Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja Patje ik heb hier ook nog een met pearl effect ook heel leuk

Gr
Dirk
parlecent enamel dus??

Oke ik bestel die morgen al,hartelijk dank voor de hulp mensen.

Bedankt voor de hulp mensen,ik doe mijn bestelling morgen weer bij domino en ga voor de TS-13 gaan zoals Jelle aanraad.
Ik hoop in de loop van volgend weekend al resultaten te kunnen aantonen.
Patje.

Nou nou verbluffend....hahahha dat zien we dan wel he.hoe dan ook ik ben blij dat mijn project vlot loopt,ben reeds begonnen aan de riemen en morgen staan de eerste foto's er van op hier.Ik moet zeggen ondanks mijn slecht zicht dat het toch erg geslaagd is.Dus dat beloofd he;)
Patje.

Dank je Danny,ik ga dat dan ook eens op mijn gemak op een pdf zetten voor ieder die het wil om te doen he.
Het is eigenlijk gewoon de bedoeling dat deze wagen er zo realistisch mogelijk komt ui te zien he.

Hoi allemaal.Vandaag es iets kunnen doen en heb dan de scharnieren voor de kofferbak gemaakt he.Met het metaal die in de bodem zit van een tabaks doos
kon ik de onderdelen netjes snijden en hier het resultaat in dryfit nog.de scharnieren komen definitief zo te zitten maar worden nog netjes bijgewerkt dus.
Hier alvast foto's in twee camera standen er van.

Laatst bewerkt door een moderator:
lionel maatje ik hoop het toch want het moet echt goed zijn he.

Beste heren en dames medebouwers.het is nu een tijdje geleden dat ik nog wat deed he.Ik wacht nog op de levering van Domino en kan dan pas weer netjes verder gaan doen.Ik bestelde dus glans zwart en mat zwart in spuitbus vorm.De mat is voor de doomrod.de glans zwart dus voor dit project.
Ik denk dat het volgende week maandag of dinsdag hier wel word gevelverd.Ik moet zeggen dat bij Domino de keuze bouwkits zeer sterk is vertegenwoordigt en enorm mooie tussen zitten.Waaronder mijn Chevrolet sportsman die ik kocht daar.
Zo van zodra ik alles heb ga ik dus weer aan het werk nietwaar.
Patje.

omdat de verf reeds is besteld maatje en al betaald he;)

Hoi Fred blij je terug te zien op het forum he;)
Ja dat gaat zijn gang he de Mercury,toch er is nog heel wat op de to do list en dat wil ik dan ook netjes gaan afwerken nietwaar.
Ik vind dit een zeer boeiend en erg leuk project ook om te doen Fred.
Nogmaals blij je trug te zien hier.
Patje.

Goeie avond iedereen,eindelijk kan ik eens wat verder doen aan dit mooie project.Dus ik ben momenteel bezig de deuren te voorzien van hun panelen en de verstevigingen.Ik zal dan ook zorgen dat er een slot pin op komt te zitten dat lijkt me een must om het weer eens wat realistischer te gaan maken.
Tijdens de bouwstapjes zullen er foto's van gemaakt worden en vanavond worden deze geplaatst.
Patje.

LOL ik mag het hopen maatje,ik leg de laatste hand aan het lijmen ervan en ga dan wat plamuren.Word secuur werk want moet echt strak zijn he;)

hopelijk maatje want het is niet makkelijk zo weet je,moet ze plaatsen en dan pas de asjes erdoor gaan wriemelen met pincet.Morgen zie je foto's ervan dat is zeker.
Patje.

hopelijk maatje want het is niet makkelijk zo weet je,moet ze plaatsen en dan pas de asjes erdoor gaan wriemelen met pincet.Morgen zie je foto's ervan dat is zeker.
Patje.
Ik weet er alles van vriend succes en ben benieuwd naar de foto's

Gr
Dirk

Hoi Patje.

Je bent goed bezig vriend, het is genieten van je werk.
Blijf je uiteraard volgen.

Johan.

Hij gaat lekker zo te zien ,,,,,, ik zie in een spleet dat je de auto al in de lak staan ??? ik ben benieuwd naar je vervolg ....

Ben benieuwd naar het vervolg, en dat doe je gewoon xpres Patje zo'n stukje laten zien van je wagen in de achtergrond hehe...

Hoi Patje,

Het gaat goed dat ik zo zie ziet er netjes uit, ik heb even een tijdje niet gereageerd vanwege de verbouwing thuis.

Dank je wel maatje,je zal wel zien wat ik bedoel.

Dank je Johan je zal morgen nog meer genieten want dan zitten de scharniertjes der op he.

Zo mensen om de nacht af te sluiten hier zet ik nog enkele foto's van de kleinigheden die ik nog kon doen.

Zoals je kan zien deed ik de deuren helemaal dicht langs de zijkanten.daar waar de deur voorbij de binnen panelen komt word het een beetje schuiner gemaakt maar dat die ik wel met een beetje plamuur dan.Ik heb niet erg veel kunnen doen maar toch iets op zn minst.Later op de dag ga ik voor de scharnieren zorgen,dr is eentje klaar maar de tweede moet ik nog gaan snijden en buigen.Dus dat word metaal uit de bodem van een tabaks- doosje weer.
Tot later mensen.
Patje.

Toch niet Bubblegum is nog niet de lak maatje.Dat is een laag om de keur van het chassis beter te accentueren. Je zou zeggen dat het lak is maar is echter gewoon een matte verf die dr op zit.Maar ik had graag al veel verder gezeten in de bouw,maar omwille van andere factoren en meer prioritaire dingen kon ik niet verder doen gedurende enkele weken.Hoe dan ook we zijn weer van start gegaan en al is het maar weinig...ze maken 1 grote he;)

Hoi allemaal,ik heb zowat zitten zoeken weer naar wat foto's en ontdekte dat de cyclone gt die ik bouw eigenlijk van het jaar 1966 is.Dit model moet waarschijnlijk een beetje vernieuwingen hebben doorgemaakt en dan zo het bouwjaar 67 mee kreeg.Dit zoek ik nog uit.
Patje.

moehahaha ja hahaha hoe weet jij dat he;)

Hoi allemaal ,ik was wat sceptisch over het maken van de scharniertjes voor de mercury,maar kijk het is bijna drie uur in de nacht en ze zijn er.
Liggen alle vier klaar voor montage.Ik gebruikte deze keer niet het metaal van een lege tabaksdoos.Neen was een beetje inventiever en nam het metaal (aluminium) van een oude floppy diskette en ja hoor ze zijn klaar dus.Natuurlijk beetje laat maar kom ik deed ze toch.
Kijk je mee??.

uiteraard plamuurde ik ook wat he.

onder de pincet met het scharnier armpje zie je dus nog alu liggen,die plooide ik om een boortje van 1mm en neep dan dicht tot tegen dat boortje,zo kwam ik aan de goede ronde vorm. En nu naar bed toe,tot later mensen.;)
Patje.

Dat is toch geen probleem maatje,moet toch ook gebeuren he.

Zo we gaan vandaag door met het werk aan de scharnieren dus eerst eens een scherpe foto gemaakt en wat uit vergroot.Heel erg scherp lukt niet dus je zal het met deze moeten doen.

Aaaaah, dit is dus het fameuze draadje, waarover Pa Fifi het had toen ik boodschappen aan het doen was op zijn werk :)
Ik volg met argusogen, want kleine scharniertjes, of beter het ontbreken ervan is de reden dat ik destijds mijn Bugatti Coupé Napoleon in de koelkast gestopt heb :)

LOL hahahahaaa ja leuk toch he Fred,je moet er maar op komen nietwaar.Nee echt het was even denken tot het me inviel dat ik nog oude floppy diskettes had.
Dus daar meteen het metalen schuifje eraf gehaald he.Kan je heel goed snijden met een klein schaartje zelfs.Dan kneep ik het dicht tot tegen het boortje met mijn kleine tangetje en zo bekwam ik dus de goede vorm om als scharniertje te kunnen gaan gebruiken.Ik hoop toch tegen de avond wat meer te kunnen tonen.Zou toch graag er eentje al op zitten hebben om te tonen he.
Patje.

Ooo en waarom deed je dat dan??Kon je evengoed es vragen aan me he lollollol ik stuur jou in PB een schetsje ervan.
Patje.

Alvast bij voorbaat dank, Patje, maar ik spreek ondertussen al over zo'n twee-tal jaar geleden (denk ik) :D
Ik wilde dus dat de motorkap functioneel is, en pianoscharnieren bestaan dus helaas niet op die schaal hé.

Mooi werk Patje met al die kleine scharniertjes. Plezant om te zien met welk een enthousiasme jij modelbouwt.
Ik blijf genieten van je topic.;)

Christophe

@ Dancooper: Als ik mn modelbouw in de koelkast stop dan krijg ik ambras met mn vrouw? Raar he?

@ Patje: hoe kom je er toch op man, het metalen plaatje van een diskette, zou daar in de verste verte niet aan denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan