Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
waarschijnlijk had het bij mij al alle hoeken van de kamer gezien. Prachtig.Onderweg is het leren en ondervinden.
Hoi Erwin, ik waardeer het meedenken en misschien heb je ook gelijk omdat ik niet de exacte afmetingen van de mast heb, heb ik redelijk veel speurwerk hiernaar moeten verrichten. Bij een aantal voorbeelden die ik heb, is te zien dat de mast redelijk van formaat is vanwege de grote latijnra en de grootte van de boot zelf.Het zal waarschijnlijk aan mij liggen Peter maar ik heb zo de indruk dat de mast voor die sloep wat te dik is in vergelijking met de grootte en relatieve kwetsbaarheid van dit vaartuig.
Ik beschouw zo een sloep als een reddingsboot op zee of een transport naar land of tussen schepen en had altijd de indruk dat de mast toen kon neergelegd worden. Heb de indruk dat dit hier niet kan en heb ook nog nooit een sloep gezien op een groter schip terwijl de mast van de sloep blijft rechtstaan.
Verbeter mij als ik fout zit.
Bedankt voor je uitgebreide reactie Ward. Leuk en bedankt!Peter,
'k heb je verslag eens doorgenomen,.........en eerlijk , hoe verder ik ging in uw bouw- avontuur, hoe meer mijn bewondering, en zeker voor je snijwerk.
Bouwdozen is voor mij al lang verleden tijd, maar uw opwaardering vanuit een bouwdoos is zeker je ambitie tonen voor details en natuurgetrouwheid. En waarom niet een bouwdoos verbeteren, tenslotte je heb er plezier aan
Het tuigwerk van je sloep mag je zeker erop plaatsen, alhoewel in werkelijkheid waren de masten, zeil, en tuigwerk van de sloepen opgeborgen in het ruim van het schip bij de vaart. Deze onderdelen werden alleen op de sloep geplaatst als de vaar afstand naar de het land per sloep te groot is voor te roeien, en steeds bij een expeditietocht in de omtrek van de streek. Deze tuigage werd geplaatst als de sloep in het water lag.
'k blijf je alvast volgen.
grt
Ward