Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Droop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
al vast veel sterkte toe gewenst bij de ingreep
met zijn allen van het forum duimen we op een goede afloop en een gouden terug komst

tom

Ik ben benieuwd naar het volgende verslag, dus gelieve vlug uit het ziekenhuis, met een betere gezondheid, terug te komen aub ;)
Sterkte.

Luc,
Sterkte in deze moeilijke periode.
Een spoedig herstel.

Thomas

Bedankt voor de steunbetuigingen jongens.
Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en de 'grote' ingreep gaat nu door op 27 maart.
Dus, nog eventjes uitstel van executie en daarom heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om toch nog wat aan de Tiger te prutsen:

472.jpg
De animatronics zitten nu op hun plaats in de toren.
De rode en de zwarte draden die jullie zien, zijn de stroomdraden. Die moeten uiteraard nog weggewerkt worden.

473.jpg
Als jullie goed kijken naar de lader, dan zien jullie dat ik aan dit figuur nog enkele details heb aangebracht...

474.jpg
Ja hoor, Herr Riehs, de Feldwebel, is een roker. :laugh:
Ik heb eerst van een echte sigaret de maten genomen en dan volgens die gegevens er eentje op 1/6 gemaakt.
Alhoewel in Nazi-Duitsland het roken als verderfelijk werd beschouwd (jaja, toen al!) en er veel fotomateriaal waar sigaretten enz. op afgebeeld stonden, gecensureerd of bewerkt werden bleven er nog veel militairen hun troost zoeken in hun paffertje.

475.jpg
Een van een GI buitgemaakt pakje Lucky Strikes en een doosje lucifers liggen binnen handbereik... .

476.jpg
Leutnant Carius heeft blijkbaar liever de MG binnen handbereik. :P

477.jpg
En de heren zitten nu te wachten tot ik alle draadjes en schakelaartjes netjes heb weggewerkt. :wub:

Wordt vervolgd,

Droop

Hey Luc,

Veel sterkte voor 27 maart. Even een kleine opmerking qua buitgemaakte sigaretten : Luckies (Lucky Strike) waren toen ZONDER filter.
De Luckies met filter zijn maar rond de jaren '80 hier opgedoken. In alle door mij bezochte oorlogsmusea (streek van Bastogne) vind je inderdaad veel sigaretten terug, maar allemaal zonder filter.
Overigens knap gemaakt, dat pakje en de safjes...
Voor de rest van je werken heb ik nog steeds geen woorden. Machtig mooi.

Mark

@ Fred: dank je wel maatje.
Het radio actieve spul dat ze me gaan inplanten moet nog besteld worden en daarom word het nu de 27ste. :wub:

@ Mark: verdikkeme, dat van die sigaretten wist ik nu eens niet zie. Een gat in mijne cultuur!
Had ik dat nu maar op voorhand geweten!
Hartelijk dank om er me attent op te maken maar ik denk dat ik dat kleurke van die filters maar ga laten voor wat het is.
't Staat niet slecht, vind ik. :laugh:
't Blijft ons geheimpje hé? ^^

Droop

Tuurlijk Lucske, we zullen dat maar "dichterlijke" modelbouwvrijheid noemen hé...
Enne ik neem aan dat je zelf geen roker bent of bent geweest (wat toch altijd veel gezonder is...):)
(Ik heb ook eerst 35 jaar moeten roken om er nu al weer bijna 7 jaar vanaf te zijn ;) )

Mark

mooi gedaan droop
Leutnant Carius ,hopelijk geeft hij stalen zenuwen als Herr Riehs rookt als hij de MG in werking stelt

tom

luc maatje,
ge weet dat ik in stilte geniet van uw bouwverslag,
hobby,is nu bij zaak,eerst de gezondheid,
komt alle maal in orde maatje,
ben ik rots vast van overtuigt,
groetjes,ronny

Nog ne keer merci, manneke's! We spartelen er ons wel door.
De ene dag is de andere niet en vandaag had ik weer wat 'courage' om aan de tiger verder te werken:

Vervolg

478.jpg

479.jpg

480.jpg

481.jpg

482.jpg

483.jpg

484.jpg

485.jpg

486.jpg

487.jpg

488.jpg

489.jpg

490.jpg

491.jpg

Inderdaad beste mensen, aan dit verslag is er bijna een eind gekomen. Alhoewel... met die twee robots aan boord weet je nooit zeker.
Er kan nog van alles gebeuren.

In ieder geval hebben jullie nu nog van mij de eindfoto's en een promotiefilmpje tegoed.

"En wat gebeurt er nu met Bobby und Stefan?" hoor ik jullie vragen?
Wel, die blijven voorlopig in de vitrine en dit tot groot verdriet van Bobby. Die is nog steeds niet te troosten, de sukkelaar.
Mocht er onverwachts een ander 1/6 bouwverslag uit de bus komen rollen, dan zullen zij zeker weer van de partij zijn.

Hier komt nog een staartje aan. Dus... ... ... ... wordt vervolgd.

Droop

Droop kzou zo zeggen, laat er nog maar een lang staartje aan komen. Hier krijgen we nooit genoeg van.

Zoals altijd komt er aan alle mooie dingen een eind, jammer :(
Maar we wachten vol ongeduld op de eindfoto's en het promofilmpje ;)
En we hopen stiekem op een volgend project (King Tiger of Elephant misschien??? :nowink: ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan