Ik ben begonnen aan het modificeren en vormen van de stuurhut.Daarom ook,dat ik bij de eerste stap van de stuurhut er alleen maar de basisvorm in had aangebracht.NU kan ik makkelijker en eenvoudiger er de juiste vormen in gaan geven,alsof je een kerstboom gaat versieren en/of een auto gaat tunen.
En daarom de eerste stap in onderstaande foto.
De beide grote ramen zijn definitief gemonteerd.Ik heb ook deze ramen als bescherming afgeplakt met schilderstape.Immers er moet veel geschuurd en geplamuurd gaan worden de komende tijd.
In bovenstaande foto,zien we dat er al veel plamuur op zit.Schijn bedriegt,want dit is slechts de eerste plamuurlaag rondom de twee ramen.
Er zijn nu ook de bovenste raamkozijnen aangebracht.En daaroverheen ook weer de eerste plamuurlaag.En deze bovenste kozijnen lopen over in de twee achterste "vleugels".
Deze vleugels bestaan dus uit op elkaar gestapelde 5 mm balsa latjes.Aan de binnenzijde heb ik deze latjes schuin moeten schuren,omdat de buitenwand rond loopt.De vleugels moeten recht lopen(haaks)op deze wand.
Aan de bovenkant zien we in de volgende foto,dat daar ook reeds al wat plamuur is aangebracht.Dat geeft een gladdere overgang tussen lijst en dak.Aan de rechterzijde van de foto.
Van de zijkant genomen ziet het er dan zo uit...
Wat verder kan opvallen is,dat ik deze plamuurlaag met de vinger heb aangebracht.Dus niet met een plamuur mesje.
Dat heb ik gedaan,zodat de plamuur er met pressie in kon worden gedrukt.Zo kan ik bij de tweede plamuurlaag volstaan met er alleen een gladde oppervlakte op aan te brengen.
Nog eens,van dichterbij genomen....
De schuine steun mag niet vergeten worden..
En de "overloop".
n onderstaande foto wordt er hard gewerkt aan het dak.
Nog heel veel te doen hier..
En een totaal plaatje tot nu toe.Hierbij zijn de eerste "vrouwelijke"vormen reeds uit te halen.
We gaan ervoor
...althans proberen het.
Ron.