Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank u Erik, ik heb een nieuwe toestand en had betere omstandigheden om te fotograferen dus een update.

Na de lichte zonverbleking volgde een nieuw dun laagje Clear om het effect te beschermen.

Een vuile wash met warme en koude tonaliteiten volgde na uitharding van de vernislaag. Ik gebruikte gebrande omber, ultramarijn blauw en gebrande sienna. Blauwig aandoende filters voor koude tonen, bruiner aandoende filters voor warmere, en dit tegen mekaar om meer diversiteit in het gele te krijgen, paneel na paneel. Als het te veel opvalt is dit mislukt natuurlijk.

SDC10121.jpg

Laatst bewerkt:
Goh gasten, ik ga als volgende behandeling toch nog een klein zetje naar iets verschraalder geel op sommige plekken doen, ik wil dit echt voorzichtig verder opbouwen.

Jup Guy dat kleurtje ziet er inderdaad goed uit.

Is hij morgen te bewonderen????

Cheers,
André

Zeer mooi werk dat je hier weer laten zien.
Ik denk dat ik nog veel moet gaan oefenen.

Mark

jah... wat kan een mens hier nog aan toevoegen..... Dat het wederom zeer schoon werk is... Denk dat ik in de herhaling val G.

Dank u mannen, vandaag was het onze Ledendag 2011 dus er werd enkel over modelbouw gesproken ! Vanaf volgende week gaan we weer proberen om het boeltje te updaten.

Prachtig werk wat je hier laat zien, Guy.
Maar ja, minder zijn we van jou niet gewoon hoor. ;)

Klasse!!

Droop

De klasse moet ik er nog op zien te schilderen Droop. Ik ga in ieder geval alles uit de kast proberen te halen.

Er werd hier en daar nog wat verbleking van panelen/luiken toegepast (vooral op de motorluiken).

Na droging daarvan was het tijd voor de burnt umber/zwart olieverfbehandeling. Met bijzondere aandacht rond de luiken, scharnieren, alle zaken waar vuil zich na lange tijd duidelijk gaat ophopen.

Er volgde een pin wash rond de rivetten waarbij ik de donkerste pinwash tonen onderaan toepaste en de lichtste bovenaan.

Ik ben hier nog druk doende mee, maar voorlopig gaat alles zoals voorzien.

SDC10162.jpg

SDC10164.jpg

Na deze behandeling (nog niet klaar) ga ik een lichte drybrushing toepassen maar eerst dus dit maar eens afronden.

Laatst bewerkt:
Ziet er nu al zeer geslaagd uit Guy alleen jammer dat de belichting van het model vreemde effecten geeft zoals bij mij op de monitor lijkt op de laatste foto het motorluik wel bijna wit :laugh:, gelukkig kan ik je werk al langer dat het niet zo is gelukkig :)

Hoi Ron, het luik is wel lichter maar dit effect komt voornamelijk vanwege de schuine kant die meer licht lijkt te weerkaatsen. Tx voor je reactie.

Ik begrijp nog steeds niet hoe jullie die washes enzo
er zo strak opkrijgen.
Schitterend om te zien.

Camaro69, door paneel na paneel te behandelen hou je goede controle en is het echt eenvoudig.

Silenoz, toen ik er zaterdag eenmaal was dacht ik het nog, ik had 'm beter eens meegebracht...

Prachtige vorderingen G! Mooi hoe je veel aandacht besteed aan kleur/licht- en donker-effecten!

Mad ice, ik ga licht en donker steeds belangrijker vinden, het geeft mijn modellen meer volume dan uit mijn beginperiode.

Nieuwe update :

De wielen kregen filters van uiteenlopende kleuren : emeraldgroen, ultramarijn blauw, Napels geel, gele oker, wit. Het verschil tussen de verschillende wielen is subtiel te zien, maar hier op foto zie je er amper iets van.

Ze kregen later ook nog minieme verfschade via chipping, en enkele werden van roestige aanwas voorzien. Ze zijn nog lang niet klaar maar dit was weer een stap in de afwerking.

De tank werd van veel fijne inslagschade in de verf voorzien dmv. olieverf in lichte en donkere spatjes die ineens werd gecorrigeerd, verzacht of verwijderd.

Nog véél werk (aflopers van vuil en roest, regenstrepen, stoflagen zandophoping, smeer, olie...) maar ik vuur alweer een foto af.

SDC10192.jpg

Groeten ! GUnit.;)

De wielen kregen filters van uiteenlopende kleuren : emeraldgroen, ultramarijn blauw, Napels geel, gele oker, wit.

Groeten ! GUnit.;)
Guy, 't is misschien een domme vraag maar wat is het nut van al die kleuren? Allez, ik bedoel 'waarom gebruik je specifiek deze kleuren'?
Ik ben hier aan het bijleren hé. :$

Droop

De master painter (meester schilder) is weer bezig zeg man man wat een mooi resultaat.
Patje.

Awel Droop, als straks al die wielen op het model zitten, zullen ze allemaal nét iets van mekaar verschillen, heel subtiel en onopvallend bijna. Het is allemaal geel wat je ziet, maar het zijn nu warme of koude gelen. Enkel de oplettende kijker zal straks ontdekken hoe het zit. Het mag ook niet echt opvallen want dan is het mislukt.
Het spijtige is dat ik het niet kan tonen op foto's....

Patje, er moet nog veel gebeuren maar uw woorden geven mij de kracht om door te gaan !

Ik ga morgen eens goed doorwerken aan de roestige uitlaat en de extra tracks voorop.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan