Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral Cabriolet, Staff Car ('39 [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die motorblok is idd heel mooi, maar wat ik niet echt begrijp... waarom zoveel werk steken in iets dat je nadien niet meer ziet zoals je zelf zegt?? :unsure:

Beyond, zo'n motorblokje verweren doe ik graag omdat er roest, metaal, verfkleur, smeer,olie, stof etc. aan te pas komt. Het was een goeie oefening om weer eens om te gaan met al die vloeistoffen !

PeiperJ, dergelijke uitleg lees ik ook graag in andere topics, om zelf te kunnen experimenteren, vandaar...no problem.

Mark, dank je vriend, wees gerust, alles is nu veel plezanter dan die periode na het Beep succes (waar ik nog steeds erg blij om ben, ik werd er alleen veel kritischer door en dàt vergalde mijn plezier, mijn eigen fout).

Bart en Bart, ik doe m'n best !

Erik, het valt wel mee ja, maar mijn handen hebben toch even gejeukt !

Jip, blij dat jij ook nog lekker op dreef bent.

Walesha, 't was vooral oefening, en voor het plezier van het doen.

Ondertussen is een diorama-idee gerezen, daarover later meer...het chassis is op komst en die gaat al iets verraden :O

Laatst bewerkt:
Oefening, G ???

Ondanks dat je enige tijd weg was van het forum, heb je je kunsten nog niet verleerd. Je motorblok is prachtig. Net echt. Mooie schakeringen tussen de diverse onderdelen waardoor het geheel prachtig is.

Groeten Rik

Wees gerust Rik, 't is allemaal met een klein hartje dat ik hier opnieuw bezig ben...

Update 7 :

Het chassis kreeg alvast een beetje een roestig uitzicht via een eerste sessie airbrushing en spielerei.

Over de Revell kwaliteit valt iets te zeggen maar het chassis hebben ze prima uitgewerkt, dat verder terzijde...

- eerst een laagje Tamiya glanzend zwart bij wijze van primer,

- gevolgd door een paar laagjes roesttonen (mixes van Hull red en enkele aardkleuren),

- een laagje haarlak,

- opnieuw wat glanzend zwart,

- een poetsbeurt met zachte penselen en wat water (zachte penselen voor subtiele roestplekken),

- een laagje matvernis van Vallejo,

- een verdunde washlaag van AK Light Rust.

Later volgt er nog meer mbt. het chassis (washes, pigmenten...)

10_zpsb0501f54.jpg

Laatst bewerkt:
Die technieken ga ik toch nog eens moeten bestuderen hoor G.
Ik weet dat het allemaal poep simpel is, maar toch...
Knap werk weeral.

Mark

Ik heb hier eventjes gecheckt en moet zeggen dat de motorblok (uit jou auto) met alles erop en eraan krak dezelfde is als de motorblok uit mijn opel maultier met panzerwerfer. Ik weet het niet é , maar moet die uit een vrachtwagen niet groter of een beetje anders van model zijn ? misschien een vraagje voor de mechaniekers onder ons ?
Of heeft de fabrikant hier een beetje gemakkelijk gedaan ?
Voor de rest weet ge wat ik van je werk vind é Guy.

De Opel Blitz werd ook uitgerust met deze motor, zo heb ik ergens gelezen Famo.

Update 8 :

Het chassis werd verder met pigmenten en washes bewerkt, het motorblok zit er in en ook de overbrenging werd gemonteerd.

11-18.jpg

12-13.jpg

Nu deze subonderdelen alvast één geheel vormen kan ik dit gaan afronden met een laatste touch up, daarna volgt deel 1 van de body.

Bedankt voor de interesse jongens.

:laugh::wow:

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit op schaal 1/35 is. Hoe lang is dat chassis? Enkele cm's? En toch zo'n details in het verfwerk!

Hey,

@Famo en Guy, de motor kan indd dezelfde zijn van cilinderinhoud maar de schakelverhoudingen zullen anders liggen, maw, de boite is anders omdat een vrachtwagen meer trekkracht moet hebben om de lasten te vervoeren.

Guy'tje, zeer mooie vorderingen man, bijna een zonde om dat weg te steken, maar ik weet het, de kennis hebben dat het gemaakt is en geschilderd is zoals het hoort is zo zalig.... :):) ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan