Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben blij dat je weer verder gaat Patje ik ga morgen de Chevelle weer oppakken

Gr
Dirk

Goh, doet me eraan denken, enkele dagen geleden stond ik nog voor de rode lichten naast een Chevelle stond, helaas had dat beestje haar beste dagen al lang gehad, met als gevolg heel wat deuken en roest. Voor de rest was ik wel wat jaloers op wat op de rechterkant van de voorzetel zat, hubba hubba ;)

Goede middag allemaal,vanavond gaan we opnieuw van start met de mercury,dus dat word weer tijd nietwaar.
Zal beginnen met het vastzetten van de scharnieren denk ik want die zouden echt moeten worden gedaan.als dat goed gaat en staat te drogen kan ik gaan beginnen aan de eerste spuitwerken met primer.Deze zal ik dan heel goed laten drogen en uitharden.We zien wel wat er van verder komt vanavond.
Tot later mannen en vrouwen bouwers.
Patje.

hihi ja geloof ik graag,de updates zullen vandaag niet erg groot zijn maar ze zullen er wel zijn,bouwen doe ik de laat avond pas want hebben hier veel reinigingswerk he.
Patje.

Hoi allemaal,eindelijk een update van de mercury want dat is best een hele tijd geleden.Om te beginnen waren hier wat problemen die eerst dienden te worden opgelost en moest dus de hobby wat verwaarlozen,alles is opgelost en we gaan er voor he.Aller eerst wil ik zeggen dat wat je te zien krijgt hier voor de eerste keer is in mijn leven dat ik dit doe.Dus fouten zullen er wel zijn,niet erg want er is nog steeds schuurpapier in de aanslag.
Om te beginnen toon ik wat er allemaal in de primer komt.Hier gaan we dan.
attachment.jpg
om de carrosserie te kunnen spuiten plakte ik lang de binnenkant eetstokjes vast aan het dak
attachment.jpg
Kofferdeksel
attachment.jpg
de twee deuren
attachment.jpg
de motorkap
attachment.jpg
en de deuren eens langs de binnenkant
attachment.jpg
ziekenhuistape jaja zeer goed daarvoor ook om lijnen mee af te plakken.moet je wel snel verwijderen dan weer he.
attachment.jpg
oops neen niet verkeerde model want dit is een van de droogdokken lollollol
attachment.jpg
hier zit de carrosserie in van de mercury die reeds is geprimed.
attachment.jpg
zo en hier dan de eerste beelden van de onderdelen in de primer
attachment.jpg
beide deksels in de primer,revell primer!
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
en hier is ie dan de comet,redelijk goed he
attachment.jpg

attachment.jpg
hier eens van de bovenkant
attachment.jpg
even de motor ruimte
attachment.jpg
en hierop zette ik dus de mercury vast he.
Jullie zien ongetwijfeld dat er korrels te zien zijn,is ook zo maar toch ben ik best tevreden met het resultaat voor de eerste keer.
Als je nooit zo een werk deed kan het ook onmogelijk zonder fouten worden gedaan,maar goed al doende leert men he en zal mijn uiterste best doen om de mercury waardig af te werken.zo en nu de figuurtjes een eerste laag geven zie ;)
Patje.

Het doet echt goed dat jullie het zelf goed vinden,meer ook omdat dit de allereerste keer is dat ik zulks doe,nooit deed ik primers en dergelijke op modellen.
Dat ik de draad weer opneem ja moest echt he want de tijd word korter en wil absoluut klaar zijn.
Bedankt voor de leuke reacties mensen.
Patje (die erg tevreden is al);)

Gaat goed Patje de grondverf zit er goed op, nog even licht opschuren (doe ik zowiezo altijd) dan zijn de kleine oneffenheden ook weg en zal je zien dat de lak er strak uit komt te zien je gaat lekker zo man ben heel benieuwd als de kleur er op zit.

Gr
Dirk

Ps Patje ga je het zelfde merk lak gebruiken? zo niet test dan even of deze twee lakken elkaar verdragen het zou zonden zijn als de grondverf gaat opwerken.
Gewoon even een tip he.

Hoi Dirk,neen ik heb een andere lak voor de mercury en die is van tamiya.Uiteraard doe ik een test op een stuk om te kijken wat dat zegt.
Zou inderdaad zonde zijn mocht het beginnen reageren.
Patje.

Netjes Patje, ik ken je gevoel ivm de primer en het spuiten hehe. Khad net hetzelfde met mn Dodge. Maar het geeft wel een heel bevredigend gevoel als je het goed voor elkaar krijgt.

En nog een geluk is er het forum om je resultaat te posten en de nodige hulp en commentaar te krijgen om het beter en beter te doen. De mijne staat ondertussen reeds in de vernis.

Patje,

1 opmerking voor je verder gaat.
Bij de grondverf is dit nu niet zo erg, maar bij de kleurlagen en de vernislagen: ZET AUB DIE WAGEN NIET ONDER EEN KARTONNEN DOOS!
Je gaat stof krijgen die neerdwarrelt.
Gebruik tupperware-potten (of gelijkaardig) en anders curver-boxen om erover te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan