Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net terug van een geweldige vakantie en dan zie je dit super strak en mooi gespoten Guy,je zou al voor minder weer op vakantie vertrekken...;)

Ladies and Gentlemen
The masterpainter is back in town !!!!
Let the show begin !!

Hehe, jullie vinden het goed dus kon ik weer verder met de volgende fase, namelijk de donkergele. Enerzijds heb ik enkele panelen extra in de verf gezet maar daar zie je nog niet veel van. Anderzijds werden de onbelichte delen met rust gelaten en werden wegdeemsterende laagjes gelegd.

Deze kleur is een stukje in de goeie richting, het bruine onderlaagje fungeert nu als schaduwzone.

SDC19804.jpg

De volgende fase wordt een behandeling met donkergeel opgelicht met Buff.

Laatst bewerkt:
Anderzijds werden de onbelichte delen met rust gelaten en werden wegdeemsterende laagjes gelegd.

De schaduwen zijn goed te zien op de foto Guy. Maar hoe doe je zoiets ? Maskeer je de onbelichte delen ? Of wordt het met de losse hand gespoten ? En wat zijn wegdeemsterende laagjes ?

Groeten

Pascal

Ja Guy jongen, wat een meesterlijke painter zijt gij toch, nie normaal. Je bent er echt voor in de wieg gelegd! Op naar de volgende (lagen ;-)

J

Hey Pascal, ik ben eerst begonnen met het behandelen van enkele panelen waar ik de gele verf sterker op wou zetten (lees : meerdere opeenvolgende laagjes), zodat die er alvast wat meer uit zouden springen. Dit deed ik door de omringende zones te maskeren met tape. Toen dit klaar was heb ik de horizontale panelen met gerichte verfnevels opgelicht. De verticale panelen werden van boven naar onderen behandeld met gele nevels, waarbij het geel diende weg te ebben en zachtjes moest overgaan (wegdeemsteren) in het donkerder onderlaagje dat gisteren (zie foto) werd aangebracht. Op die manier lijkt de tank ruimtelijker omdat het eigenlijk niet meer is dan een 3D-effect. Morgen wellicht het volgende (weer wat lichtere) laagje. Soit, ik ga eens een how to moeten maken want dit interesseert vele mensen.

John, bedankt jongen, met verfkes spelen is van kindsbeen af mijn absolute passie geweest, dat is ook de reden dat ik niet tot in het laatste detail doorga tijdens de bouw van de meeste projecten (wel in het geval van de Comet A34). Een model in mijn vitrinekast moet overtuigend zijn en dan ben ik een tevreden man.

Soit, ik ga eens een how to moeten maken want dit interesseert vele mensen.

Dat is een heel goed idee. Veel mensen kennen de manier van preshaden, basiskleur, postshaden en verweren, maar uw manier van schilderen gaat nog een heel stuk verder dan dat. Een how to zou geweldig interessant zijn, niet alleen voor de militaire voertuigen bouwers, maar voor iedereen want deze technieken kunnen op elk model worden toegepast.

Ik sluit mij aan bij Wet Sellery !

Een how to interesseert mij ook voor de volle 100 %. Als mijn dio met de bunker af is doe ik verder aan mijn Horch, maar heb wat schrik om aan de AB sessies te beginnen.

Groeten Rik

Ik vind het plezant om hier te zien hoe anderen hun schilderwerk aanpakken, dus toon ik graag hoe ik met de verfjes speel. De wisselwerking he mannen...

De foto is geen topkwaliteit maar hierop is toch te zien hoe de geeltonen bovenaan de zijwanden het lichtst zijn. Naar onderen toe wordt de kleur donkerder. Dit effect moet subtiel blijven want het is kunstmatig van benadering.

SDC19815.jpg

Natuurlijk ga ik nog net iets verder dan wat je hier ziet, vlakbij de bovenkanten wil ik nog een lichtere en dus smallere rand opbouwen.

Later natuurlijk betere foto's.

Zeer mooi Guy
Mooi om je spuitkunsten te zien, de mixen van kleuren komen goed tot hun recht, allee is niet echt mixen, ik wil zeggen de layers van kleuren aanbrengen komen zeer mooi tot hun recht ;)

Mooie kleuren speling dat je hier toont Guy, en een how to zal zeker velen onder ons van pas komen, want ik vermoed dat er bouwers zijn die een
beetje drempelvrees hebben om de AB ter hand te nemen en durf zeggen dat ik daar ook soms last van heb en een beetje schrik heb om mijn model te verprutsen.

Allee terug on topic, zit vol spanning te wachten naar het vervolg ;)

Om het op z'n Gents te zeggen:

"Schuune gedoan. Vrie schuune gedoan".
(Mooi gedaan. Zeer mooi gedaan) ^^

Droop

Dank u mannen, maar de strijd is nog niet gestreden.

Op deze foto kan je zien dat er weer wat lichtere effecten aangebracht werden.

SDC10033.jpg

De wielen kregen extra diepte mee door de binnenste delen iets op te lichten. En zoveel meer, maar om dat op de foto's goed in beeld te brengen...

Morgen volgt de laatste highlighting.

Greetz guys.

gewoon prachtig,en zoals je zegt sommige zaken zij moeilijk op foto vast te leggen maar we zullen hem wel eens live zien zeker.

Mark

GUNit, zijn de laaste tijd veel afwezig op het forum , effen just je topic een opnieuw door genomen , tja jong kan eigenlijk niet veel meer zeggen dan dat de rest al gezegd hebben , prachtig opbouw en je speel met je AB alsof het niks is

tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan