Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Droop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Edit:

Hier heb ik nog een leuk filmpje... nou ja... het einde is minder leuk voor de Tiger-liefhebber... :8

http://www.youtube.com/watch?v=MaOlGXudfE0

Mietje.JPG

Droop

Heel knappe verwering Droop, ziet er super-realistisch uit !!

Waarmee hebt ge de plakaatverf gemengd ?
Bedankt maatje.
De plakkaatverf wordt gemengd met een dosis afwasmiddel en water.
Op die manier krijg je een dikke smurrie (een sludge).

De truuk zit 'm niet in het aanbrengen van de wash (dan kan je lekker kliederen) maar in het terug afwrijven met een vochtig doekje om de structuur en de richting van de verwering aan te brengen.
Voorbeeldje: op verticale panelen moet je de verwering niet horizontaal aanbrengen. Dat oogt onnatuurlijk.
Dus, volg de natuurlijke gang van zaken.

Plaatsen waar er nog teveel sludge opligt kan je nog achteraf met een vochtig doekje (niet nat!) terug bewerken.

Daarna (als alles 200% droog is) moet je alles opwrijven met een droge doek om de vervuiling te blenden met de ondergrond.
Als laatste een matte vernis erop om het boeltje te zegelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie update Droop. Ziet er weer heel realistisch uit.
Goede uitleg van het aanbrengen ook, bedankt.

Mark

@ Mark: dank je wel hoor.

@ lonesome: Inderdaad, dat waren twee collega's van ons BTB forum.
Karel stond daar met z'n 1/16 tanks en Yves met z'n 1/6 Armortek Tiger. ;)

Volgend jaar zal mijn Tiger volledig klaar zijn en dan zal hij ook her en der op beurzen te bekijken zijn.

Droop

Hopelijk kan ik me dan eens vrijmaken voor zulke evenementen want word wel ens tijd,dit wil ik echt zien.
Patje.

@ Mark: dank je wel hoor.

@ lonesome: Inderdaad, dat waren twee collega's van ons BTB forum.
Karel stond daar met z'n 1/16 tanks en Yves met z'n 1/6 Armortek Tiger. ;)

Volgend jaar zal mijn Tiger volledig klaar zijn en dan zal hij ook her en der op beurzen te bekijken zijn.

Droop

Rik dacht al dat jij het was....maar je hulpjes zou ik overal herkennen Droop, dus wist meteen dat jij het niet was hihihihi.... was wel ferm ze, zo'n rijdende tank...

Verouderen zonder te overdrijven en zo een realistische look te krijgen, prachtig gedaan maatje Applaus, maar had niet anders verwacht ;)

@ Patje: daar is steeds een mouw aan te passen hoor.
Je mag die steeds hier in de Werkstatt komen bekijken. ;)

@ Petra: Jaja, die twee Duitse knullekes herkent iedereen. Hahahahaha.
Zoals ze hier bij ons zeggen: "Die zijn gekend als slecht geld.". :D:D

@ René: Het verweringsproces heb ik vandaag nog verder afgewerkt: de chipping is nu ook reeds achter de rug en tank ziet er nu hélémaal anders uit. ^^

Droop

die gisteren op de beurs zag er uit gelijk nieuw?

de jouwe heeft al wat meegemaakt,volgens de verwering dan toch:)

Het blijft toch iets aparts de schilderwerken op deze schaal, sta er steeds versteld van hoe je het doet Droop. Houden jullie eigenlijk ook tankbattles tegen de Amerikaantjes? Moet de max zijn om zo'n heel bataljon tanks op 1/6 te zien rijden.

@ Peter: Tja, da's een persoonlijke smaak natuurlijk maar ik hou niet zo van dat nieuwe bij Panzers.
Een tank moet er volgens mij uitzien alsof hij toch al het één en ander heeft doorstaan op het slagveld. :)

@ Tom: Tankbattles op die schaal worden bij ons niet gedaan. En dit gewoon omdat we met te weinig zijn die zo'n 1/6 monster hebben.
En diegene die er wel eentje hebben (we zijn met vijf, mezelf incluis), hebben dan allemaal een Duitse panzer dus kunnen we weeral niet tegen elkaar battlen. :8

Deze modellen dienen meer om op beurzen e.d. demonstraties te geven en dit ligt nu ook in m'n planning.

Mededeling

Volgende zaterdag ontmoet onze poes een andere 1/6 Armortek Tiger in huize Droop (allez, in den hof dan, hé).
Het is de grijze tank die jullie in Deinze gezien hebben en is dus van de Totenkopf Division:

3. SS-Panzergrenadier-Division Totenkopf meets S.Pz.Abt.502

Ook zal van de gelegenheid gebruik gemaakt worden om de blank firer met live munitie te testen.

Foto's/ film van deze Tigermeet zullen later volgen. ;)

Droop

ga ze zelf beantwoorden, ja

maar de vraag was in feite waarom er zoveel duitse panzers(1/6) zijn

Wederom een mooie how to van de sludge Luc. Ik ga deze ook eens proberen om m'n stug ;)

Je zal zien Michel dat je model helemaal tot leven zal komen en het voordeel is ook dat - in geval je er niet tevreden van bent-, je het gewoon met water kan wegwassen. ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update

De Tiger heeft nu ook z'n chipping gekregen.
Hij ziet er nu uit alsof hij al het één en ander achter de rug heeft.

Hier enkele foto's (door het kunstlicht worden de kleuren helaas weer eens niet goed weergegeven :@ ):

293.jpg

294.jpg

295.jpg

296.jpg

297.jpg

298.jpg

Wordt vervolgd,

Droop

5.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
Droop maatje ik ben sprakeloos......
Hoe zeg ik dat het simpelste,magnefiek schoon,wreed oogstrelend man.

Ik had het niet beter kunnen uitdrukken René.:32:
Ge zijt daar echt ne krak in geworden hoor Droop.Applaus

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan