Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral Cabriolet, Staff Car ('39 [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Yes eindelijk een duidelijke foto zonder die nare witte achtergrond die al je werk om zeep help (althans op mijn monitor).

Ziet er weer schitterend uit G.

Camaro, bedankt voor de bruikbare tip, nu weet ik dat dit bestaat speciaal voor BMF.

Erik, als ik dat kan, kunt gij dat ook.

Silenoz, eerst wilde ik gaan voor een strakke look maar de roestliefhebber komt weer naar de oppervlakte...

Haesebrouck, als je met pigmenten en washes aan de slag gaat, heb je al snel resultaat, niet bang zijn en gewoon 'ns doen.

Swaken, 't is om er terug wat in te komen tegen dat ik aan de body moet beginnen, wat training kan hier geen kwaad.

Bart, het chassis is goed gedetailleerd en dan ben je al half gewonnen, ik had het dus over 't algemeen makkelijk.

PeiperJ, bedankt, ik hoop dat het zo verder gaat, dan wordt het misschien wel iets.

André, ik doe dit zo graag, en ik kijk echt uit naar de afwerking van de body met de poeders en de acryls.

Ron, de roesttonen komen inderdaad mooier uit op deze eerder donkere ondergrond, maat toch moet ik je voor de volgende update teleurstellen want ik ben weer aan de slag geweest met wit papier...weldra zal ik eens proberen met mooi grijs tekenpapier.

Evel Knievel, zoiets lees ik natuurlijk graag !

Update 8 :

Deze foto gebruikte ik ondermeer ter referentie om de bumper te verweren :

57elcamiNO.jpg
For reference purposes only !

13-13.jpg

De BMF kleefde niet meer zo goed maar voor deze job bleek het nog te gaan.

Mvg. Guy.

Laatst bewerkt:
Update 9 :

Wijziging aan de achterbumper.

De totaal afgebladdderde chrome zie je alleen op junkyards in weer en wind. Omdat het in dit geval gaat om een "barn find" (diorama-plan), wil ik een meer intacte chrome, voorzien van roestvorming en iets matter ook.

Ik gebruikte Silver van Revell Aqua dat ik nog had staan, ideaal om naderhand washes en pigmenten op aan te brengen...

14-12.jpg

Vriendelijke groet, G.

Dikkie Dik, dank u !

Famo, het is allemaal net iets ingetogener, en het past beter bij het verhaal.

51127896.jpg
For reference purposes only.

Om u een idee te geven, maar dan meer open gewerkt zodat de auto beter in beeld komt...

Dat word een mooie setting weet ik nu al als ik de foto`s bekijkt

Dit word echt een heel schitterende Barn find.
En het geroeste chroom, echt schitterend.

Het roest voor mijn ogen ;) Het ziet interessant uit, het idee van een schuur met een verroeste bak, hooi en wat kippen die hun eieren ergens in het motorblok leggen .... je kunt hier heel wat kanten mee op.

Gr Johanna

Ron, ik denk dat ik wel mogelijkheden zie met dit uitgangspunt.

Camaro, ik ben blij dat zo'n reply afkomstig is van een autobouwer als u, dan is het zeker goed !

De motorkap gaat dicht hoor Johanna, maar het vouwdak blijft open en ik ben van plan om een beetje troep in de auto te 'gooien'. En hopen zooi errond !

Heb je je inspiratie voor dit dio soms uit het museum van Houthalen?
Daar staat ook een levensgroot dio op schaal 1/1 hoe ze soms oude auto's terugvinden en jouw idee lijkt daar wel sterk op.

Koen, ik kon het niet meer missen, maar ik benader de hobby nu helemaal anders, alles binnen proportie.

Walesha, nee, het ingeven van 'rusty oldtimer', 'old wooden barn', 'barnfind' etc. heeft hopen inspirerende informatie voor gevolg.

Update 10 :

De airbrushing van één van de carrosserie-subonderdelen werd gestart.

Na een eerste dunne laag glanzend zwart als primercoating volgden enkele roesttonen als aftrap voor een reeks toekomstige bewerkingen. Ook de cover van het vouwdak werd in deze fase reeds van een basiskleur voorzien.

De lijmpunten werden zorgvuldig gemaskeerd.

Onverwachts doken er nog twee minuscule putjes op in de zijkanten van de achterlichtjes, die werden gevuld met Milliput en dienen nog even aangestipt te worden met verf.

15-8.jpg

De komende updates gaan roestig en afgebladderd en washy worden...

Stay tuned for more.

Vriendelijke groet van G.

misschien een trick of the light maar is dat de carroseriekleur of een basiskleur voor je roestkleuren op de achterklep en achterbouw ?

Famo, dit is niet de carrosseriekleur maar een voorbereidende roestkleur. De volgende updates zullen veel verduidelijken want ik wil graag de techniek in de bekendheid brengen omdat die zo'n realistische effecten oplevert en iedereen zou moeten overtuigen van het gemak waarmee je het kan doen. De roestkleur die je ziet, wordt straks gevolgd door een roestkleurige olieverfwash met iets forsere viscositeit, in deze nog natte laag wordt dan roestkleurig pigmentpoeder getamponneerd. Op de pigmentpoederlaag wordt de uiteindelijke kleurlaag gespoten, waarna het weghalen en chippen van de toplaag kan beginnen. Zie ook mijn Dodge Beep project alsmede de howto hierover op de voorlaatste Ledendag.

Mark, als ik morgen mijn verf ontvang kan ik weer verder, heb vandaag dus stevig op m'n modelbouwhonger gezeten...

HOWTO MBT. DE ROESTTECHNIEK.

1) Grondlaag.

1Primeroverresineairbrushen.jpg

2) Roestkleur (acryl) over grondlaag.

2Roestkleuroverprimerspuiten.jpg

3) Olieverfwash in roesttoon maken (niet te dun).

3Roestwashmaken.jpg

4) Roestwash aanbrengen.

4Roestwashoverroestkleurpenselen.jpg

5) Roestpigmenten aanmaken.

5Roestpigmentenklaarmaken.jpg

6) Pigmenten over de natte wash verdelen.

6Pigmentenaanbrengeninnatteroestwash.jpg

7) Kleurlaag met de airbrush op de poederlaag sprayen (lage druk).

7Eindkleurlaagoverpigmentenairbrushen.jpg

8. Klaar om te bewerken !

8Klaaromtebewerken.jpg

9) Materiaal om 'roestlaag' naar boven te halen door weghalen eindlaag.

9Krabgerei.jpg

10) Een mogelijk resultaat na blootleggen roest.

10Resultaatnablootleggenroest.jpg

11) Fixeren en verder uitwerken naar keuze.

11Roestfixerenenverderuitwerken.jpg

Schitterende How-To G. Is zeker het proberen waard.
Ik onderneem dit week-end eens een poging.

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan