Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
En de kleine update.....

Als eerste de twee "water inhibitors".Deze twee schuin oplopende vloerdelen in de overlopen aan weerszijden(wat een zin),zijn er om te verhinderen dat het spat en golfwater(bij een eventuele snelle vaart)vanaf het voordek in het recreatie dek lopen.Daar willen de aan boord zijnde gasten/eigenaars niet aan denken......

1_PB030002_goed_goed.jpg

Aan de voorzijde hiervan(overgang tussen voordek en schuin lopene paden)zitten roosters.hierin loopt dan het eventuele water in,en vloeit er aan weerszijden van de romp weer uit.

1_PB030003_goed_goed.jpg

Aan het begin van dit pad.

1_PB030005_goed_goed.jpg

En het voordek,dat nu in ruwbouw zover klaar is.

1_PB030007_goed_goed.jpg

Natuurlijk moet er nog tussen het voordek en het raam een mooie overgang worden gemaakt.Dat voor later..

1_PB030008_goed_goed.jpg

1_PB030011_goed_goed.jpg

1_PB030012_goed_goed.jpg

1_PB030013_goed_goed.jpg

1_PB030015_goed_goed.jpg

En het volgende en laatste werk gebied.Hier ga ik nu de twee trappen van het recreatie dek naar het loodsdek construeren.

1_PB030014_goed_goed.jpg

Wordt dus nog steeds vervolgd...B:

Ron.

Prachtig werk Ron Applaus Applaus Applaus

De overgang tussen voordek en stuurhut is heel goed gelukt, nog een beetje plamuren / schuren en dan is het perfect.

Leuk dat je ook van de kleine details aanbrengt zoals die "water-inhibitors" cute

Groeten, Pascal

Later moeten daar aan de boegzijde nog roosters tegenop komen,Pascal.
Aan de buitenzijde van de romp ook,daar loopt het eventuele dekwater dan weer de zee in.

Dit zijn wel kleine roosters,net nog meestal te zien in foto`s.

Ik ben vandaag dus eindelijk begonnen aan een van de laatste klusjes voor het grote spuitwerk.
De twee trapjes van het loodsdek naar het recreatie dek.
Daar gebruik ik tempex(:D...blijf ermee bezig)voor als basis.Nu deze tempex trapjes zijn gemonteerd,worden deze bekleed met abs en balsa plaatjes.De balsaplaatjes zijn bedoeld om daar later ook kleine plankjes op te monteren.De abs plaatjes blijven zo,deze worden mee gespoten in de zilverklus.De grijze plaatjes,overigens,staan dus rechtop in de trapjes.

Ron.

Wat is dat hier allemaal, ben eventjes een paar weekjes aan het herstellen, en plots staat hier een bijna afgewerkt luxe yaght ?

Prachtig werk Homie.

Dank jullie wel voor de lovende woorden.

Vandaag heb ik,overigens,besloten om het dek van de Persing anders te gaan maken als het origineel.Per slot van rekening ben ik de nieuwe eigenaar die er zo`n slordige 4,3 miljoen euro voor neertelt ;P

Ik ga er abachi hout voor gebruiken,en zet tussen de dek planken een dunne mahonie houten latje ertussen.Dit geeft er een mooi en duur accentje aan.
Dit wilde ik al een tijdje doen.Toegegeven...het is meer werk,maar geeft er,naar mijn gevoel,min persoonlijke tint aan.

Aan het achterdek zijn de twee trappen inmiddels ook klaar en gemonteerd.

De "garage",komt er pas later tussenin.

De verschansing heb ik inmiddels aan de binnenzijde geschuurd.Dat doe ik omdat ik bij de nu volgende stap de binnenzijde van deze verschansing al zilver ga spuiten en sealen.Want als de stuurhut eenmaal is gemonteerd kom ik daar niet meer tussen met het spuit pistool.Ook zal ik in dit korte dek gedeelte al de dek beplanking moeten aanbrengen en schuren.

Aan de buitenzijde heb ik de twee panorama ramen en ook de patrijspoorten inmiddels afgeplakt met tape.

Op dit moment ligt er nog ssn teststukje te drogen,ik heb een stukje zilverlak aangebracht op de romp om te kijken of alles goed gaat.

En dan ga ik het dek en de bovenkant van de verschansing afplakken.

Het wordt spannend...

Ron.

Hey Ron,

Volgens mij gaat het dek er prachtig uit zien met die 2 soorten hout cute

Heb je de binnenkant in een grondlaag gespoten ? Het lijkt op donkergrijs ?

Groeten, Pascal

Heu,,,,,,,, ??

Zwart??

Waarom zwart. Je ging toch zilver spuiten. Dan zou ik gekozen hebben voor een witte ondergrond. Aangezien je toch tot de meesters onder de schilders hoort. Ben ik wel heel benieuwd naar waarom je voor zwart gekozen hebt. (Duotone, warmere tint, schaduw???? ik verzin maar wat)

Het is inderdaad gewoon matzwart wat ik erop heb gespoten.

Zo wordt later ook de stuurhut en de romp gedaan.

Dat heeft inderdaad een doel.De Persing is niet helemaal zilver.

Door nu eerst zwart als basis erop te spuiten,is het de bedoeling om de zilverlaag daar dun overheen te spuiten.Dat bereik je door de spuit in grote halen heen en weer te bewegen.Hierdoor spuit je er een nevel overheen.Ik zet de menging van het spuitpistool ook op heel dun(meer lucht als paint).

Dit geeft er(na droging)een schittering in.Dat is geweldig in de zon.Dat heb ik al eens eerder toegepast in een van mijn eerste projecten(dacht 2005)op modelbrouwers.Daar had ik een bommenwerper ook zo gespoten.

Je kunt het eigenlijk zien als een sterrenhemel.Donkere achtergrond met zilveren twinkels B:.

In de zon zal ze hierdoor schitteren,en van dichtbij lijkt het op zilver met een donkere waas.
Maar je ziet dus geen zwarte achtergrond,deze zit net tussen de pigmenten in.

Maar je moet het wel heel beheerst doen,anders spuit je het effect weg.

Ron.

ik hoop dat het lukt, maar ik heb hier dan ook het volste vertrouwen :k

moet wel prachtig zijn als je haar dan in de zon houd

wacko...Tja ik weet het.
Het komt een beetje raar over deze tekst.Ik weet niets anders om het een beetje uit te leggen.
Dus niet denken dat Homeghost de draad is kwijtgeraakt,of beneveld is geworden door de spuitstof cute.

Maar het komt nog wel goed met mij:s.

Ron.

Hey Ron,

Ik ben heel benieuwd hoe die spuitklus er gaat uitzien. Het zal wel een heel speciaal effect geven denk ik. Lijkt me erg moeilijk, want om een egale kleur te krijgen zal je overal net even veel verf moeten aanbrengen.

Groeten, Pascal

beneveld is geworden door de spuitstof

Ohhh, is dat het?? ;P

Ach bij zeggen ze dat ik gek geworden ben door het snuiven van de kit en de houtstof. Ze hebben mij al zelfs een bijnaam kitje gegeven dat nu is veranderd door mijn ega naar houtworm. :s Ach het zal wel wennen. :k

:D...We zullen wel moeten.

En het is feest op de werf cute.
Zojuist is de eerste zilverlaag erop gespoten.

Gelukkig is alles goed gegaan,want zilver spuiten is geen lolletje.
Iets te veel op een plaats,en je hebt meteen een donkere uitloper erin.De pigment pixels erin zijn zwaar.Daardppr loopt dit vlugger uit.En spuit je te dun,krijg je een ietwat hobbelige oppervlakte omdat het dan te vlug opdroogt.Nu mag deze laag goed uitharden.Er komt geen tweede laag overheen met zilver omdat dan het "smoke"effect verloren gaat.

Wel natuurlijk een glanzende sealing B:.

En als dat gedroogd is,dan kan ik beginnen met het leggen van de korte stukjes dek aan stuur en bakboord.Want tussen verschansing en stuurhut moet ik dit alles nu al doen.Na montage van de stuurhut kom ik er niet meer bij.

Ron.

Nou,het was maar een spuitklusje hoor B:.
Alleen de verschansing aan de binnenzijde en de twee overlopen zijn gespoten.
Liever had ik het niet gedaan,is altijd beter om alles in een keer te spuiten.Doch ik moest dit nu al doen,want nadat de stuurhut is gemonteerd kom ik er niet meer bij.

Ik heb ook de twee trappen aan stuurboord van het loodsdek beplankt..ik had er zin in.
Alleen....ging er iets mis.Doordat ik dit nu al heb gedaan,is de zilververf een beetje los gegaan(overspuit op de loopkanten).En dat heeft zich vermengd met de lijm voor de trap plankjes.Dat gaf een mooi zilver vloeibedje tussen de wand en de beplanking.

Nu moet ik dit gewoon laten drogen tot morgen en dan kan ik dit gelukkig wel wegkrabben.

Ron.

Alleen....ging er iets mis.Doordat ik dit nu al heb gedaan,is de zilververf een beetje los gegaan(overspuit op de loopkanten).En dat heeft zich vermengd met de lijm voor de trap plankjes.Dat gaf een mooi zilver vloeibedje tussen de wand en de beplanking.

Nu moet ik dit gewoon laten drogen tot morgen en dan kan ik dit gelukkig wel wegkrabben.

Ron.
Gelukkig is de schade van die omvang dat het nog makkelijk te repareren valt, Ron.
Je hebt M toch niet weer binnengelaten? verdacht

Droop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan