Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet ik maatje en ga ik ook nie doen want dat klopt wel ,ik maak eerst een mooi droog dokje met plastiek die ik kan sluiten tegen stof.Zulke grote potten of dozen weet ik niet of ik die heb.Ik zorg wel voor een stofvrije oplossing ;)
Patje.

P.S
Ik hoop dit weekend de lak te kunnen gaan spuiten want de tijd word krap.Ga deze week alvast beginnen aan het schilderen van de twee figuurtjes.

Laatst bewerkt:
Goede avond allemaal,om het kort te houden zet ik al foto's van de figuren die ik bij de mercury ga zetten.Het is zogenaamd een vader en zijn dochter.
Ik ga ze vanavond de eerste laag geven.Ook dit zal voor mij de eerste keer zijn en word een uitdaging.Maar goed.... deze figuren worden het.

attachment.jpg
De vaderfiguur.
attachment.jpg
Het meisje dus.
attachment.jpg
Zij zal iets in de hand houden,wat weet ik nog nie zo goed maar dat komt wel goed
attachment.jpg
Ik zal mijn beste beentje voorzetten om deze mooie figuurtjes af te werken want vind ze zelf erg mooi.
Patje.

Ben benieuwd wat ze gaat vast houden Patje enfin succes met de figuren gaat vast goed komen.

Gr
Dirk

Ja dank je maatje,wat ze gaat vasthouden is nog niet beslist maar gezien het om een tiener zal gaan kan ik meerdere keuzen gaan maken he;)

Goede namiddag allemaal,vandaag word de mercury in zn lak gezet dus dat word een spannend moment.Het gebeurt met tamiya spraypaint en is uiteindelijk semigloss geworden.Maakt niet veel uit want het is en blijft zwart dus he.Na het spuiten van de lagen en drogen ervan neem ik foto's ervan,wel gelet op het feit dat dit voor mij de eerste keer is dat ik een model spuit.Zo ik ga nu wat verder doen met het beschilderen van de figuurtjes want door griep was ik niet in staat deze week om te werken aan het sixties project he.De eindlak of vernis word motip en zal hoogglans zijn.
Patje.

Patje waar heb jij je figuurtjes gehaald als ik vragen mag, Ik wil voor mijn diorama een figuurtje of 4 à 6 zetten... heb al wel wat gezocht op het internet, maar alleen nog maar soldaatjes en dergelijke gevonden, zou eigenlijk zoiets in jou aard willen vinden...

groetjes

Petra

ps: ben wel benieuwd naar de foto's, ;);)

Ja 't is droog Patje, neem maar foto's ;) hehe kan niet wachten, ben echt wel benieuwd.

Patje,

1 opmerking voor je verder gaat.
Bij de grondverf is dit nu niet zo erg, maar bij de kleurlagen en de vernislagen: ZET AUB DIE WAGEN NIET ONDER EEN KARTONNEN DOOS!
Je gaat stof krijgen die neerdwarrelt.
Gebruik tupperware-potten (of gelijkaardig) en anders curver-boxen om erover te zetten.
Bij deze nog deze tip, Patje:

Wrijf met een propere handdoek goed op de binnenkant van het deksel van zo'n plastieken pot.
Op die manier zal het statisch geladen zijn en zal het eventuele stof er naar toe getrokken worden i.p.v. naar je model. ;)

Simpel hé?

Droop

Patje waar heb jij je figuurtjes gehaald als ik vragen mag, Ik wil voor mijn diorama een figuurtje of 4 à 6 zetten... heb al wel wat gezocht op het internet, maar alleen nog maar soldaatjes en dergelijke gevonden, zou eigenlijk zoiets in jou aard willen vinden...

groetjes

Petra

ps: ben wel benieuwd naar de foto's, ;);)

Hoi mensen,deze figuurtjes heb ik van een collega bouwer hier,en deze worden gebruikt bij mijn sixties project he;)
Zijn naam hier is mind9
Patje.

Bij deze nog deze tip, Patje:

Wrijf met een propere handdoek goed op de binnenkant van het deksel van zo'n plastieken pot.
Op die manier zal het statisch geladen zijn en zal het eventuele stof er naar toe getrokken worden i.p.v. naar je model. ;)

Simpel hé?

Droop

Deed ik al droopke wees gerust.
Het komt echt wel goed hoor.Thx nog wel voor deze tip maatje.
@Tompattijn: ja maatje droog wel maar niet genoeg naar mijn mening dus om je wat meer te doen branden van nieuwsgierigheid wacht ik nog een uurtje moehahahahahaahaaa

Oke hier zijn dan de eerste foto's van het spuitwerk die ik voor de eerste keer doe.
attachment.jpg
motorkap en kofferdeksel
attachment.jpg
linker en rechterdeur
attachment.jpg
ben voor te ontploffen he,moet deze herdoen
attachment.jpg
ook deze herdoen miljaar
attachment.jpg
vind de deuren aardig goed
attachment.jpg
of niet?? aan jullie de eer
attachment.jpg
klein wit streepje is een openingetje die ik te laat zag
attachment.jpg
voor de rest is de wagen echt goed gegaan hoor
attachment.jpg
vind de kleur dus echt goed passen bij deze wagen
attachment.jpg
mooi toch
attachment.jpg
en tot slot deze nog als toemaatje,ik zie het al voor me met zn grill dr op eheheheeee
Zo en nu de figuurtjes onder handen nemen.
Patje.

Ziet er goed uit.
Als je die bultjes die je vernoemt met een fijn schuurpapiertje wegschuurt.
En je schuurt er niet door, dan kan je hier zo over vernissen.
Je hoeft het daarom niet te herdoen.

Ziet er toch goed uit hoor het spuit werk, als je eenmaal de blanke laklaag hebt gegeven zie je pas echt hoe mooi het gaat worden :)

ach zo wist ik nie maatje,merciekes voor den tip,ja da ist he als ge dat nog nooit deed.Moet alles nog goed zoeken en aanleren he.Maar voor de rest ist zeer goed zelfs.

Jajaja Patje pas op, maak plaats voor mn paard want kom hier eens zien wat je er van gebakken hebt ;)

Ziet er toch goed uit, die bultjes heb ik ook. En nu nog aflakken maatje.

héhéhéhé jaja dat is zo goed als zeker dat aflakken maar moet die nog halen.Nu ja de bultjes die raken wel weer hun weg naar nergens kwijt en dat komt goed want met een fijn schuurpapiertje en wat polijsten lukt dat wel goed.

Toch best wel strak allemaal Patje! Ik doe het je nog niet na.
En dit zwart past inderdaad heel goed bij de auto.

ja echt wel he en dat maakt het wel goed natuurlijk Wim.blij dat het jullie ook bevalt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan