot.

zie je dat bedoel ik dus
tot later want ga nu eerst de andere ook rond zetten.
Patje.

Het is nu 4u 13 en stop nu uit eindelijk,ik heb nog aan 1 deur twee draaipunten gezet en ga dan morgen de deur aan passen,Doordat de deuren aan de bovenzijde naar binnen lopen moet ik het asje er langs de onderzijde doorsteken.Het zal in dryfit zijn want ze moeten er dan weer af omdat de wagen nog moet worden gespoten.Het einde van de bouw is nog niet in zicht want er moet nog heel wat gebeuren.Zo nu ga ik slapen en tot later op de dag mensen.Maar voor ik slapen ga zet ik nog een verduidelijkend schetsje van mijn bedoeling met de deuren.

Goeie avond mensen,ik probeer straks een deur aan de wagen vast te zetten.je zal het tegen een uur of twaalf dan wel kunnen zien denk ik.
Natuurlijk zal dit zeer omzichtig gebeuren want het is iets zeer fragiel.Om jullie al wat lekker te maken zette ik reeds deze foto al.

Ach Wimke tis een hobby he maatje en daar doe je het toch voor nietwaar.

geweldig gedaan Patje zit er heel netjes op de scharnieren mooi stukje modelbouw.

Gr
Dirk

Hij heeft arends ogen denk ik, zeer fijne bouwer, een plezier om bezig te zien :)

Oeioei arends ogen.....neen eerder het gevoel in de vingers want ik zie dus slecht Dirk en dat is echt waar.
Wel bedankt om te reageren man,een plezier om te lezen.
Patje ;)

geweldig gedaan Patje zit er heel netjes op de scharnieren mooi stukje modelbouw.

Gr
Dirk
Dank je maatje,zo meteen eens gaan passen zie dan weet ik of mijn theorie juist was.Daarna stel ik het in een topic als how to.
Patje.

@ Johaver. Ja lijkt me ook wel stevig,we zien wel he als het is afgewerkt,maak ik gelijk een filmpje van hoe het open en dicht kan.
Patje.

Hallo mannen en vrouwen,het is niet gelopen zoals ik hoopte en het scharnieroogje kwam terug los.Ik kwam tot de conclusie dat ik wat te weinig lijm gebruikte wat tot loskomen heeft geleid.Zo zie je maar dat het soms al eens kan mis lopen. Heb het netjes herstelt en vandaag pas ik de eerste deur er netjes aan.De carrosserie hoeft er zelfs niet over heen te zitten daar ik dank zij de deur panelen aan de binnenkant de goede plaats van de armen van de scharnieren kan bepalen en uiteindelijk vastzetten. vanavond een update foto en daarna een video maken ervan;zien jullie gelijk wat ik dan bedoel.
Patje.

Lijm je deze scharniertjes met secondenlijm?

Plastik en messing samenlijmen is bij mij altijd goed gegaan.

Johan.

Dank je wel maatje,ik doe wat ik kan he ;)

ja Johan doe ik dus ook,maar was even vergeten dat er ook nog plamuur onder zat he en dat is wel een beetje broos.dus stak ik nog als versteviging er een pennetje door om aan de basis vast te krijgen.zodoende is het veel sterker

Om een beetje duidelijkheid te stellen van wat ik bedoel met verstevigen met pennetjes zette ik hier wederom een schetsje.

attachment.jpg

Met dat schetsje is het nu wel duidelijker wat je bedoeld. Ga je die pinetjes tot tegen het plastiek steken of erdoor?

Dit gaat goed Patje mooi detail die bouten dit gaan mooie scharnieren worden en duidelijk uitgelegd met die tekening
Ik hoop gauw foto"s te zien Patje ben er benieuwd naar.

Gr
Dirk

Wel die steek ik er een heel klein stukje door maar zorg ik er wel voor dat ze vast gelijmt worden he.

Ja hoor maatje dat komt echt wel wees gerust,het is nog een kwestie van enkele uren denk ik.

We zijn een dag later en neen het is niet gelukt om verder te doen want zit geplaagd met ferme rugpijn.:tongue::wacko:Vrouwtje haalde voltaren zalf en is nu wat beter.:)
Deze avond doen we verder dat is belooft.
Patje.:$

He kerel ,, hoe is het met je bouw vorderingen ,,,, gaat ie goed ? ,,, .... Je laatste updat is al tijdje geleden ..

Ja inderdaad dat is een tijdje geleden,dit weekend gaan de bouw en updates verder want de tijd begint te korten he.

Ben blij dat je weer verder gaat Patje ik ga morgen de Chevelle weer oppakken

Gr
Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan