Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Droop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Droop , de topic was een schot in de roos.
prachtige bouw verslag met je mannen van dienst.
Met als hoofd doel een super mooi afgewerkt Tiger I .
heb met veel belangstelling je topic gevolgd en het blijft een knaller
van formaat .

Nu nog de mooie eindfoto's en de video's er van
en later messchien een nieuwe topic met weer veel moois met je mannen

gr tom

Bedankt Tom!! ^^

----------------------------------------------------------------------------

Update

Nog eventjes dit:

Ik zit de laatste dagen met mijn neus diep in m'n boeken en hier en daar zie ik soms een foto die me wel aanstaat.
Zo heb ik reeds gemerkt dat sommige Duitse tankcommandanten een fiets op hun panzer meedroegen. Sommige waren zelfs niet vies om propaganda op hun tank aan te brengen.

Allemaal leuke dingetjes die ik dan gretig op de Erika overneem.

Eens kijken?

Ok, hier zijn dan enkele foto'tjes:

492.jpg
Dit was oorspronkelijk een zandgele fiets. Na het aanbrengen van het Panzergrau en de nodige verwering was hij klaar om op de Tiger aangebracht te worden.
Dit vind ik wel een leuke aanvulling op het geheel.

493.jpg
Zoals ik zei waren sommigen ook niet vies om propaganda op hun Panzer aan te brengen.
'Führer befiehl! Wir folgen!" is er zo eentje.

494.jpg
Deze tekst heb ik niet zo netjes aangebracht als 'Erika' op de loop.
Dit is namelijk door een enthousiast bemanningslid, met een verfborstel, in zeven haasten aangebracht.

Droop

Ferm machien Luc !!! breng ze mee naar oostende.

Kan je letterlijk met de deur in huis vallen ;-)

Merci mannen. ;)
@ Davy: ik denk dat ze daar in Oostende me niet graag zullen zien komen als ik met dat beest de deur plat rij. :laugh::laugh::laugh:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na alles goed en wel overwogen te hebben vond ik deze accenten wel een leuke aanvulling die het geheel (d.i. tank + bemanning) een persoonlijke toets geven.
Stel je een jong enthousiast bemanningslid voor die door jaren van indoctrinatie zijn trouw aan de Führer, door middel van wat propaganda aan de vijand laat zien.
De fiets... die hebben ze op een Panzer niet echt nodig maar toch is dit een vervoermiddel die de bemanning buiten de tank toch een zekere bewegingsvrijheid heeft. Daarom dat ze die ook overal meezeulen én koesteren.

Droop

Het voordeel van op 1/6 te werken is dat je accenten kan aanbrengen die bij andere schalen meestal verloren gaan.
Neem nu de animatronics van deze Tiger:
Ik wou bereiken dat de commandant een streng en gevaarlijk uiterlijk -zeg maar "het uiterlijk van een echt rotzak'ske"- kreeg maar dat de toeschouwer toch nog bij dit persoon een menselijk kantje zag.

Door enkele kleine ingrepen denk ik dat ik dit heb kunnen verwezenlijken:

500.jpg
De uitdrukking van het gelaat spreekt al boekdelen doch door deze persoon een zonnebril op te zetten komt het slechte in deze persoon nog meer naar boven.

501.jpg
Als je de figuur goed bekijkt dan krijg je iets van 'met mij valt niet te sollen'.

502.jpg
Om nog meer de nadruk te leggen op het gezag van de figuur heb ik de kleine verrekijker vervangen door een groter exemplaar.
Deze verrekijkers waren oorspronkelijk voor de Kriegsmarine bedoelt maar werden ook door de Panzerbemanniongen overgenomen.
Size does matter!

503.jpg
Achter deze façade van geweld schuilt ook een menselijke, gevoelige kant. Dit wordt hier door de aanwezigheid van het hondje weergegeven.
Dit heb ik uit een Duitse oorlogsdocumentaire overgenomen.

504.jpg
En het geheel... .

Nu nog eens kijken wat ik met de lader kan aanvangen. lol

Droop

de details zijn zker meer dan geslaagd, droop

kerel heeft een serieuze strenge gezichtsuitdrukkking

Ik zou het hondje meer stipjes geven als je een dalmatier wil :-)

voor de rest chique zoals altijd Luc.

Ik sluit mij volledig bij mijn collega bouwers aan Droop.
Alleen een beetje oppassen dat je geen "overkill" krijgt door teveel aan accessoires toe te voegen.
Hierdoor zou je het grote plaatje kunnen wegdrukken.

Mark

Don't worry guys, het project/verslag is aan zijn einde gekomen. ^^
Zoals jullie aan het totale plaatje kunnen zien, valt de 'overkill' nogal mee hoor. Die Tiger is zodanig groot dat de details, als er niet specifiek op gewezen wordt, praktisch in het niet opgaan. ^^

En hier zijn ze dan, de eindfoto's.

Het zijn er meer dan dat ik eerst gedacht had, dus neem gerust je tijd om ze te bekijken.

De film komt later nog aan bod.

Enjoy!

DSCN3325.jpg

DSCN3326.jpg

DSCN3327.jpg

DSCN3328.jpg

DSCN3329.jpg

DSCN3332.jpg

DSCN3333.jpg

DSCN3334.jpg

DSCN3335.jpg

DSCN3336.jpg

DSCN3337.jpg

DSCN3338.jpg

DSCN3339.jpg

DSCN3340.jpg

DSCN3341.jpg

DSCN3342.jpg

DSCN3343.jpg

DSCN3344.jpg

DSCN3345.jpg

DSCN3346.jpg

DSCN3347.jpg

DSCN3331.jpg

Droop

Ja man! Werkelijk prachtig Luc Applaus

Het enige puntje van kritiek (niet slecht bedoeld) is dat ik het hondje niet zo realistisch vind als al de rest. Maar die rest is dan ook super realistisch ;)

Jawadde, wat moet ge hier nu nog over gaan zeggen. :wacko::wacko::wacko:
'k Zal maar zwijgen zeker, dat kan niet verbeterd worden.:wub:
Machtig mooi Luc, maar waarom die foto's van een echte Tiger hier neergezet... (dat was mijn eerste gedacht hé, tot ik de details van de jouwe herkende).:laugh:
Ik ben benieuwd hoe je deze nog gaat kunnen overtreffen.;)

Mark

Te gek voor woorden deze Tiger. Ik zal wat graag het filmpje bekijken en later wil ik hem echt eens zien ! De gebrilde kerel is een rotzakje dat zie je zo, knap gedaan Droop !

dag luc maatje,
jammer dat het bouwverslag op zijn einde loopt,
is zeker een knaller van formaat,
ook de propaganda,van dien dolf is zeer realistisch ,
dat uw tiger mee komt naar oostende kan ik enkel maar
toe juichen, maar om nu direct er mee mijn deur plat te leggen, nee zulle,
groetjes,ronny

Droop man, wat een prachtig beest heb je daar gemaakt.
De details zijn super, en er is inderdaad geen overkill.
Dat is natuurlijk het voordeel van de 1/6 schaal.

Wat ik echter wel wil zeggen, is dat het hondje inderdaad een klein beetje afbreuk doet aan het geheel.
Ik weet dat dieren héél erg moeilijk te schilderen zijn, maar deze mist een beetje diepte in de haren (misschien dat een lichte wash kan helpen?)

Maar dit terzijde, het is jammer dat het verslag gedaan is, ik heb echt veel bewondering voor je werk en geniet van iedere update. Ook ik ben nieuwsgierig naar het filmpje ;)
Ik hoop deze dame ook te kunnen aanschouwen op de volgende ledendag :)

Iedereen alvast bedankt voor de lovende woorden, mannen.

Wat het hondje betreft, daar hebben jullie gelijk in. Het past eigenlijk niet echt bij het geheel.
Ik heb dat beestje zo gekocht en misschien kan ik inderdaad met een washje nog het een en ander verbeteren.
Anders mag hij weer bij z'n 1ste baasjes op de Stuart. ^^

@ Beyond: Gezien de ledendag daar in Oostende op het 1ste verdiep doorgaat, vrees ik dat ik Erika zal moeten thuis laten.
Maar als die mensen daar een lift hebben, dan is er natuurlijk geen probleem hé.
Haar anders de trappen opdragen zal een beetjes moeilijk gaan, vrees ik.

Droop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan