Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral Cabriolet, Staff Car ('39 [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leerrijke How -To gebracht Guy,die als resultaat een zéér realistisch uitzicht geeft.
Prachtig kleurpallet der roest-tonen.
Stap -voor- stap met bijhorende foto's,een must voor iedere modelbouwer.
Toen je op 22 September 2011 tijdens ledendag die demo gaf,was het ook al genieten.
Bedankt Guy.....

Thx voor de how - to Guy, zeker het proberen waard. En het resultaat ziet er toppie uit.

ziet er wreed interressant uit Guy, maar ik heb eeen vraagje.
Nadat je de pigmenten op de natte wash gedaan hebt laat je deze dan eerst uitdrogen eer je de verf erop AB't ?
Eer je de verf eraf wrijft laat je de verf volledig uitharden ? ( 24 uur)

Famo, je kan lekker doorwerken tot vlak voor het ogenblik dat je gaat chippen met je materiaal. En je eindlaag spuit je zachtjes over de pigmenten in de wash (die drogen snel genoeg).

Bart, dit is mijn doel op het forum : het plezier van voor iedereen bereikbare technieken delen.

Update 11 :

Na aanbrengen van de voorbereidende basis, was het vanmorgen tijd om verder te gaan. Gisteravond spoot ik nog wel een dun laagje Vallejo matvernis om de pigmentpoeders extra grip te geven.

Vanmorgen dus...

Eerst een stevige olieverfwash gemaakt met gebrande sienna en royaal opgebracht op de body van de Opel, gevolgd door roestkleurige pigmentpoeders.

De pigmenten trekken onmiddellijk de wash naar binnen en de zaak lijkt quasi droog in een handomdraai.

Ik koos voor een roomwitte verflaag, gemaakt van Tamiya wit en Buff.

Deze werd voorzichtig over de pigmenten gesprayed, zonder de laag poeders echt nat te maken.

Na droging begon ik te krabben met tandenstokertjes en een borsteltje. Ik wil veel roesteffecten achteraan dus ik heb er tijd in gestoken.

16-9.jpg

Nu is de basis klaar voor verdere behandelingen. Ik maak hier een duidelijke update over.

Vriendelijke groet van Guy.

Laatst bewerkt:
En al direct een mooi resultaat Guy, ik kijk al uit naar je "verdere behandelingen".

Hier is de volgende stap Ivan.

Update 12 :

Meer roesttonaliteiten met olieverf en pigmenten dmv. aflopers en roestwazen...

Ook werd er hier en daar nog wat chrome geschilderd. Dit chrome moet nog wat verouderd worden.

Het handvatje van het kofferdeksel wordt later aangebracht wegens zeer fragiel.

Omdat het een barn find wordt, kreeg het geheel als laatste bewerking van vandaag een eerste stoflaag, deels droog, deels nat aangebracht.

17-14.jpg

Mvg. GUnit.

Laatst bewerkt:
Onze Guy is als een goede wijn : met te verouderen wordt hij steeds beter !

Weeral prachtwerk dat je hier laat zien.

Groeten Rik

prachtig wat je ons hier allemaal laat zien Guy! Echt een must voor het oog. Ik ben vandaag het nieuwe boek van "Flemish Masters" gaan halen waarin de Belgische topmodelbouwers hun werk tonen. Ik miste toch wel één naam in het boek: Guy Van Ginneken. TOP!

Kan Inflandersfields alleen maar bijtreden. De topics van Guy zijn een lust voor het oog en een encyclopedie aan tips en tricks.

Meer mooie reacties kan ik mezelf niet wensen ! Amai jongens !

Vanavond kon ik het niet laten om enkele roestplekjes nog wat verder te bewerken. Stilaan ben ik hiervan wel tevreden, alles is bijna afgestemd nu.

Ik heb dit subonderdeel van haar maskeertape ontdaan zodat nu ook het glimmende chrome van de opstapplanken zichtbaar werd, alsook de kap.

Deze worden volgende keer verweerd.

18-11.jpg

Allee, we kunnen weer met een gerust hart gaan slapen: machtig mooi werk Guy. Ik was,ben en blijf een grote fan van je werk.

Guy,

We weten allemaal dat je een kunstenaar bent in de modelbouw. Maar dit overtreft toch echt wel ieders stoute dromen.
Prachtig werk. En ik apprecieer het enorm dat je je tijd neemt om het een en ander heel mooi uit de doeken te doen. Waarvoor dank!

Ik krijg meer en meer zin om ook eens roestige modellen te gaan maken...

groetjes
Thomas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan